Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Braukšanas baudas būvelementi. Inta Graša pieredze jauna auto iegādē

Brīdis, kad cilvēks savā mūžā beidzot sadūšojas jaunai mašīnai, pirms nedaudz vairāk nekā gada pienāca izdevniecības ”Kurzemes Vārds” vadītājam Intam Grasim. Pārvarējis šaubas par to, vai vispār vajag, līzinga procentiem un gala cenu, apdomājot, kā gājis citiem, saprotot, ka lietota auto iegāde zināmā mērā ir loterija, bet jaunai mašīnai ir visas garantijas un tā uzreiz nebūs jāvazā pa servisiem, viņš nopirka ”Škoda Octavia” jūras krāsā.

Braukšanas baudas būvelementi. Inta Graša pieredze jauna auto iegādē
Vienu nedēļu pēc Inta Graša pirkuma kļuva zināms, ka modelis ieguva “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu. (Foto: Egons Zīverts)
Vienu nedēļu pēc Inta Graša pirkuma kļuva zināms, ka modelis ieguva “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu. (Foto: Egons Zīverts)
11.12.2021 06:00

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Nejauši iekrita acīs

”Mans līdzšinējais personīgā auto prieks sākās 1997. gadā ar sarkanu ferrari, ai, piedodiet, zaporožecu…, turpinājās ar tumšzilu ”Mitsubishi Lancer”, pēc tam ar gaišzilu lanceru, sekoja tumšzils ”Ford Galaxy” un melns ”Hyundai Santa Fe”,” Ints uzskaita savus braucamrīkus.

Izvēļu sarakstā kārta bija pienākusi ”Škodai”. Taču ne jau oktāviju viņš gribēja pirkt, tā vienkārši pati iekrita acīs un sirdī.

”Man tāpat kā daudziem patīk paaugstinātā sēdpozīcija mašīnā. Esi augstāk, iekāpt arī ērtāk. Skatījos, kāds ir piedāvājums Liepājā. Šeit jaunu auto izvēle nav diez ko liela. Taču, ja oficiālais serviss atrodas Rīgā, turp braukt ir laika tērēšana.

Paskatījos vienā dīleru centrā Liepājā, tur man nepatika attieksme. Apmēram kā maizes veikalā būtu iegājis – pērciet šo, ja nepatīk – šito.

Devos uz ”Skandi Motors”, kur pieejami vairāku marku automobiļi. Sāku skatīties uz ”Škoda Karoq”. Staigājot tam apkārt un klausoties pārdevēju, ik pa laikam skats pievērsās ”Octavia”. Svaigam tikko izlaistam variantam, kas, manuprāt, nelīdzinājās kopumā līdz šim ne visai interesantajam modelim un nosaukumam. Beigās es vairs nedzirdēju, ko man stāsta, jo sāku skatīties uz to otru mašīnu. Tai ir lava blue krāsa, kas likās ļoti forša, tāda dziļa, zaļi zila jūras krāsa. Iepatikās arī forma, kas atgādina kupejas virsbūvi, automašīnai ir sportisks skats. Teicu: ”Kāpēc tu man šo mašīnu nepiedāvā?” Pārdevējs atbildēja, ka es jau tādu neesot prasījis, gribējis augstāku,” piedzīvoto stāsta I. Grasis.

Vispirms skatījies uz degvielas ekonomijas rādītājiem, jo visas līdzšinējās reizes ar sākotnējo domu nopirkt ekonomisku mašīnu beigušās ar teju pretējo efektu. Šoreiz izdevies – vidējais patēriņš ir 4,5 litri uz simt kilometriem, pa šoseju var braukt pat ar trim litriem!

Ar 45 litru bāku var nobraukt tūkstoš kilometru. ”Un cena uz augšu parautajām mašīnām, kā jau modīgākām un šobrīd, iespējams, populārākām, domāju arī ir nedaudz augstāka. Kad sāku salīdzināt dažādu modeļu aprīkojumu ar noskatīto oktāviju, tā man šķita”.

