Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Cilvēki sāk saprast, ka zeķes nav jāliek plastmasas maisiņos

Cilvēki sāk saprast, ka zeķes nav jāliek plastmasas maisiņos
Foto: LETA
16.11.2019 07:12

liepajniekiem.lv

Cenšoties saudzēt vidi, arvien vairāk iedzīvotāju meklē veidus, kā dzīvot zaļāk. Daudzi par labu alternatīvu plastmasas maisiņiem atzinuši lielveikalu papīra maisiņus. Iespējams, ka tieši tādēļ nereti Liepājas lielveikalos novērojams to deficīts. Portāls liepajniekiem.lv nolēma noskaidrot, cik videi draudzīgi ir lielveikali un kā mainījušies pircēju ieradumi.

Alternatīvu ir gana

Kaut arī veikala ”Maxima” radītos maisiņus ar asprātīgo uzrakstu ”Maisiņš vaig” pircēji uzņēmuši ar pozitīvām emocijām, tie visai bieži lielākajos veikalos ir izpirkti. Piemēram, tirdzniecības nama ”Kurzeme” veikalā ”Maxima” oktobrī papīra maisiņi trūkuši aptuveni nedēļu. Jautājot pārdevējām, kur tie palikuši, pircēji saņem lakonisku atbildi: ”Nav!”

SIA ”Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule portālam liepajniekiem.lv skaidro, ka veikalos pieejami arī citi videi draudzīgi iepakojumi – kartona kastes, ekoloģiskie maisiņi, auduma maisiņi, maisiņi no pārstrādāta materiāla u.c. veida.

”Pārbaudot papīra maisiņu pieejamību Liepājas veikalos, secinājām, ka tie ir sortimentā, bet, iespējams, ir bijuši izpirkti konkrētajā dienā, kad ir apmeklēts veikals,” stāsta L.Dupate-Ugale. Viņa lūgusi Liepājas veikalus palielināt papīra maisiņu apjomu, lai nerastos iztrūkums.

Viņa atzīst, ka arī veikala pētījums pierāda, ka cilvēki meklē arvien vairāk iespēju dzīvot videi draudzīgi.

”Ekoloģisko maisiņu patēriņš šogad audzis par 131 %, salīdzinot ar 2018. gada pirmo astoņu mēnešu pārdošanas rezultātiem. Savukārt papīra maisiņu pārdošana kopš ieviešanas 2018. gada decembrī, salīdzinot ar 2019. gada augustu, pieaugusi par 77 %.

”Maxima Latvija” pārstāve skaidro, ka uzņēmums aktīvi iestājas par cieņpilnu attieksmi pret dabu un videi draudzīgu iepakojumu ieviešana sortimentā ir tikai daļa no iniciatīvām vides ilgtermiņa politikā. Uzņēmums ir ieviesis arī citas iniciatīvas, lai samazinātu atkritumu nonākšanu dabā, piemēram, atkritumu šķirošanu, ziedošanu labdarības organizācijām, nestandarta augļu un dārzeņu nodošanu Rīgas zoodārza dzīvnieku ēdināšanai, u.c.

”Arvien vairāk uzmanības pievēršam tam kādus iepakojumus izvēlas sadarbības partneri. Jau līdz šī gada beigām visas vistu olas, kas tiek ražotas ”Balticovo” pēc ”Maxima Latvija” pasūtījuma, veikalos būs pieejamas kartona iepakojumos,” stāsta L.Dupate-Ugale.

Zaļākai nākotnei

”Rimi Latvia” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Kristīne Ciemīte maisiņu trūkumu skaidro ar lielo cilvēku plūsmu. ”Iepirkumus veicam regulāri, analizējot pieprasījumu. Katru dienu veikalos tiek papildināts maisiņu klāsts. Ja pircēju plūsma ir bijusi lielāka nekā ierasts, protams, tie var beigties. Šādā gadījumā veikals pēc iespējas ātrāk papildina papīra maisiņu sortimentu.”

K.Ciemīte skaidro, ka arī ”Rimi Latvia” novērojis pircēju ieradumu maiņu. ”Tie pircēji, kas iepriekš vieglajos plastmasas maisiņos mēdza likt dažādas sīkas preces, ne tikai tās, kurām fasējums nepieciešams pēc būtības, piemēram, cepumi, rieksti, konfektes, sāk pamazām mainīt ieradumus, un vairs neizmanto maisiņus, piemēram, iegādājoties zeķu pārus. Lai samazinātu plastmasas atkritumu daudzumu, mudinām mūsu pircējus izvēlēties ilgtspējīgākus risinājumus, tādēļ

papīra maisiņus ”Rimi” veikalos var iegādāties uz pusi lētāk nekā plastmasas maisiņus.”

Kā liecina ”Rimi Latvia” dati, pēdējo divu gadu periodā papīra maisiņu pieprasījums ir pieaudzis par 190%.

”Saskaņā ar mūsu plastmasas samazināšanas stratēģiju, mēs savos veikalos esam apņēmušies ilgtermiņā samazināt plastmasas izmantošanu. Mēs pievēršam uzmanību ne vien iepakojumiem, bet arī citiem plastmasas izstrādājumiem, kas pieejamas veikalos: esam nomainījuši pārtikas plēvi uz PVC nesaturošu plēvi, ieviesuši PVC nesaturošus cenu rāmjus un reklāmkarogus, samazinājuši palešu plēves biezumu, nomainījuši paplātes uz ilgtspējīgākiem materiāliem. Piegādes tīklā esam samazinājuši plastmasas iepakojumu apjomu, lai preces nogādātu no noliktavas uz veikalu,” ziņo K.Ciemīte.

Tāpat veikals piedāvā lielu daļu sveramās produkcijas pircējiem iesvērt līdzi paņemtajos traukos un iepakojumos. Šobrīd jau lielie iepirkumu maisiņi daļēji sastāv no pārstrādātas plastmasas (33%).

”Gada nogalē ieviesīsim videi vēl draudzīgāku risinājumu arī auduma maisiņu kategorijā. Esam uzsākuši ar mūsu privāto preču zīmju pārtikas produktu iepakojumu nomaiņu uz iepakojumu, kas izgatavots no ilgtspējīgākiem materiāliem. Mūsu mērķis ir līdz 2022.gadam visiem privātās preču zīmes produktiem nodrošināt pārstrādājamas plastmasas iepakojumu, savukārt līdz 2030.gadam nodrošināt, ka privātās preču zīmes produktu iepakojums ir ražots no pārstrādātiem vai atjaunojamiem materiāliem.”

Arī papīra iepakojumu maizes un konditorejas nodaļās, kas šobrīd ir ar iestrādātu celofāna joslu, uzņēmums plāno aizstāt ar videi draudzīgāku risinājumu. Taču pēc 2020. gada ”Rimi” veikalos tiks piedāvāti vienreiz lietojamie izstrādājumi (salmiņi, krūzes, šķīvji, galda piederumi u.c.), kas izgatavoti tikai no materiāliem, kas nesatur plastmasu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz