Svētdiena, 23. februāris Haralds, Almants

Gājēju tiltu sola uzlabot, bet efektīvs risinājums esot par dārgu

Gājēju tiltu sola uzlabot, bet efektīvs risinājums esot par dārgu
Foto: Ģirts Gertsons
23.11.2019 07:15

liepajniekiem.lv

Gājēju tilts pie Liepājas dzelzceļa stacijas ir grūts pārbaudījums māmiņām ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslā. To novērojusi arī Līga Romānova. Jaunajai mammai regulāri nākas šķērsot šo tiltu, jo tas ir īsākais ceļš pie ģimenes ārstes.

Izbrīnu par morāli novecojušo infrastruktūru viņa paudusi savā ”Facebook” kontā: ”Uzsākot ratus stumt augšā pa sliedēm, tās ir platākas, un, esot jau gandrīz augšā, tās kļūst šaurākas, tādēļ rati no sliedēm iziet. Tas ir ļoti bīstami gan vecākam, gan bērnam. Izejot no sliedēm, rati sveras uz sāniem un var ļoti viegli nokrist”.

Problēmai piekrīt arī Liepājas Neredzīgo biedrības valdes priekšsēdētājs Māris Ceirulis. ”Tilts pie stacijas ir nepieejams, bez variantiem. Sliedes ir uzliktas tā, lai vienkārši tur būtu. Ratiņkrēslā sēdošam cilvēkam tas ir neiespējami. Arī ar bērnu ratiņiem tur diezgan jāpavingro, lai uzstumtu tos augšā. Pieejamības tur vienkārši nav,” uzskata Ceirulis.

Viņaprāt ir acīmredzams risinājums: ”Vairākās pasaules valstīs pie šādiem gaisa tiltiem ierīko pacēlāju vai liftu – platformu, kas iet vertikāli uz augšu abos tilta galos.

Tādus esam redzējuši Norvēģijā. Patiesībā, tas ir vienīgais risinājums, jo šīm kāpnēm nav iespējams iegūt nepieciešamo slīpumu. Normatīvs ir 1 pret 20 – ja ir metra kāpums, tad jābūt 1,20 metra slīpumam. Citi risinājumi šajā gadījumā nebūs efektīvi. Tikai pacēlājs no apakšas uz augšu abos galos,” viedokli pauda Neredzīgo biedrības valdes priekšsēdētājs.

Saprotot, ka tā ierīkošana varētu būt dārgs un laikietilpīgs process, Ceirulis uzsver, ka dažus uzlabojumus ir iespējams veikt jau šobrīd:

”Minimums, ko tagad varētu izdarīt – nomarķēt pirmo un pēdējo pakāpienu. Lai būtu saprotams, kur sākt kāpt un kur beigt kāpt. Tas ļoti noderētu gan vājredzīgiem cilvēkiem, gan pensionāriem, it īpaši tumsā.”

Tilts pie stacijas ir AS ”Latvijas Dzelzceļš” īpašums un Liepājas pašvaldībai nav tiesību veikt darbus šajā objektā, uzsvēra Pilsētas domes izpilddirektora vietnieks būvniecības jautājumos Didzis Jēriņš.

LDz preses sekretāre Ella Pētermane portālam liepajniekiem.lv pastāstīja, ka projekts par tilta drošības uzlabošanu, tostarp kāpņu elementu un ratiņu sliedes uzlabošanu ir sagatavots, un darbi tiks veikti nākamajā gadā. Viņa gan uzsvēra, ka kāpņu slīpumu nav iespējams mainīt tilta konstrukciju dēļ.

Tāpat Pētermane piebilda, ka pacēlāja ierīkošana prasa lielus finansiālus ieguldījumus, līdz ar to īstenot šo projektu būtu iespējams tikai sadarbībā ar Liepājas pašvaldību.

Jēriņš pagaidām šādu scenāriju gan neuzskata par reālu. ”Pašreiz es to īsti nevaru komentēt. Pirmkārt, ir jāsaņem konkrēts piedāvājums no LDz, jo tā ir viņu infrastruktūra. Otrkārt, es nezinu, vai mēs kā pašvaldība varam ieguldīt līdzekļus svešā īpašumā.”

Foto galerija

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli