Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Būtiņģes termināļa pazudušās naftas caurules meklēšanā iesaistīs civilos kuģus

No Būtiņģes naftas termināļa norautā cauruļvada ar naftu meklēšanā tiks iesaistīti arī civilie kuģi, aģentūrai LETA pastāstīja Latvijas Jūras spēku sabiedrisko attiecību speciāliste Līva Veita.

Būtiņģes termināļa pazudušās naftas caurules meklēšanā iesaistīs civilos kuģus
Foto: Ruslans Šuļga
30.12.2020 13:16

LETA

Latvijas Krasta apsardzes kuģus laika apstākļu dēļ cauruļvada meklēšanā nevar iesaistīt, tāpēc par pazudušo cauruli tiek informētas meklēšanas rajonā esošo civilo kuģu apkalpes.

Ja cauruļvadu šodien neatradīs, tad atbilstoši dreifa modelim objekts vairs neatradīsies Latvijas ūdeņos un meklēšanas darbi vairs netiks turpināti, informēja Veita.

Jau ziņots, ka Jūras spēku kuģi “Astra” un “Jelgava”, kas vakar devās Baltijas jūrā, lai savāktu no Būtiņģes naftas pārkraušanas termināļa noplūdušo naftu, saņēma jaunu uzdevumu, jo izplūdušās naftas vietā jāmeklē no termināļa norautā naftas uzpildes caurule.

Otrdienas rītā Latvijas teritoriālos ūdeņus pārlidoja īpašs Eiropas Savienības satelīts. Pārlidojuma laikā piesārņojums netika konstatēts.

Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrā (MRCC Rīga) skaidro, ka šāda veida izplūdušas naftas izzušana nav nekas neparasts – stiprā vēja un viļņošanās ietekmē apmēram pustonnu smagā nafta, kas iepriekš brīvi dreifēja jūrā, sakūlusies lielākos kunkuļos un nogrimusi. Piesārņojuma draudi gan aizvien pastāvot, taču tie ir mainījušies, jo jāmeklē apmēram 40 metrus gara un 40 centimetru plata naftas uzpildes caurule, kurā aizvien vēl atrodas viena līdz pusotra tonna naftas.

MRCC Rīga priekšnieks Pēteris Subbota Aizsardzības ministrijas izveidotajam portālam “Sargs.lv” skaidrojis, ka pazudušajai caurulei normālos apstākļos būtu jāpeld pa ūdens virsmu, bet avārijas gadījumā – automātiski jāaizveras. “Tāpēc mēs ceram, ka tā aizvērtā stāvoklī vēl aizvien kaut kur ir nekontrolētā dreifā. Mūsu bažas ir tās, ka caurule var iepeldēt kuģu ceļos un kāds kuģis, nezinot, ka tā atrodas priekšā, tai vienkārši uzbrauc un to pārplēš,” skaidroja Subbota.

Kā ziņots, pirmdien Lietuvā no uzņēmuma “Orlen Lietuva” piederošā Būtiņģes termināļa Baltijas jūrā noplūdusi viena līdz divas tonnas jēlnaftas. Tas noticis, atvienojoties termināļa cauruļvadam, pa kuru tikusi sūknēta nafta. Noplūdušās naftas plankums jūrā bija aptuveni 3,7 kilometrus garš un 100 metrus plats, un tas vēja un straumju ietekmē no Lietuvas nokļuva Latvijas ūdeņos.

Būtiņģes naftas termināļa peldošā platforma atrodas 1,3 kilometrus no Lietuvas-Latvijas robežas un 7,3 kilometrus no krasta.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz