Aukstā laikā lāpa avārijas bedres
liepajniekiem.lv
Ziema, sals, sniegs un sāls un smilts maisījums arī mūsu
pilsētā ielu asfalta segumā daudzviet izgrauzis asas bedres, novēroja portāls.
Tāpat pārliecinājāmies, ka avārijas bedres ar aukstā asfalta tehnoloģiju uz ielām
tiek labotas arī slapjajā un vēsajā laikā.
Kās iepriekš, apsekojot pilsētu, pārliecinājās portāls, asas
bedres asfalta segumā bija izveidojušās gan Peldu ielā iepretim 7.īpašumam, gan
vairākās vietās K.Uliha ielā un citviet. Pēdējās nedēļas laikā sākās to
aiztaisīšana.
Kā portālam pastāstīja Komunālās pārvaldes sabiedrisko
attiecību speciālists Aigars Štāls, ar aukstā asfalta tehnoloģiju tiek
aiztaisītas bedres daudzviet pilsētā. Aizvadītās nedēļas nogalē – ceturtdien un
piektdien – bedru aiztaisīšanas darbi tika veikti Raiņa ielā un Ģenerāļa Baloža
ielā. Pirmdien, 1.februārī, bedres tika aizlāpītas Peldu ielā, Cukura ielā un
Kuldīgas ielā.
Šodien, 2.februārī, bedru lāpīšana turpinās. K.Uliha un
Peldu ielas krustojumā tiek sakārtots iegrimušais asfalta segums ap uzņēmuma
”Liepājas ūdens” komunikācijas akas vāku. Šādi paši darbi šodien tiek veikti
K.Uliha ielā netālu no krustojuma ar Robežu ielu. Tāpat šodien turpināsies
bedru lāpīšana Ezera ielā un Šķēdes ielā.
Liepājā uz ielām, tāpat kā uz autoceļiem visā Latvijā, ziemas
atkušņa apstākļos tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres, skaidro
Latvijas autoceļu apkopes uzņēmumā “Latvijas Autoceļu uzturētājs”
(LAU).
LAU skaidro, ka pašreizējos laika apstākļos, kad gaisa
temperatūra dienā ir virs nulles, bet naktī – zem, šim nolūkam izmanto aukstā
asfalta tehnoloģiju.
Vienlaikus avārijas bedres tiek labotas, neatkarīgi no laika
apstākļiem. Bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā
un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.
Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas
situācijas un nodrošināt satiksmes drošību līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus
bedres salabot pamatīgi, ar ierastajām tehnoloģijām.
Konstatējot avārijas bedri, tiek sagatavoti un piegādāti
nepieciešamie materiāli, norobežota darbu vieta. Bedri vispirms sagatavo − iztīra
mehāniski vai ar saspiesta gaisa palīdzību un aizpilda ar auksto asfaltu, kuru
noslēgumā pieblīvē.
Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta
segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par 5
centimetriem, norāda LAU. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres
tiek labotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem piecu diennakšu
laikā, C uzturēšanas klases ceļiem nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases
ceļiem divu nedēļu laikā.