Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Caurums robežā steidzami jālāpa. Latvija nav izpildījusi mājasdarbu attiecībā uz ārējās robežas stiprināšanu

Beidzamajos gados Eiropai nācies risināt nopietnāko migrācijas krīzi kopš Otrā pasaules kara beigām.

Caurums robežā steidzami jālāpa. Latvija nav izpildījusi mājasdarbu attiecībā uz ārējās robežas stiprināšanu
Latvijas un Baltkrievijas robežkontroles josla Silenē. Latvijas EP deputāti norāda, ka mūsu valsts nav līdz galam izpildījusi savus mājasdarbus ES ārējās robežas stiprināšanā. "Jābūt robežas infrastruktūrai un stingrākai kontrolei, tur nevar būt vienkārši ar traktoru uzraksta stiga," pauž eiroparlamentārietis Andris Ameriks. (Foto: Evija Trifanova/LETA)
Latvijas un Baltkrievijas robežkontroles josla Silenē. Latvijas EP deputāti norāda, ka mūsu valsts nav līdz galam izpildījusi savus mājasdarbus ES ārējās robežas stiprināšanā. "Jābūt robežas infrastruktūrai un stingrākai kontrolei, tur nevar būt vienkārši ar traktoru uzraksta stiga," pauž eiroparlamentārietis Andris Ameriks. (Foto: Evija Trifanova/LETA)
13.09.2021 06:00

Ilze Ozoliņa

"Kurzemes Vārds"

Iepriekš bēgļu straumes pārpludināja Itāliju, Grieķiju un citas Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis. Šī krīze izgaismoja problēmas un trūkumus gan patvēruma meklētāju sistēmā, gan nelegālās migrācijas apkarošanā, kurus Eiropas Parlaments (EP) un Eiropas Komisija (EK) centušies novērst. Taču šobrīd Eiropa saskaras ar jaunu problēmu – migrāciju kā hibrīdkara ieroci. Šoreiz krīzes “karstais punkts” vairs nav dienvidi, bet gan ES ārējā robeža ar Baltkrieviju.

Novārtā atstāta problēma

ES ir vienota savā redzējumā, ka Baltkrievijas režīms izmanto migrāciju savu politisko mērķu sasniegšanai. 18. augustā Briselē notiekošajā iekšlietu un tieslietu ministru sanāksmē kopīgā paziņojumā tika pausta ES solidaritāte ar Latviju, Lietuvu un Poliju. Taču jautājums par ES austrumu robežas stiprināšanu vispirms jau ir šo triju dalībvalstu (Latvijas, Lietuvas, Polijas) atbildība, vērtē Eiropas Parlamenta (EP) deputāti no Latvijas.

“Pirmkārt, būtu jāizbūvē robeža kā tāda. Baltkrievijā pie varas esošā Aleksandra Lukašenko režīma hibrīduzbrukumi izgaismoja problēmu, ka ES austrumu robežas infrastruktūra ir ļoti sliktā stāvoklī vai pat vispār neeksistē.

Ņemot vērā, ka kopš Latvijas neatkarības atgūšanas ir pagājuši 30 gadi un robeža ar Baltkrieviju fiziski neeksistē, protams, var secināt, ka drošības problēmai uzmanība ir pievērsta krietni novēloti.

Jā, savas robežas aizsargāt un stiprināt ir katras valsts pienākums, tomēr šajā situācijā, kad robeža ar Baltkrieviju ir visas ES ārējā robeža, tā nedrīkstētu vienaldzīgi noraudzīties. Tai būtu jāsniedz atbalsts robežas stiprināšanā, ja tāds lūgums nāktu no iesaistīto dalībvalstu puses,” norāda EP deputāts Ivars Ijabs.

Tam, ka attiecībā uz ārējās robežas stiprināšanu Latvija nav izdarījusi savu mājasdarbu, piekrīt eiroparlamentārietis Andris Ameriks. “Skaidrs, ka neesam pietiekami nodrošinājuši ES ārējās robežas stingru uzraudzību. Tas attiecas gan uz Latviju, gan Lietuvu un Poliju. Nav šaubu, ka ārējā robeža jāstiprina. Otrs jautājums saistīts ar attieksmi pret cilvēkiem, kas kā tūristi tagad no Irākas ierodas Baltkrievijā un nez kādēļ pa taisno dodas uz odu pilnajiem Baltkrievijas purviem pie Latvijas robežas. Skaidrs, ka tā ir apzināta rīcība, un šajā gadījumā dažādas ES uzraudzības iestādes atzinušas par pareizu Latvijas rīcību neļaut šiem cilvēkiem iekļūt mūsu valstī. Tomēr tas nenozīmē, ka turpmāk šādi tūristi nebūs arī no citām valstīm, piemēram, Sīrijas un Afganistānas.

