Otrdiena, 25. februāris Alma, Annemarija

Daļa Liepājas dzelzceļnieku zaudē darbu

Daļa Liepājas dzelzceļnieku zaudē darbu
Foto: liepajniekiem.lv
17.01.2020 07:00

Ilze Ozoliņa

"Kurzemes Vārds"

VAS “Latvijas dzelzceļš” vakar paziņoja, ka līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem. Darbu jau zaudējuši un, visticamāk, šī gada laikā tiks atlaisti vairāki desmiti Liepājas dzelzceļnieku, noskaidroja “Kurzemes Vārds”.

“2019. gads gan koncernam “Latvijas dzelzceļš”, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums,” skaidro koncerna pārstāve Ella Petermane. Lai stabilizētu uzņēmumu un panāktu saimnieciskās darbības efektivitāti, nolemts pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar pusotru tūkstoti strādājošo.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos.

Jautāta, vai darbu zaudēs arī koncerna uzņēmumos strādājošie Liepājā, “Latvijas dzelzceļa” pārstāve pauž, ka pagaidām to vēl nevar pateikt. “Šobrīd notiek administrācijas darbinieku samazināšana,” viņa atzīmē.

Tikmēr kādā “Latvijas dzelzceļa” struktūrvienībā strādājoša liepājniece laikrakstam pastāsta, ka dzelzceļa darbinieku skaita samazināšana Liepājā jau sākta pērn, drīz pēc tam, kad nomainījusies uzņēmuma vadība. “Pamazām tiek samazināts darbinieku skaits katrā struktūrā. Kā pirmie tiek atlaisti pensionāri, tālāk tiek vērtēti darbinieki, kuri strādā amatos, kas šobrīd nav aktuāli. Ja darba noslodze kādam ir maza, tad amati tiek apvienoti. Tas viss notiek tāpēc, ka būtiski samazinājušies kravu pārvadājumi pa dzelzceļu.”

Cik strādājošo Liepājā jau zaudējuši darbu, viņa nevar pateikt, skaidrojot, ka šeit darbojas vairāk nekā piecas dzelzceļa struktūras un katrai no tām ir sava vadība. Taču viņa zina teikt, ka vēl daļu strādājošo paredzēts atlaist līdz 1. aprīlim, bet nākamais štatu samazināšanas posms gaidāms līdz 1. jūlijam. “Viss atkarīgs no tā, vai izdosies noslēgt jaunus līgumus par kravu pārvadājumiem. Taču šobrīd kravu kļūst aizvien mazāk,” viņa saka.

Dzelzceļa nozarē mūsu pilsētā strādājot vairākas dinastijas – ģimenes pārstāvji trīs paaudzēs. Sieviete spriež, ka pašreizējā situācija dzelzceļā ir ļoti satraucoša. “Izpostīt var visu ko, taču pēc tam to atjaunot ir grūti. Ja nav kravu, tas nozīmē, ka, visticamāk, vērsies ciet arī kāda stacija. Savukārt atsevišķu dzelzceļa darbinieku profesijas citās nozarēs nav pieprasītas, piemēram, atbildīgie speciālisti par kravu un pasažieru drošu pārvietošanu. Taču mūsu darbinieki ir tehniski ļoti labi izglītoti, viņu zināšanas tiek stiprinātas praksē. Ja pēc kāda laika šādu pienākumu pildīšanai pieņems darbā jaunus darbiniekus, būs nepieciešams ilgs laiks viņu apmācībai”.

VAS “Latvijas dzelzceļš” šā gada 1. janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēku.

30 komentāri

2020-01-17 07:18

Aldis: Labrit Ka vienmer piektdiena Liepajā sakas ar vislabakam ziņam !
Lai dzivo Latvija!!!

2020-01-17 07:32

ResnaisJuris: Kā tas ir "strādā amatos, kas šobrīd nav aktuāli". Tas nozīmē ir izveidoti amati kuri principā nav vajadzīgi. Tāpat ir interesants fakts, ka strādā dinastijas. Tas nozīmē tikai to, ka tika pieņemti darbā jo ir radi un ģimenes locekļi. Izklausās tāda barotava savējiem. Protams ka tādi jāatlaiž.

2020-01-17 07:45

vārds bānītis: Ja LDz nebūtu bezjēdzīgi mētājies ar nesamērīgām algām un prēmijām, bet šo naudu novirzījis uzņēmuma attīstībai un jaunu biznesa virzienu meklešanai tad arī situācija būtu savādāka. Vnk bija pieraduši dzīvot kā nieres pa taukiem, - re kur arī rzeultāts... Tas ka tur bija vesela čupa ar neko nedarošām personām, arī sen jau bija zināms. Līdz ar to likumsakarīgs iznākums - tāds ar ko jau sen Latvijā bija spiesti saskarties jebkurš normāls uzņemums, kura biznes bija atkarīgs tikai un vienīgi no pāsu izmanības un vēlmes šeit strādāt, nevis pārtikt no Krievijas dotācijām...

2020-01-17 07:48

90 centi litrā: Sen jau vajadzēja tos dīzeļdegvielas zagļus atlaist.ja nē tad bankrotēs statoels.

2020-01-17 07:54

Labradors: Rakstā minētie augsti kvalificētie speciālisti gadu desmitiem nav spējīgi pāriet uz valsts valodas lietošanu. Naktīs, kad pārējā pilsētā ir klusums, stacijas tuvumā var dzirdēt, ka visa komandu došana pa skaļruņiem notiek krievu valodā.

2020-01-17 08:27

Niedrei: Saprātīgs lēmums.

2020-01-17 08:28

Kurš melo?: Liepājas Sezs katru dienu dūdo, cik viss ir labi, pieaug kravu skaits, dzīve plauksts un zeļ. Izrādās realitāte ir pavisam cita. Kurš melo?

2020-01-17 08:47

Sezs: Nu ká var nemelot?

2020-01-17 09:35

Alis: Tiešām,kā var nemelot!? Tas šeit tiek kultivēts nonstopā! Meklējam investorus,ir mega reemigrācijas plāni,jaunas darbavietas un vēl visādas stulbības tiek izgudrotas,kam realitātē nav ne suņa s*da vērtības.

2020-01-17 09:39

ej: kāpēc nemelot,no tiem saucamajiem plāniem kādam laba naudiņa ripo kabatā,pie mums valstī tas ir topā

2020-01-17 09:41

ups: ... priekš kam latviešiem dzelzceļš ? , vajag visu 'nolaist uz grunti' un neviens mūs neokupēs, nebūs vajadzības..

2020-01-17 09:46

Diželis: Tak tur vieni krievi strādā, lai prasa savam elkam Putinam kāpēc lika pārorientēt kravas uz Krievijas ziemeļu ostām.

2020-01-17 10:11

Benediktīns: labi vien ir. Liepājas ostas kravu apgrozījums, ņemot vērā visas izbūves un kā ir projektēta osta, ir maksimums 4-5 milj gadā. Varbūt nolaidīsies arī ostā uz zemes beidzot..

2020-01-17 10:19

Ritvars: Dzelzceļnieki lūgtum varētu varbüt atjaunot nozagto tiltu pār Vārtāju, patīrīt krūmus gar vecā dzelzceļa malām, citādi baigi aizaug, būtu vismaz forš veloceļš uz Priekuli!?

2020-01-17 11:03

Ceplis: Beidzot, sāks strādāt efektīvāk.

2020-01-17 11:18

Cicii: Ļoti labi, beidzot sākam nokāpt no austrumu mafijas biznesa adatas. Vatītēm to nesaprast.

2020-01-17 12:05

mudite: Путин виноват однозначно!:):):)

2020-01-17 12:51

Zemūdenē: LDZ beidzot sāk efektivizēt savu darbību! Pārlieks personāls, neracionālās algas, procesu kontroles neesamība - šis situācijas pamats

2020-01-17 13:23

Kantainais: ir tikai godīgi ,ja paskatās uz cēloņiem ,kuri radīja šodienas šo situāciju--a cēlonis ir tam ,ka LV valdība pilnībā ir Vašingtonas kontrolē un varonīgi --'"slava barikādēm"' ,tika pārtraukts kravu tranzīts ar Krieviju.P-ar ko ,protams ,LV valdība ir stāvā sajūsmā .))
Arī Ķīnu šeit ASV nelaidīs iekšā ,Krievija pati par sevi..tas ir tukšums ,ko LV ir izcīnījusi)))

2020-01-17 13:49

Kantainam: Tak beidz visur gaudot. Tu kā tāda sūdu muša visos rakstos tu ar savu žēlīgo dīkšanu esi ielīdis. Iespējams, ka neesi spējīgs saprast, bet valdība tavus komentārus nelasa. Gribi viņiem ko pateikt - raksti viņiem.

2020-01-17 14:16

Tūtlaks: Ja dabūn ar kuvaldu pa galvu - smadzenes paliek kantainas, tādēļ nebrīnos par kantainā domāšanas veidu, ar smagu galvas traumu, grūti ko sakarīgu izdomāt!

2020-01-17 15:02

Ja: Gāzes darbiniekus jau arī atlaiž.

2020-01-17 15:44

Tavs vārds: ...skaidrojot, ka šeit darbojas vairāk nekā piecas dzelzceļa struktūras un katrai no tām ir sava vadība...

A, šīs savas, bezjēgā daudzās vadības arī apvienos vai paretinās?

2020-01-17 16:41

Cicii: O, vaimanas par Vašingtonu jau studijā. Labāk būtu Maskava, ne, kantainie sarkanie parazīti?! :D Ja tik ļoti vilina A-Eiropa, tad visi ceļi vaļā - Krievija, Kirgizstāna u.c. augsti attīstīti, pārtikuši nostūri, nu ko var sēdēt baisajā Eiropā?!

2020-01-17 16:46

ONTŪNS: kUR TA TIE KRIEVEĻI LIKSIES vALODU NEZI ,PROFESIJAS NAV ,nEKO NEMĀK nAV JAU KRIEVEŪ LAIKI VAIRS

2020-01-17 16:57

Ize: Nu re teica ka ejanomika bremzěsies?!Vai tomĕr krīze lĕni săkas.

2020-01-17 21:15

kursis: Protams jāsāk ar tiem fruktiem,kas nerunā valsts valodā.

2020-01-17 22:48

79: Es gribētu, ka darbu zaudē tie i9ioti, kuri bez vajadzības stumdās Raiņa ielas galā, bloķē tur satiksmi uz stundām un neizmanto jauno atzaru!

2020-01-17 22:52

79: Paklau lapķenosec makrele un, kas tad ir ne okei? Atbrīvo liekēžus, kuru tur pa blatiem sēž gadiem!

2020-01-19 21:07

SEzs: Oj, beidzot samazina štatus! Labi zinam, kā tur strādā tās dinastijas! Nesamērīgas algas, brīvs darba laiks u.t.t. Lai tik sāk stràdāt beidzot, nevis tērēt valsts naudu!

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli