Enkurvieta drīz varēs uzņemt kuģus
Ilze Ozoliņa
"Kurzemes Vārds"
Noslēgumam tuvojas Liepājas ostas hidrobūvju rekonstrukcija un kuģu tauvošanas vietas būvniecība pie brīvostas sadalošā mola, pastāstīja Liepājas SEZ pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe.
Darbi notiek, īstenojot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektu “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana“. Tā mērķis – navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, lieltonnāžas kuģus piekraujot ostas iekšējā reidā.
Līdz šim ostas uzņēmumiem dažkārt vajadzēja “Panamax“ klases kuģu galīgo piekraušanu veikt ostas ārējā reidā, izmantojot “no kuģa uz kuģi“ kravu pārkraušanas metodi. Taču ostas ārējā reidā kuģi ir pilnībā pakļauti atklātas jūras iedarbībai, un tiek apdraudēta iekraušanas operāciju drošība.
Tagad lielie kuģi vairāk kravu varēs uzņemt ostas akvatorijā, kur tos no atklātas jūras iedarbības aizsargā ostas hidrotehnisko aizsargbūvju sistēma.
Jau pērn pabeigta kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 metriem līdz 14,5 metriem, kā arī priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšana līdz 14 metriem.
Molu pārbūvi un remontu, kā arī kuģu tauvošanas vietas izbūvi sarežģīja nelabvēlīgie laika pstākļi. “Lielākā daļa darbu notiek no ūdens puses, taču janvārī no 31 dienas 26 pūta vējš, kas bija spēcīgāks par 12, 13 metriem sekundē, līdz ar to peldošai tehnikai darbus turpināt nebija iespējams. Arī februāris ir vējains,” skaidro Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis.
Taču nu atlikuši vien nelieli darbi, un tuvākā mēneša laikā būves paredzēts nodot ekspluatācijā.