Viennozīmīgi, ka robežas infrastruktūrai un stingrākai kontrolei jābūt, tur nevar būt vienkārši ar traktoru uzraksta stiga. Un tas jau ir nokavēts!”

Arī EP deputāte Dace Melbārde min Latvija novēloto rīcību, norādot, ka prognozēt iespējamo problēmu, celt trauksmi un lūgt ES robežapsardzības aģentūras “Frontex” palīdzību ir katras dalībvalsts atbildība. “Tajā brīdī, kad šī migrācijas krīze sākās Lietuvā, bija skaidrs, ka tā ātri pārmetīsies uz Latviju, īpaši pēc tam, ka Lietuva mērķtiecīgi sāka savu robežu stiprināt. Latvijai jau tad vajadzēja proaktīvi rīkoties, stiprinot robežkontroli,” saka deputāte, vienlaikus paužot, ka par šādu Baltkrievijas “radošu risinājumu”, proti, mākslīgu hibrīdapdraudējuma radīšanu kaimiņiem, iepriekš bija grūti iedomāties. “Tas ir absolūti necilvēcīgi izmantot dzīvus cilvēkus, no kuriem liela daļa jau tā cieš, bēgot no karadarbības zonām un vajāšanas. Šo cilvēku izmantošana savtīgos nolūkos, lai pārmācītu un sodītu savus kaimiņus, tiešām parāda, cik izvirtis un nežēlīgs ir Baltkrievijas režīms un tā diktators.”

Apzināties turpmākos riskus

D. Melbārde teic, ka ES jau ļoti daudz darījusi, lai stiprinātu savas ārējās robežas, taču pašreizējā situācija uz Baltkrievijas robežas parāda, ka tas ir nepietiekami. “Uz šo problēmu jāraugās kompleksi. Tā nav tikai robežas pārkāpšana un cilvēku dzīšana pāri robežai. Tas ir jautājums, kā ilgtermiņā ES veido savu ārpolitiku attiecībā uz Baltkrieviju un risina šīs problēmas. Šobrīd zināmā mērā parādās mūsu bezspēcība. Taču, manuprāt, labā ziņa ir tā, ka no ES puses ļoti daudz tiek darīts, lai sniegtu palīdzību politiskajiem bēgļiem, lai uzturētu neatkarīgus Baltkrievijas medijus, jo svarīgi nodrošināt aktuālo informāciju par šajā valstī notiekošo, tajā skaitā uz robežām. Tie instrumenti, kas ir ES rīcībā, tiek izmantoti. Tomēr jāsaprot, ka mūsu sarunas partneris, ja to vispār tā var nodēvēt, nav adekvāts, līdz ar to ātru risinājumu atrast ir grūti.”

Kādu mācību ES un Latvija no šīs situācijas var gūt?

“Viena ļoti nozīmīga mācība ir tā, ka pašreizējā Lukašenko vara un citi nedemokrātiski režīmi arī turpmāk radīs arvien jaunas apdraudējuma formas gan Latvijai, gan ES kopumā.

To mērķis – pārslogot institūciju darbību, graut demokrātisko sistēmu pēc būtības un šķelt demokrātisko sabiedrību. Līdz ar to ES ir jārīkojas proaktīvi un jādomā par tādu juridisko regulējumu, kas iekļautu arī hibrīdapdraudējumu un dalībvalstu spējas uz tiem reaģēt, pēc iespējas izskaužot tādu “pelēko” likumu zonu veidošanos kā pašreizējajā krīze uz Latvijas un Baltkrievijas robežas,” uzskata I. Ijabs.

“Primāri būtu jāizbūvē noturīga robežas infrastruktūra. Tomēr, ja runā par visu ES robežu kopumā, tad, protams, ir skaidrs, ka ES dienvidu jeb jūras robežai sētu uzlikt nevar. Līdz ar to ir svarīgi apzināties turpmāku hibrīddraudu risku un pielāgot ES normatīvos aktus tā, lai likumīgi ar šiem draudiem cīnītos. Ļoti liela loma ir arī preventīvai darbībai, piemēram, jau savlaicīgi konstatēt iespējamus piespiedu migrācijas kanālus un tos apturēt vēl pirms cilvēku masveida aizplūšanas.”

Spiediens jau ir, turklāt sāpīgs

Latvija aicinājusi ES un NATO ieviest sankcijas pret Baltkrievijas juridiskām un fiziskām personām, kuras ir iesaistītas hibrīdoperācijas īstenošanā. Vai spiediens pret Baltkrieviju jāpastiprina?

“Nešaubīgi, turklāt ar visiem iespējamiem līdzekļiem! Jāturpina pastiprināt sankcijas, tām pēc iespējas jābūt personalizētām, jāskar konkrēti cilvēki, tai skaitā politiķi un ietekmīgi uzņēmēji.

Vienlaikus jādomā, kā palīdzēt cilvēkiem, kas Baltkrievijā tiek represēti. Visai demokrātiskajai Eiropai un tās iedzīvotājiem jāturpina atbalstīt baltkrievu tautu, kura pamazām briest pārmaiņām,” klāsta D. Melbārde.

I. Ijabs: “ES jau šobrīd izdara lielu spiedienu uz Lukašenko režīmu, turklāt šādi hibrīduzbrukumi Eiropai liecina, ka šis spiediens ir liels un sāpīgs režīmam. Protams, ES vēl nav izsmēlusi visu pielietojamo sankciju klāstu pret Lukašenko un viņa līdzgaitniekiem, tomēr lēmums par to, vai papildu sankcijas ir jāievieš, būtu visas ES kopīgā kompetence. Grūti spriest, vai pašlaik par to varētu rast vienošanos. Vienmēr jāatceras, ka, lai gan pašreizējās sankcijas ir vērstas tieši pret režīmu un ar to saistītajām personām, tās jebkurā gadījumā ietekmē arī miermīlīgos Baltkrievijas iedzīvotājus, kas pēdējā gada laikā jau tā ir daudz cietuši.”

“ES spiediena rezultātā Irāka apturēja aviosatiksmi uz Baltkrievijas galvaspilsētu. Tas gan nenozīmē, ka baltkrievi nevar atrast reisus no kādas citas valsts, lai atvestu šādus “tūristus”. Tas ir tikai laika jautājums, lai saprastu, kā šī situācija tālāk risināsies. Taču mums jāsaprot viens – mēs gadiem ilgi esam turējuši cauru robežu, un skaidrs, ka šobrīd tas mums atspēlējas,” rezumē A. Ameriks.

UZZIŅAI

Reakcija uz migrācijas izaicinājumiem

  • 2015. gadā bija 1,83 miljoni ES ārējo robežu nelegālās šķērsošanas gadījumu. Lai gan 2019. gadā to skaits samazinājās līdz 141 700, EP pēdējo gadu laikā piedāvājis priekšlikumus par nepieciešamajiem pasākumiem, lai novērstu Eiropas patvēruma un migrācijas sistēmā atklātos trūkumus, piemēram, stiprināt ES robežkontroli un uzlabot patvēruma meklētāju integrācijas procesu.
  • Eiropas Komisija 2015. gada decembrī nāca klajā ar priekšlikumu veidot jaunu Eiropas robežu un krasta apsardzi, ar mērķi uzlabot ES ārējo robežu pārvaldību un drošību un atbalstīt dalībvalstu robežapsardzes institūcijas. Jaunā aģentūra “Frontex” uzsāka darbību 2016. gada oktobrī.
  • Priekšlikums jaunajai migrācijas un patvēruma sistēmai, ko Eiropas Komisija ierosināja 2020. gada septembrī, paredz elastīgas līdzdalības pasākumu sistēmas ieviešanu un obligātu solidaritātes principa ievērošanu ar “frontes līnijas” dalībvalstīm, ja tās saskaras ar masveida migrantu pieplūdumu un izjūt spiedienu. Priekšlikuma mērķis ir veidot jaunus likumīgas migrācijas ceļus, veicināt sadarbību ar trešajām valstīm un nodrošināt ātrāku patvēruma pieprasījuma apstrādi uz robežām, tostarp ātru noraidīto patvēruma meklētāju atgriešanu.
  • EP deputāti atbalstīja priekšlikumu stiprināt pašreizējo Eiropas Patvēruma atbalsta biroju (EASO), kas kļūs par ES Patvēruma aģentūru. Aģentūra atvieglos kopējās Eiropas patvēruma sistēmas darbību un koordināciju, kā arī palīdzēs nodrošināt saskaņotu patvēruma pieteikumu izvērtēšanu visā ES.
  • Eiropas Parlaments 2019. gada balsojumā atbalstīja nozīmīgu finansējuma palielinājumu migrācijas un robežu pārvaldības jomā no 2021. līdz 2027. gadam.

Avots: europarl.europa.eu

Publikācija sagatavota sadarbībā ar Eiropas Parlamenta biroju Latvijā.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz