Beidzas Liepājas apvedceļa sabiedriskā apspriešana
0
Šodien beidzas termiņš Liepājas apvedceļa sabiedriskajai apspriešanai, aģentūru LETA informēja projekta vadītājs Raitis Alksnis. 21.novembrī Nīcā, Otaņķos un Grobiņā notika Liepājas apvedceļa sabiedriskā apspriešana. Kā pastāstīja Alksnis, Nīcā un Grobiņā apspriešanā piedalījās ap 10 cilvēku, bet Otaņķos ap 20 – galvenokārt zemes īpašnieki, kuru īpašumus varētu šķērsot jaunbūvējamais ceļš.
Pārsvarā dominē viedoklis, ka ceļam būtu jāiet pa veco trasi, atzina Alksnis. Par sabiedriskās apspriešanas rezultātiem tiks iesniegts kopsavilkums pasūtītājam un pašvaldībām. Līdz šodienai iedzīvotāji vēl varēja iesniegt savus priekšlikumus rakstiski.
Autoceļš V1222 Nīca-Otaņķi-Grobiņa savieno divus valsts galvenos autoceļus A9 (Liepājas šoseja) un A11 (Klaipēdas šoseja) kā valsts otrās šķiras autoceļš bez cietā seguma.
Ceļa ģeogrāfiskais novietojums ļauj to izveidot par Liepājas apvedceļu. Labs autoceļš arī turpmāk kalpotu vietējai satiksmei.
Alksnis sacīja, ka klāt nāktu starpvalstu kravu pārvadājumi, kravu pārvadājumi valsts robežās, pasažieru pārvadājumi maršrutu Klaipēda-Rīga un Klaipēda-Ventspils posmā Nīca-Grobiņa. Ceļa sakārtošana sekmētu arī reģiona ekonomisko attīstību.
Rekonstrukcijai ieteikti četri trases varianti ar nelielām atkāpēm no pašreizējā ceļa. Divjoslu autoceļa klātnes kopējais platums paredzēts 10,5 metri, cietā seguma platums – 7,5 metri. Posmos, kur mainās esošā trase, nepieciešams atsavināt zemes ceļa lietojuma joslai. Liepājas apvedceļa izbūve ir ekonomiski pamatota no 2019.gada.
No vides viedokļa nav objektīvu limitējošu faktoru, kas liegtu īstenot kādu no rekonstrukcijas variantiem, uzsvēra Alksnis.
Ceļa būves īstenošanai iespējamā varianta izvēle ir atkarīga no Grobiņas pagasta apstiprinātā un Nīcas un Otaņķu pagastiem apstiprināmajiem patlaban izstrādē esošajiem teritoriju plānojumiem.
LETA