Blēži uzdodas par “Swedbank” darbiniekiem un lūdz nosaukt konta datus
"Kurzemes Vārds"
Krāpnieku centieni no cilvēkiem izmānīt naudu nemazinās – Valsts policijā pēdējā laikā aizvien biežāk tiek saņemta informācija no iedzīvotājiem par to, ka nezināmas personas zvana un mēģina izvilināt viņu internetbankas un maksājuma karšu pieejas datus, informēja Valsts policijas pārstāve Madara Šeršņova.
Lielākajā daļā gadījumu krāpnieki uzdodas par “Swedbank” darbiniekiem, taču gadās, ka neģēļi uzdodas arī par citu banku pārstāvjiem. Viltvārži lūdz iedzīvotājus nosaukt vārdu, uzvārdu, personas kodu, internetbankas lietotāja vārdu. “Krāpnieki zvana laikā informē personu par it kā aizdomīgu darījumu bankas kontā un, lai to anulētu, lūdz nosaukt kartes numuru, PIN kodu un citu sensitīvu informāciju. Viņu mērķis ir uzzināt citas personas lietotāja vārdu, paroli, maksājumu kartes datus, SmartID PIN kodus, lai vēlāk elektroniski piekļūtu konkrētās personas finanšu līdzekļiem un pārskaitītu tos uz ārzemju kontiem, kurus izsekot ir ļoti grūti,” pastāstīja M. Šeršņova.
Valsts policija atgādina, ka bankas darbinieki nekad telefonsarunas laikā neprasīs sniegt iepriekšminētos datus. Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat jāinformē policija, piefiksējot tālruņa numuru, no kura zvanīts.