”Fascinē ekonomija savienojumā ar dinamiku. Divu litru folksvāgena turbodīzelītim ar DSG septiņpakāpju divsajūgu automātu, uz sausa asfalta ieminot pedāli, izspolē riteņi – ļoti laba dinamika, sportisks piesitiens. Tāpat ir ātruma pārslēga sviras uz stūres, ja gribas raustīt manuāli, arī iespēja izvēlēties dinamiskāku braukšanas režīmu. Bet šiem fiņķikiem vismaz es neredzu lielu jēgu. Ja pa pilsētu prātīgi brauc, nevajadzīgi negāzē, var sasniegt ļoti labus ekonomijas rādītājus. Zinu, pie kāda ātruma pārslēdzas pārnesumi, lai brauktu ekonomiski pēc iespējas augstākā pārnesumā,” stāsta Ints.

Kādu laiku Intam bija jāpiešaujas, kādas funkcijas var iedarbināt ar pogām zem displeja, kādas, spiežot uz stūres, un kādas, bakstot skārienjutīgajā ekrānā ar pirkstu. Pēc gada viss esot apgūts par kādiem 90 procentiem. Foto: Egons Zīverts

Patīk kontrolēt tehnoloģijas

Ir daudz labu lietu, ko uzskaitīt. Piemēram, ļoti parocīgs automātiskās kārbas ātrumpārslēgs, maza sviriņa – tāds džoistiks. Ints noteikti gribējis automātu, jo neesot vairs tajā vecumā, lai ”bezjēdzīgi raustītu kloķus”.

”Neesmu kā mans dēls, kurš kategoriski atteicās no automāta. Pilsētā automātiskā kārba ir ērtība un vērtība. Visi mīti sen ir pārdzīvoti un beigušies – ka automāts esot neekonomiskāks vai plīst,” viņš saka.

Sajūtas, vadot ”Octavia”, ir vieglums un ērtums. ”Testa braucienos jau iepriekš ar citām markām biju izmēģinājis adaptīvo kruīza kontroli. Šis palīgs škodā strādā gandrīz nevainojami, cik nu iespējams saprogrammēt sistēmu, kad apkārt tev ir tik daudz satiksmes dalībnieku un šķēršļu. Kādreiz tā varbūt nevietā uzrājas ekrānā ar burtiem un brīdinošu skaņu vai pat pati uzsāk bremzēšanu, taču tādos gadījumos es pats vien esmu vainīgs, jo eksperimentējot, piemēram, pārāk strauji tuvojos priekšā stāvošajai automašīnai. Un mašīna to lieliski pamana. Protams, ir jābrauc uzmanīgi, no ceļa novērsties nevar, bet ir bijušas pāris reizes, kad esmu, piemēram, paskatījies, kur ir kafija, un sajutis, ka mašīna pati strauji samazina gaitu,” atklāj Ints Grasis.

Parocīgs un stilīgs, pēc Inta domām, ir automātiskās kārbas pārslēgs, maza sviriņa – tāds džoistiks. Foto: Egons Zīverts

Turklāt sensori to pamanot ātrāk, nekā cilvēks saredz ar aci. Tas īpaši būtiski, ja ir slidens ceļš vai ir tumšs. Un arī pilsētā, piemēram, no rīta braucot kopējā plūsmā uz darbu (ne tikai uz šosejas), adaptīvā kruīzkontrole, viņaprāt, ir lieliska lieta.

Aprīkojumā ir front assist – avārijas brīdinājums un bremzēšana. Citi šoferi saka, ka patīkot visu kontrolēt pašam – slēgt kloķi, bremzēt un gāzēt, nevis likt to darīt mašīnai. ”Es varu pateikt, ka man patīk kontrolēt tehnoloģijas, kas vada mašīnu,” zina I. Grasis.

”Pie stūres jābūt uzmanīgam jebkurā gadījumā, nevar akli paļauties uz sensoriem, kas, piemēram, līkumā ”pazaudē” priekšā braucošo mašīnu un strauji uzņem gaitu līdz vadītāja uzstādītajam ātrumam, neraugoties uz citiem šķēršļiem.

Pēdējā brīdī droši vien ieslēgsies ekstrēmā bremzēšana, taču kādam aiz muguras tādas sistēmas nebūs, un varbūt viņš tajā brīdī telefonā bakstīsies. Gada laikā esmu jau piešāvies, kā mašīna reaģē. No rīta var braukt pa Zirņu ielu un tālāk pa Parka un Brīvības ielu, iekļaujoties kopējā plūsmā, jo ātrāk vai lēnāk jau nevar pabraukt, un to mašīna ļoti labi kontrolē. Apstājoties pie luksofora uz mazu brīdi, kad priekšējā mašīna jau sāk kustēties, mana aizbrauks līdzi. Ja tomēr ne, parauju adaptīvās kruīza kontroles sviru, un aiziet. Bet man pat ir sanācis teju desmit kilometrus pa pilsētu nobraukt, nepārslēdzot nevienu sviru – tikai stūrējot”.

Vairāk ekoloģija nekā ekonomija esot dzinēja norimšana pie luksofora, ja mašīna ir jau uzsilusi un sistēmas neuzskata, ka būtu jādarbina. Arī noslāpusi mašīna pati iedarbinās, pamanot, ka priekšējais auto sāk kustēties vai pēc dažiem citiem algoritmiem.

Ar vieglu rokas pieskārienu

Braukšanas joslas ievērošanas asistentu Ints nelieto, jo tam uzticēties nevar. ”Neesmu izmēģinājis aizmugurējo asistenta sistēmu, paldies Dievam. Ja brauc atmuguriski kādā tumšā stāvlaukumā, kur aizmugurē var gadīties cilvēks, mašīnai būtu pašai jānobremzē,” viņš stāsta.

Tehnoloģijas ir attīstījušās, viss iespējamais jau šajā mašīnā nav. Nav ceļa zīmju nolasīšanas un citas gudrās lietas. Parkošanās sensors aizmugurē ir, priekšā nav.

No labām lietam jāpiemin arī ”Octavia” ietilpīgais bagāžnieks. Tāpat daudzi patīkami sīkumi. ”Atverot priekšējās durvis diennakts tumšajā laikā, uz zemes parādās izgaismots uzraksts ”Škoda”. Var izvēlēties vairākus interjera apgaismojuma variantus. Iekāpj mazdēls un prasa uzslēgt sarkano, kas viņam patīk. Salona apgaismojumu ieslēdz un izslēdz sensors, ja novicini roku. Patīk arī mašīnas iedarbināšana un noslāpēšana ar pogu, durvju aizslēgšana ar liegu rokas pieskārienu un atslēgšana, apņemot durvju rokturi.

Esmu jau aizmirsis, kā tas ir, kad ar pulti jāslēdz mašīna. Atslēgu pat neņemu ārā no kabatas, mašīna mani klausa,” atzīmē I. Grasis.

”Vienās priekšējās durvīs ir lietussargs, otrās – sniega slotiņa. Degvielas vāciņa iekšpusē aizsprausts ledus skrāpītis. Ražotāji piedomājuši pie sīkām praktiskām lietām. Panelis ir patīkami mīksts, nav cietas plastmasas.”

Bagāžnieks oktāvijai tradicionāli ir ietilpīgs. Izņēmums nav arī jaunais modelis. Tajā var brīvi pārvadāt arī otru riepu komplektu. Foto: Egons Zīverts

Nu jau grūti iedomāties jaunu auto bez klimata kontroles. ”Ir autonoms sildītājs aukstam laikam. Kad piestartē, mašīna ir auksta, protams, nepūš siltu gaisu. Taču sildītājs diezgan ātri sāk pūst siltumu. Sēdekļu apsilde ir manas sievas mīļākā poga. Man pietrūkst stūres apsildes, kuras šim modelim nav. Aizmugurē nav loga tīrītāja. Iepriekšējai mašīnai bija, tā man pietrūkst. Taču logu apsilde ir normāla. Elektriski un automātiski nepieliecas spoguļi, kas man likās – ai, ai, ai? Toties tie ir apsildāmi,” vērtē Ints.

Nav jau tā, ka iztrūkstošās ekstras modelim ražotājs nav paredzējis. Ir, tikai jāmaksā vairāk. Dārgākajās versijās esot arī rādījumu (piemēram, ātruma) projicēšana uz vējstikla vadītāja priekšā. Taču tad var sanākt uz savu jauno auto gaidīt ilgi, īpaši šo bēdu pastiprina globālā pusvadītāju krīze. Tāpēc Ints ņēmis ciet to versiju, kas bija pieejama uzreiz un ar, viņaprāt, ļoti labu aprīkojumu. Bet vienu nedēļu pēc pirkuma kļuva zināms, ka modelis ieguva ”Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu.

Arī bērnu slimības

Nu jau viņš pieradis arī pie tā, ka nesēž augstu kā džipā. ”Kas zina, varbūt nākamā mašīna atkal būs augstāka. Šo es nopirku operatīvajā līzingā, kas nozīmē, ka pēc pieciem gadiem būšu izmaksājis divas trešdaļas no vērtības. Pēc līguma par šo atlikušo trešdaļu auto no manis jāatpērk salonam vai arī es atrodu pircēju, kam pārdodu par labāku naudu. Ja šī būs nodemonstrējusi tādu uzticību, ka pats to gribēšu, tad varu pārslēgt līgumu uz parasto līzingu un izmaksāt līdz galam. Līzinga procents šobrīd nav liels, bankas savā starpā sacenšas,” saka laimīgais auto īpašnieks.

Salons, atpērkot mašīnu atpakaļ, pēc pieciem gadiem droši vien izvērtēs bojājumus un skrāpējumus, ja tādi būs. Taču tas, kas visvairāk ierobežo operatīvajā līzingā, ir nobraukuma limits – 75 tūkstoši kilometru piecos gados. ”Tagad gads ir pagājis, es drīkstu veikt 15 tūkstošus kilometru gadā, esmu nobraucis 14, vienu tūkstoti esmu ieekonomējis vasarai.

Nobraukt vairāk gan nevajag, jo pēc pieciem gadiem, ja salons auto atpirks, ieslēgsies laba soda nauda par katru kilometru,” zina Ints.

Jaunām moderno tehnoloģiju mašīnām, kuras izgatavo visai īsā laikā un laiž tirdzniecībā tad, kad tas jādara pēc mārketinga noteikumiem, mēdz būt tā saucamās bērnu slimības. ”Mana mašīna nav izņēmums. Tās gan sevišķi netraucē braukšanas baudai vai drošībai. Taču mašīnas datoram piemīt gļuki, tāpēc nomainīs vienu no elektroniskajiem vadības blokiem. Piemēram, regulāri iedegas brīdinājums par ārkārtas zvana funkcijas bojājumiem. Tā ir savienota ar tālruņa brīvroku sistēmu, un, ja tā notiek, tad es runāju, bet mani otrā galā nedzird,” atklāj I. Grasis (publikācijas iznākšanas dienā pagājušas divas nedēļas pēc garantijas remontā veiktā bloka nomaiņas – viss strādā nevainojami).

Pēc mašīnas iegādes pārsteigums bijis arī brāķēts akumulators. ”Pie rūcošas mašīnas dators brīdināja – ja gribu lietot tādu vai šādu funkciju, lai vispirms iedarbinu dzinēju. Servisā teica, ka tādas lietas mēdz būt. Ar to jārēķinās, bet tā ir tikai neērtība, jo mašīnai ir garantija. Pirmie izdevumi man būs tikai tagad – pēc gada – eļļas maiņas apkope. Tā jāveic vai nu pēc 15 tūkstošiem kilometru, vai pēc viena gada. Līdz šim esmu tikai nomainījis riepas un pielējis 800 gramu eļļas. Sākumā domāju – kā tad tā, jaunai mašīnai? Izrādās, tās ēd eļļu, to arī ražotājs paredzējis priekšrakstos, un par to nevajagot uztraukties,” nu zina Ints.

Škoda Octavia Ambition

  • Ražots: 2020. gadā
  • Motors: 2,0 TDI dīzelis
  • Transmisija: 7 pak. aut. DSG
  • Jauda: 150 ZS
  • Krāsa: Lava Blue metālika
  • Degv. pat. vidēji: 4.6l/100 km

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz