Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Foto: Ūliha un Robežu ielas krustojumā sliktā policista vietā stājies viedais luksofors

Autovadītāji, kam tīk braukt pie sarkanās gaismas, vismaz K. Ūliha un Robežu ielas krustojumā to vairs nevar darīt nesodīti. Viedais luksofors visu redz, nodod informāciju CSDD, kur to pārbauda un nodod policijai vainīgā vadītāja sodīšanai. Liepāja ir pirmā pilsēta Latvijā, kas ievieš sarkanās gaismas kontroles kameras.

21.03.2023 16:11

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Šis ir pirmais satiksmes uzraudzības tehniskais risinājums, kas izstrādāts un izgatavots Latvijā.

Luksoforam K. Ūliha un Robežu ielas krustojumā LMT viedais mašīnredzes risinājums uzstādīts jau 2019. gada rudenī, bet līdz šim kameras darbojās testa režīmā.

Lai svinīgi atklātu viedo luksoforu, otrdien uz visu dienu tika slēgts Robežu ielas posms. Izrādījās, tas bijis nepieciešams, lai tur uzstādītu nojumi preses konferences norisei un uzkodu galdiņus. Pēc pieredzējuša pasākumu rīkotāja sniegtās informācijas,

šādas apgaismotas un apskaņotas nojumes uzstādīšanas izmaksas esot ap 2500–3000 eiro.

Informācijas sniegšana medijiem ilga mazāk par stundu.

VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks atzīmēja, ka satiksmes drošībā arvien lielāku lomu spēlē tieši tehniskie kontroles līdzekļi.

“2000. gadā uz Latvijas ceļiem bija ap 600 bojāgājušo, bet 2002. gadā – 115. Straujāka negadījumu samazināšanās notika 2005. gadā, kad ieviesa pārkāpumu uzskaites punktus, un 2015. gadā, kad ieviesa ātruma kontroles fotokameras,” viņš teica.

Beidzamajās dienās martā pārkāpumu skaits šajā krustojumā sarucis līdz 1–2 dienā. CSDD vadītājs Aivars Aksenoks uzsvēra, ka ne jau sodīšana, bet prevencija esot viedā luksofora galvenais uzdevums, lai bīstamā krustojumā nenotiktu avārijas ar smagām sekām. Foto: Egons Zīverts

Vēl projektā ir vidējā ātruma kontroles kameras, tāpat ceļu meteokameras sākušas kontrolēt OCTA, tehniskās apskates esamību un vinješu nomaksu.

A. Aksenoks pieļauj, ka daļa autovadītāju uzskatīs, ka braukuši pie dzeltenā signāla, kā arī bažīsies par strauju bremzēšanu, kas var izraisīt negadījumu.

Viņš atgādināja par Ceļu satiksmes noteikumu 54. punktu, kurā teikts, ka, iedegoties dzeltenajai gaismai, vadītājam, ja viņš nevar apstāties, neveicot bīstamu bremzēšanu, ir jāturpina kustība.

“Ja metrus 30 pirms krustojuma iedegsies dzeltenā gaisma, droši jābrauc pāri un nebūs nekāda pārkāpuma,”

teica CSDD vadītājs.

Liepājā informāciju par pārkāpumiem saņems Pašvaldības policija un nosūtīs vainīgajai personai protokolu.

Kontroles sistēma identificē gan gaismas signālu, kas deg luksoforā, gan automašīnas numurzīmi un pozicionējumu krustojumā.

“Nākotnē tā fiksēs arī transportlīdzekļa palikšanu krustojumā vai sabiedriskā transporta joslas neievērošanu,” pastāstīja LMT prezidents Juris Binde.

Liepājas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš nosauca Liepāju par drošāko pilsētu valstī, jo Latvijā vidēji uz simt tūkstošiem cilvēku notiek 10,4 negadījumi, bet Liepājā – 6,1.

“Rūpīgi domājām, kurš ir pareizais krustojums, kur šādu projektu notestēt. Šis bija viens no bīstamākajiem krustojumiem, kur pat māja ir degusi. Šo četru gadu periodā redzam, ka cilvēki joprojām neievēro sarkano gaismu un šķērso krustojumu,” viņš teica.

“Domāju, šis nebūs vienīgais krustojums Liepājā, kur šādu tehnoloģiju izmantos.”

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja priekšnieks Gints Ešenvalds atzina, ka tehnoloģiskās ierīces atvieglo policijas darbu un arī netiekot grauts policijas prestižs.

“Ja policijas darbinieks nosoda vadītāju, tas apvainojas. Šajā gadījumā tehniskā ierīce viņu nofiksējusi un nav uz ko apvainoties. Negribas jau policistam vienmēr būt tam sliktajam,” viņš pauda.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz