Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 22. augusts

Vārdadiena: Everts, Rudīte

Brīvības ielā ierīkots neredzams luksofors  (17)

Atslēgvārdi satiksme | komunālā pārvalde | luksofori

Brīvības ielā, starp tirdzniecības centru "Rietumu centrs" un Brīvības ielas 11.namu, abās pusēs brauktuvei ierīkoti solītie luksofori, kas regulēs gājēju un automašīnu kustību, novēroja portāls.

Liela daļa autovadītāju, kas bieži brauc pa Brīvības ielu, luksoforus pat nav vēl pamanījuši. Savukārt tie, kuri jaunumu pamanījuši, ir neizpratnē: kādēļ luksofori uzstādīti vairākus desmitus metru no Brīvības ielas krustojuma ar Esperanto ielu, kā arī, kādēļ luksofors brauktuves labajā malā, pie 11.nama, paslēpts koku aizsegā. Portāls pārliecinājās, ka braucot pa Brīvības ielu, luksofors nav redzams – tam priekšā ir trīs koki.

CSDD Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste piekrita: "Luksofors nav redzams, tas atrodas aiz kokiem." Viņaprāt, bīstama situācija var izveidoties tajā gadījumā, ja pa malējo joslu brauc liela izmēra transportlīdzeklis, piemēram, autobuss, jo tad luksoforu ieraudzīt nav iespējams pat pēdējā brīdī.

A.Jekste skaidro, ka pagaidām jaunais luksofors vēl nedarbojas, taču viņš uzskata, ka šajā vietā būtu bijis nepieciešams nevis luksofors ielas malā, bet gan virs brauktuves, jo tai ir vairākas joslas.

Komunālās pārvaldes Ceļu nozares vadītājs Mārtiņš Jākobsons portālam skaidroja, ka jaunie luksofori ir uzstādīti, bet pagaidām vēl nedarbojas, jo projekts vēl pilnībā nav realizēts. Vēl nepieciešams uz brauktuves izveidot horizontālo marķējumu, kas apzīmēs jauno gājēju pāreju, kā arī noņemt marķējumu vecās pārejas vietā un uzstādīt barjeras. Lai šos darbus veiktu, tiekot gaidīts siltāks laiks: "Tas, kad tiks ieslēgti jaunie luksofori, atkarīgs no laikapstākļiem."

Attiecībā uz autovadītāju aizrādījumu, ka luksofors aiz kokiem nav redzams, M.Jākobsons klāstīja: "Bija doma par luksoforu virs brauktuves, taču šāds risinājums sadārdzinātu projekta izmaksas. Vienam no kokiem paredzēta likvidācija, bet otram – zaru apzāģēšana." Tas tikšot darīts, pirms ieslēgt luksoforu, skaidroja amatpersona un piebilda: "Ir arī dublējošais luksofors ielas pretējā pusē."

Taujāts, kāpēc bija nepieciešama gājēju pārejas pārcelšana, Ceļu nozares vadītājs stāsta: "Pirmkārt, jau tādēļ, ka Brīvības un Esperanto ielas krustojumā līdz šim bija neregulējama gājēju pāreja. Tā kā brauktuve ir ar trim joslām, šāda situācija ir bīstama."

Viņš skaidro, ka problēmas risināšanai bijuši izstrādāti vairāki varianti. Viens no apspriestajiem variantiem paredzējis Brīvības un Esperanto ielas krustojumu pilnībā pārveidot par ar luksoforiem regulējamu krustojumu: "Bet šāds risinājums prasītu lielus finansiālus ieguldījumus." Savukārt esošo neregulējamo gājēju pāreju par regulējamu, atstājot to līdzšinējā vietā, nav iespējams pārveidot, jo pēc M.Jākobsona teiktā Latvijas valsts standarts neatļauj šādā krustojumā uzstādīt ar pogu ieslēdzamu luksoforu gājējiem.

Tādēļ izvēlēts trešais risinājuma variants: "Neregulējamā gājēju pāreja pārveidota par regulējamu un pārbīdīta, lai atrastos tādā attālumā no krustojuma, kā paredz likumdošana." Brīvības un Esperanto ielas krustojumā esošā pāreja tiks likvidēta. Lai gājēji nešķērsotu ielu šajā neparedzētajā vietā un nepārkāptu satiksmes noteikumus, ielas malās tiks uzstādītas barjeras.

Pēc Komunālās pārvaldes pārstāvja teiktā, projektu izstrādājusi SIA "Volts 1". "Projektu apstiprinājušas visas atbildīgās institūcijas. Tas saskaņots gan ar Būvvaldi un Latvijas valsts ceļiem, gan ar CSDD, kas veica auditu." Projekta realizācija izmaksājot teju 30 000 latu.

Uz konkrētu portāla jautājumu, vai, viņaprāt, šis patiesi ir labākais risinājuma variants, M.Jākobsons, pats būdams autovadītājs, atzina: "Protams, labākais būtu bijis pilnībā ar luksoforiem regulējams krustojums." Tad piebilda: "Bet domāju, ka nevajadzētu būt problēmām."

Sarunā ar viņu portāls uzzināja, ka Brīvības iela 11 nebūt nav vienīgā, kur tuvā nākotnē paredzēts uzstādīt luksoforus gājējiem, tādējādi neregulējamas gājēju pārejas pārveidojot par regulējamām: "Ir vēl divi projekti par neregulējamu pāreju Brīvības ielā pārveidošanu par regulējamām." Plānots ar luksoforiem aprīkot gājēju pārejas Brīvības un Dzelzceļnieku ielas krustojumā un Brīvības un Grobiņas ielas krustojumā.

Pēc M.Jākobsona teiktā izriet, ka abas gājēju pārejas netiks pārbīdītas, tiks izdarītas tikai to korekcijas. Un pārveidi plānots veikt šā gada laikā: "Vismaz viens projekts noteikti tiks realizēts šogad."

  • Komentāri (17)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!