Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 18. jūlijs

Vārdadiena: Roze, Rozālija

Autobusos joprojām mēdz neizsniegt biļetes  (14)

Atslēgvārdi autobusi | reģionālie maršruti | biļetes

Ilustratīvs
Foto: Egons Zīverts

Reģionālo maršrutu autobusos joprojām visvairāk pārkāpumu saistīti ar neatbilstošas biļetes izsniegšanu vai brauciena biļetes neizsniegšanu vispār, informē Autotransporta direkcijas (ATD) sabiedrisko attiecību speciāliste Lilita Pelčere. Visbiežākie pārkāpumi AS "Liepājas autobusu parks" saistīti ar biļešu tirdzniecību, piemēram, pasažierim vispār netiek izsniegta biļete vai tiek izsniegta nulles vērtības biļete.

ATD pagājušajā gadā, pārbaudot 1844 reģionālo maršrutu autobusus, konstatējusi 130 pārkāpumu. Šie rezultāti liecinot, ka, palielinoties pārbaužu apmēram, samazinās pārkāpumu skaits un aug pakalpojumu kvalitāte. Pērn Autotransporta direkcija veica pārbaudes visos pārvadātāju apkalpotajos maršrutos - tās bija gan plānotas, gan arī, balstoties uz pasažieru sniegto informāciju un sūdzībām, iepriekš neplānotas.

"Liepājas autobusu parka" (LAP) izpilddirektors Māris Ārbergs atzīst, ka LAP veiktajos pārvadājumos pārkāpumu kļuvis krietni mazāk. Nosaukt, par cik to kļuvis mazāk un salīdzinot ar kādu laika periodu, M. Ārbergs uzreiz nevarēja, jo "man visi skaitļi galvā nestāv". "Kontroles strādā vairāk, runājam ar cilvēkiem. Katrs gadījums ir jāskata atsevišķi, vai tas ir tīšs vai netīšs. Ir apstākļu sakritības dažādas. Darbiņš nav viegls, ne jau apzināti pārkāpjam. Publiski nekas tāds aktuāls nav rakstīts, tad jau es ceru, ka lietas iet uz labo pusi," saka uzņēmuma izpilddirektors. Sūdzības vairāk bijušas par kādu nesaprašanos, esot gadījumi, kad pasažieriem pašiem nav dokumenti bijuši kārtībā. "Katrā ziņā neakceptējam biļešu neizsniegšanu un bargi vēršamies pret šiem un citiem pārkāpumiem. Katru gadījumu izskatām rūpīgi pēc savām iekšējām procedūrām," apgalvo M. Ārbergs.

2018. gadā AS "Liepājas autobusu parks" tika veiktas 220 pārbaudes, un no tām 18% gadījumu tika konstatēti pārkāpumi. Savukārt 2017. gadā tika veiktas 116 pārbaudes un pārkāpumi tika konstatēti 23% gadījumu, ziņo L. Pelčere.

Pēc aizvadītā gada rudenī notikušajām šoferu protesta akcijām un prasībām paaugstināt darba samaksu LAP vadība teica, ka darbinieku vēlmes tiekot ņemtas vērā, taču "trešajā ceturksnī, kad visas finanšu plūsmas un investīcijas gadam ir saplānotas, solīt atalgojuma pieaugumu būtu spekulatīvi." Jaunais finanšu gads ir sācies, bet M. Ārbergs pagaidām nevar neko pateikt par iespējamo pretimnākšanu darba apmaksas jautājumos: "Vērtējam, skatāmies, kādas būs iespējas šajā gadā. Tas ir sakarā ar cenas pārrēķināšanu, jo daudz braucam par līgumos fiksētām cenām, atšķirībā no citiem pārvadātājiem. Gaidot statistikas datus, mēs vēl precīzi ciparus nezinām, kā pasūtītājs mums cenu mainīs par nobrauktajiem kilometriem. Statistikas dati janvārī parādījušies tikai par inflāciju, vēl ir priekšā par darba algas pieaugumu, par degvielas cenu pieaugumu pret iepriekšējo gadu. Tas viss ir procesā, es domāju, agrāk par februāri – martu nebūs zināms."

  • Komentāri (14)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!