Diskusijas par tramvaja līniju pagarināšanu turpinās
Kopš pagājušonedēļ publicējām rakstu par to, ka aptuveni 1000 liepājnieku jau parakstījušies, aicinot pašvaldību pagarināt tramvaja līniju līdz Dienvidu kapiem, zvanījuši daudzi cilvēki, kuri atbalsta šo lūgumu un arī gribētu parakstīties, tikai nezina – kur. Jau rakstījām, ka līdz 16.septembrim notiek sabiedriskā apspriešana iecerei pagarināt tramvaja līniju līdz Ezerkrastam un šie plāni raisījuši sabiedrībā viedokļu sadursmi. Bija arī viedokļi, ka uz Ezerkrastu tramvaju tiešām vajagot vispirms, par citu varot domāt pēc tam.
Laikrakstam zvanīja vēl citi, lielākoties viņi atbalstīja ideju, ka tramvaja līniju vajadzētu pagarināt līdz kapiem. Turklāt daudzi gribēja zināt, kur par to var parakstīties. Sazinājāmies ar parakstu vākšanas galveno iniciatori Silviju Bergmani, un viņa vispirms uzsvēra: “Gribu teikt, ka mēs neesam pret tramvaja pagarināšanu līdz Ezerkrastam. Dokumentā ir rakstīts, ka mēs, apakšā parakstījušies, esam par tramvaja pieturas saglabāšanu pie Centrālkapiem un par tā tālāku virzību uz Dienvidu kapiem.” Parakstīties var “Rožu galerijā”, Latviešu biedrības namā. Bez tam parakstu vācēji arī dodas pie cilvēkiem – pie tramvaja pieturām, tirgū, taujā uz ielām, vaicājot viņu viedokli par tramvaja līnijas pagarināšanu.
Atgādināsim, ka jau iepriekš publicējām pašvaldības viedokli, ko pauda Liepājas galvenais pilsētplānotājs Arvīds Vitāls. Viņš norādīja, ka, izvēloties pilsētas attīstības prioritātes, šajā gadījumā – kur vispirms jābūvē jauna tramvaja līnija, ir jāņem vērā gan iedzīvotāju vēlmes, gan tā dzīvojamā rajona blīvums, uz kurieni jaunā līnija paredzēta, gan tās rentabilitāte. Ezerkrastā dzīvo tūkstošiem cilvēku, bet uz Dienvidu kapiem braucēju nebūtu tik daudz, tāpēc priekšroka dota līnijas pagarināšanai blīvāk apdzīvotā mikrorajona virzienā. Šīs tramvaja līnijas būvniecību varētu sākt ne agrāk par 2010.gadu. Pašvaldība gan ir solījusi ar laiku domāt arī par līniju līdz Dienvidu kapiem, taču tas noteikti būs iespējams visai tālā nākotnē.
Liepājnieku viedokļus par tramvaja līnijas pagarināšanu laikraksta “Kurzemes Vārds” 11.septrembra numurā apkopojusi Sarmīte Pelcmane.
Ar tramvaju brauc gan jauns, gan vecs. Jo vairāk tramvaja līniju, jo izdevīgāk tas būtu pilsētai, galu galā tramvajs ir lētāks un videi draudzīgāks transportlīdzeklis nekā auto.