Sestdiena, 22. februāris Rigonda, Adrians, Ārija, Adriāna, Adrija

Būvniekiem Liepājas ielās sezona rimstas

Būvniekiem Liepājas ielās sezona rimstas
Foto: Egons Zīverts
16.10.2019 07:15

"Kurzemes Vārds"

Ielu būvdarbi nav tikai asfaltēšana vai bruģēšana. Par “tūkstoš sīkumiem” pilsētas ceļu darbos šogad un tuvākajā nākotnē “Kurzemes Vārdam” pastāsta Liepājas pašvaldības izpilddirektora vietnieks būvniecības jautājumos Didzis Jēriņš.

Gan lieli, gan mazi darbi

Lielākie šā gada ielu būvdarbi ir pabeigti – Lielās ielas un Tramvaja tilta, Grīzupes ielas, Vecās ostmalas rekonstrukcija (iepretī Atteku salai), no jauna uzbūvēta Vētru iela, ekspluatācijā nodota arī Kapsēdes iela, D. Jēriņš atgādina par projektiem, kurus pašvaldība paveikusi ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu.

Pašreiz vēl turpinās Peldu ielas pārbūve, sākot no Liepu ielas līdz Kūrmājas prospektam. Tur turpina bruģēt ietves, ierīkot inženierkomunikācijas, veidot ceļa klātni.

Liels būvobjekts ir Liepājas Speciālajā ekonomiskajā zonā, ostas teritorijā rekonstruē Brīvostas ielu un veido pieslēgumus Atslēdznieku ielai un O. Kalpaka ielai.

Noasfaltētas divas grants ielas – Elizabetes un Arnolda iela.

Pabeigta Ezera ielas pārbruģēšana starp Bārtas un Bernātu ielu, nobruģēta Enkuru iela. Pārbruģēts arī neliels posms Jaunajā ielā (no Bāriņu ielas līdz Mārtiņa ielai) un Baznīcas ielā.

Bruģi vēl klāj Bāriņu ielā pie K. Zāles laukuma, šajā ielā pretī Valsts policijas ēkai vēl bruģēs gājēju pāreju.

D. Jēriņš neslēpj, ka labu bruģētāju trūkst, jo “darba apstākļi ir smagi, bruģi likt nevar katrs”.

Viņš vēlētos, lai šie darbi tiktu pabeigti ātrāk, taču, ja darbdienā atstāts kāds nepabeigts objekts, tad nevajagot uzreiz domāt, ka vieta aizmirsta, “varbūt bruģētāji saslimuši”.

Lai uzlabotu vides pieejamību, šovasar no ietvēm izņemtas 116 teknes Rožu, Kungu, Republikas, Graudu un Dīķa ielā. D. Jēriņš atzīst, ka šis darbs sākts pēc Krusta draudzē izveidotās vides pieejamības iniciatīvas grupas rosinājumiem.

Vēl šoruden “atkarībā no darbaspēka pieejamības un laika apstākļiem” plāno izņemt teknes no Peldu, Katoļu, Ludviķa, K. Valdemāra ielas trotuāriem, lai ratiņbraucējiem un velosipēdistiem līdzenāka pārvietošanās.

Vides pieejamības labad cerams, ka izdosies ielikt kaltā bruģa joslas “Lielā dzintara” stāvlaukumā apaļā bruģa vietā, pāris vietās prasās arī pārejas.

Vairākās vietās Liepājā atjaunoti “lielāki un mazāki” ietvju posmi. D. Jēriņš nosauc Republikas ielu, Krūmu un Šķēdes ielas krustojumu, Rojas ielu (no M.  Ķempes ielas līdz Rojas ielai 36), Ventas ielu.

Ventspils ielā pagājušogad atjaunoja ietvi no dzelzceļa stacijas līdz Putnu ielai, šogad – no Putnu ielas līdz Namdaru ielai.

“Nākamgad, cerams, varēs izbūvēt ietvi līdz Užavas ielai. Tas, protams, ir budžeta jautājums,” saka izpilddirektora vietnieks.

Bet Invalīdu ielā pie Karostas cietuma izveidota autobusu stāvvieta. Pabeigta arī teritorijas labiekārtošana Karostā, Lāčplēša dārzā, kur ierīkoja Lāčplēša Kara ordeņa kavalieru piemiņas vietu.

Pašreiz turpina ietves būvniecību Pulkveža Brieža ielā no Ģenerāļa Baloža uz Studentu rotas ielas pusi, pretī bērnudārzam, un ir izsludināts konkurss ietves ierīkošanai Priežu ielā kvartālā no Ganību līdz Zirņu ielai.

Pašreiz projektē ietvi Atmodas bulvārī no Katedrāles līdz Piestātnes ielai, Dzērves ielā no Lauku līdz Salmu ielai un Pērkones ielā, kur ierīkos cietā seguma izbrauktuvi uz liedagu. Šajos projektos būvdarbi varētu sākties pavasarī.

Drīz jāsākas būvdarbiem Atmodas bulvārī pie Ziemeļu mola, kur starp bijušo viesnīcu Atmodas bulvārī 21 un Ziemeļu molu ir pašvaldības zeme, kurā pašvaldība novāca būvgružus. Tur ir betonēts laukums.

Tas būs automašīnu stāvlaukums, no tā izveidos taciņu, kas vedīs uz molu, un nobrauktuvi, lai uz laukuma var uzbraukt. Vēl tur ierīkos apgaismojumu. Šis objekts būs SIA “A-Land” rokās, būvniecība jāpabeidz 2020. gadā.

Drīz sāksies ietves izbūve Dunikas ielā, gar jauno Porziņģu ģimenes basketbola laukumu, un tam apkārt ierīkos žogu.

Plūdus vairs negaida

Graudu, Vītolu, K. Valdemāra, Republikas un Ģimnāzijas ielā izbūvēta lietus ūdens kanalizācija, un septembra beigās tai pieslēdza drenāžas sūkņu staciju Ģimnāzijas ielā.

Līdz ar to ir pabeigts darbs, kuram jānovērš lietavu plūdi Graudu un Vītolu ielas krustojumā un Republikas un Ģimnāzijas ielas krustojumā. Ir ierīkots arī vairāk gūliju. “Šīm ielām vairs pludot nevajadzētu,” spriež D. Jēriņš.

Vēl izbūvēta lietus kanalizācija Jāņa Asara ielā no Riņķu līdz Meža ielai, kur arī lietavās veidojās plūdi.

“Varbūt nākotnē šai ielai varēs uzlikt asfaltu, jo tur tomēr ir mācību iestāde,” saka izpilddirektora vietnieks un atgādina, ka lietus ūdens savākšanas sistēma ierīkota arī visās rekonstruētajās ielās.

Jaunums ir divas nojumes abpus O Kalpaka tiltam, lai cilvēkiem, kuri gaida tilta atvēršanu, ir iespēja patverties no lietus.

Uz redānu – pa gludu ceļu

Visā platumā uzklāts jauns asfalts 14. novembra bulvārī no Lībiešu ielas līdz Talsu ielai, līdz ar to uz redānu, Karostas glābšanas biedrības apsaimniekoto tūrisma objektu, tagad var aizbraukt pa gludu ceļu.

D. Jēriņš gan saka – “veikta asfaltbetona virsmas apstrāde”, kas nozīmē, ka uz ceļa ir likta bituma un šķembu kārta. Tas novērsīs ceļa bojāšanos, bet nav risinājums ilgstošam laikam, viņš atzīst.

Sakopt 14. novembra bulvāri lūgusi Komunālā pārvalde, argumentējot – ja to nedarīs tagad, tad iela var sabrukt un vēlāk remonta izmaksas būtu daudz lielākas.

Šādā veidā apstrādāta arī Lībiešu iela no 14. novembra bulvāra līdz ceļam uz “Liepājas ūdens” attīrīšanas iekārtām. Bet D. Jēriņš piebilst, ka šādā veidā nav iespējams nogludināt ielas, kurās ir lietus kanalizācija, jo akmens šķembas ar laiku nāk nost, tiek ieskalotas gūlijās un aizsprosto ūdens noteci.

Pašlaik Klaipēdas, Tukuma un Ventas ielas krustojumos luksoforiem papildus uzstāda aprīkojumu, lai šajās ielās būtu veiksmīgāka satiksmes organizācija un netiktu kavēta tramvaja un auto satiksme.

Jauni iepirkumi

Pašvaldība bija izsludinājusi un Iepirkumu komisija jau ir apstiprinājusi konkursa rezultātus iekškvartālu brauktuvju posmu atjaunošanai Vecliepājas pusē J. Janševska, Vaiņodes, E. Tisē, Siguldas, Dzintara, Dunikas, Tiesu, Mazajā ielā.

Līdzīgs konkurss ir arī iekškvartālu brauktuvju atjaunošanai Jaunliepājas pusē – uz ziemeļiem no tirdzniecības kanāla. Tas paredz sakopt iekškvartālu brauktuves Žagatu, Mežu, Viršu, Sila, Pāvilostas, Šķēdes, Piltenes ielā un Atmodas bulvārī.

Abos konkursos uzvarēja SIA “A-Land”, kopā šī firma abos konkursos nosolījusi darbu par vairāk nekā 550 tūkstošiem eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Taču SIA “CTB” abu konkursu rezultātus apstrīdēja. Tāpēc, visticamāk, šie būvdarbi tiks pārcelti uz 2020.gadu.

Pašvaldība izsludinājusi arī divus ielu brauktuvju atjaunošanas konkursus – vienkāršotam ielu remontam Liepājas daļai no Tirdzniecības kanāla uz dienvidu pusi (F. Brīvzemnieka, Krusta, Vaiņodes, Liedaga, Klaipēdas, Pērkones, Ganību, Toma ielas posmiem) un pilsētas daļai no kanāla uz ziemeļu pusi, kur paredzēta atjaunošana Imantas ielas, Pulkveža Brieža, Invalīdu un Rīgas ielas brauktuvju posmiem.

Atklāts arī Cukura ielas pārbūves konkurss no Grīzupes līdz Nākotnes ielai. Šo ielu plāno rekonstruēt nākamgad, tāpat kā Roņu ielu (tai būvdarbu konkursa vēl nav), izmantojot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus.

Bez tam pašlaik top Ezermalas ielas un K. Zāles laukuma pārbūves projekti, kurus, iespējams, 2020. gadā varētu sākt realizēt.

Bet D. Jēriņš aizrāda – ielu būvdarbu apjoms 2020. gadā vēl nav precīzi zināms, jo vēl nav zināms, kādas būs pilsētas budžeta iespējas un kādiem darbiem zaļo gaismu dos deputāti.

Foto galerija

17 komentāri

2019-10-16 08:50

lasītājs: Noasfaltētas divas grants ielas – Elizabetes un Arnolda iela. Arnalda ielas vidus daļa. Gali palika ar grants segumu.

2019-10-16 08:54

vg4: Tad sāciet Ūliha ielu remontēt,kura faktiski jau ir pilnīgā pakaļā segums un skaitās maģistrālais posms

2019-10-16 09:30

Viktors: Nu nekas tur nenotiek! -Pašreiz turpina ietves būvniecību Pulkveža Brieža ielā

2019-10-16 09:35

Uldis: Imantas ielai nevajag brauktuves daļu atjaunot ,bet ietvi cilvēkiem uztaisīt ,ejot uz pastu var "kaklu nolaust"!!!

2019-10-16 09:38

Santa: Pašreiz turpina ietves būvniecību Pulkveža Brieža ielā no Ģenerāļa Baloža uz Studentu rotas ielas pusi. NENOTIEK TUR NEKAS!

2019-10-16 09:43

Jüs domājiet: Kad kāda atbildīga amatpersona lasa jūsu priekšlikumus?

2019-10-16 10:15

xt: Un kad sāks labot Kaiju ielu. Pilsētas CENTRS cilvēki dodas uz kapiem, bet nav ne ietvju ne arī normāla ceļa......

2019-10-16 11:33

NOFX: Vītolu un Graudu ielas krustojums kā ir applūdis pēc lietus,tā ir applūdis.

2019-10-16 11:38

hi: Kāpēc ja āra + 18.....labāk jau rakt tūrisma sezonas laikā...

2019-10-16 15:18

kājamgājējs: sāciet ar maģistrālām ielām - Ūliha,Raiņa, Kalpaka, Siļķu, Krūmu, citādi visu naudu izmet mazo ieliņu "remontam", bet lielās ielas paliek arvien bēdīgākas

2019-10-16 16:08

K.K: Kāpēc Fēniksa ielā jau nedēļu kā nekādi darbi nenotiek?

2019-10-16 17:31

Andis: Bútu labi, ka pilsétá savestu kártíbá magistrálás ielas, Kalpaka un Ūliha, jo vińas ir diezgan sliktá stávoklí.

2019-10-16 17:51

Jaunliepāja: Nu re,kaut kas tomēr notiek. Labāk kaut kas nekā nekas! Man tā domājās ja ķersies klāt maģistrālajām ielām klāt tad tur būs kapitāli izdevumi. Klāt vienkārši virskārtu? Kādas komunikācijas apakšā? Cik nolietotas? Uzklās virskārtu un pēc gada lauzīs augšā? Pieejai jābūt kompleksai! Nu kaut kā tā!

2019-10-16 18:42

zevs: kopš kura laika sīļķu iela ir Maģistrālā iela? :D

2019-10-16 21:24

Viss ir slikti: Kāpēc manā magistrālajā pagalmā nav uztaisīts trīsjoslu autobānis? Atlaist valdību!

2019-10-17 01:14

hmmm: Ko jūs te perās ?! :) Muitas ielu jau solās padsmit gadus remontēt,bet...200 metri ir jau sarežģīti bruģi pārlikt ! Par asfaltu pat nesapņojam...

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli