Sestdiena, 31. oktobris Valts, Rinalds, Rinalda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Grūtībās nonākušajiem kredītņēmējiem bankas piedāvā kredītbrīvdienas

Grūtībās nonākušajiem kredītņēmējiem bankas piedāvā kredītbrīvdienas
Foto: ilustratīvs
17.03.2020 15:02

LETA

Atslēgvārdi

Saistībā ar koronavīrusa “Covid-19” izplatības ierobežošanai ieviestajiem pasākumiem grūtībās nonākušajiem kredītņēmējiem bankas piedāvā kredītbrīvdienas, aģentūra LETA noskaidroja bankās.

“Swedbank” aģentūrai LETA norādīja, ka, reaģējot uz pieaugošajām bažām par Covid-19 ietekmi uz uzņēmumu un mājsaimniecību ekonomisko situāciju, banka visiem klientiem, kuriem līdz šim nav bijušas grūtības veikt kredītmaksājumus, piedāvās kredītbrīvdienas jeb iespēju uz laiku atlikt kredīta pamatsummas maksājumu, par šo pakalpojumu neieturot komisijas maksu.

Uzņēmumi un privātpersonas varēs pieteikties kredīta pamatsummas atmaksas atlikšanai līdz sešiem mēnešiem un mājokļa kredīta gadījumā līdz 12 mēnešu ilgām kredītbrīvdienām.

“Mēs vēlamies saviem klientiem palīdzēt pārvarēt šo ārkārtas situāciju, kas daudzām ģimenēm un uzņēmumiem ir nesusi negaidītus sarežģījumus. Kamēr kopīgi ar valsts iestādēm un citām bankām strādājam pie papildu atbalsta pasākumiem, vēlamies saviem klientiem piedāvāt iespēju samazināt ikmēneša kredīta maksājumus bez komisiju un papildu nosacījumu piemērošanas. Tomēr ir ļoti svarīgi, lai klienti kredītbrīvdienām pieteiktos laikus – pirms kredīta maksājumam iestājas kavējums,” minēja “Swedbank” valdes priekšsēdētājs Latvijā Reinis Rubenis.

“Swedbank”atzīmēja, ka pamatsummas atmaksas atlikšana ir piemērots risinājums uzņēmumiem un mājsaimniecībām, kuras piedzīvo finanšu grūtības globālās pandēmijas ietekmes dēļ, piemēram, darba zaudēšana vai uzņēmuma ieņēmumu īslaicīga apstāšanās. Līdzīgi kā ar nodokļu brīvdienām, arī bankas kredītbrīvdienas dod iespēju uz laiku atvieglot naudas plūsmu, kamēr cilvēks vai uzņēmums atgūst ierasto ienākumu līmeni.

Lai pieteiktos kredītbrīvdienām, uzņēmumi un privātpersonas var sūtīt pieteikumus bankas ziņojuma formā internetbankā. Lai vienkāršotu un paātrinātu atbildes saņemšanu, no 20.marta būs pieejama arī īpaša pieteikuma forma “Swedbank” mājaslapā.

Kredītbrīvdienas attiecas uz pamatsummas maksājumiem, kamēr procentu maksājumi joprojām būs jāveic. Kredītbrīvdienu laikā nesamaksātā pamatsumma tiks sadalīta uz atlikušo aizdevuma termiņu.

Klienti pieteiktās kredītbrīvdienas varēs pārtraukt jebkurā brīdī un atgriezties pie parastā maksājumu grafika.

“Swedbank” nolēmusi neveikt citas izmaiņas līgumos un nepiemērot komisijas maksas par kredītu grozījumiem ne sākoties, ne beidzoties kredītbrīvdienām.

Arī “Luminor Bank” filiāles Latvijā vadītāja Kerli Gabrilovica aģentūrai LETA sacīja, ka banka aicina privātpersonas un uzņēmumus sazināties ar banku, ja nepieciešams rast

risinājumu jebkādām paredzamām maksājumu grūtībām.

“Esam to piedāvājuši jau iepriekš, ja tas nepieciešams, neatkarīgi no koronavīrusa, un arī šobrīd turpinām to darīt. Banka uz katru atsevišķu gadījumu skatās individuāli un, ja klienta ienākumi samazinās vai pastāv iespēja, ka tie samazinās, vai ir citas grūtības, tad aicinām nekavējoties sazināties ar mums. Jo ātrāk klients to izdarīs, jo lielāka iespēja, ka varēsim sniegt piemērotu risinājumu,” pauda Gabrilovica.

Viņa arī norādīja, ka privātpersonām, kurām ir radušās finanšu grūtības apmaksāt ikmēneša kredīta maksājumu, banka piedāvā iespēju atlikt pamatsummas atmaksu uz periodu līdz sešiem mēnešiem. Lai to pieteiktu, klientam ir jāraksta pieteikums Internetbankā.

Gabrilovica atzīmēja, ka šī pieeja attiecas arī uz korporatīvajiem klientiem. Likviditātes grūtību gadījumā banka piedāvā trīs līdz sešu mēnešu kredītbrīvdienas.

“Galvenais, lai klients savlaicīgi un proaktīvi vēršas pie mums. Mūsu mērķis ir dzīvotspējīgi uzņēmumi un Latvijas ekonomikas stabilizācija, ja radīsies krīzes situācija, kā arī strauja izaugsme pēc tās. Ja koronavīrusa ietekme uz ekonomiku saasināsies, “Luminor” meklēs papildu veidus situācijas risināšanai, tāpēc turpinām aktīvi sekot notikumu gaitai,” sacīja Gabrilovica.

Tāpat “SEB bankas” valdes loceklis Arnis Škapars aģentūrai LETA norādīja, ka situācijās, kad bankas klienti – kredītņēmēji saskaras ar grūtībām, banka kā būtiskāko kritēriju noteikusi proaktīvu kredītņēmēja dialogu ar banku.

“Mēs vienmēr esam piedāvājuši risinājumus, kas ļauj vieglāk pārdzīvot grūtības – ienākumu samazināšanos, slimību gadījumus, darba zaudēšanu. Ja lūgums ir saprotams un pamatots, mēs attiecīgi esam gatavi mainīt un pārskatīt atmaksas grafikus. Iepriekšējā ekonomikas lejupslīde ļāvusi mums daudz ko iemācīties un izstrādāt atbildīgu pieeju privātpersonu atbalstam,” sacīja Škapars.

Runājot par atbalstu uzņēmumiem, viņš norādīja, ka banka seko līdzi uzņēmumiem un viņiem aktuālajiem jautājumiem attiecībā uz nepieciešamajiem atbalsta risinājumiem šajā situācijā.

“Lai arī šobrīd ir pāragri novērtēt konkrētu ietekmi, jo gadījumi var būt ļoti dažādi, mums ir nepieciešamās zināšanas un pieredze, lai uzņēmumiem sniegtu atbalstu,” teica Škapars.

Viņš arī norādīja, ka banka ir atvērta atklātam un konstruktīvam dialogam ar klientiem, lai izvērtētu iespējamos risinājumus. Vienlaikus šādā situācijā ir būtiski, lai tālākos soļus par iespējamo ietekmi uz uzņēmējdarbību un nepieciešamajiem atbalsta instrumentiem izvērtē visas iesaistītās puses, tostarp visi kreditori, piegādātāji, politikas veidotāji.

“Mēs kā banka esam gatavi piedalīties sarunās ar politikas veidotājiem, atbildīgajām valsts iestādēm un citām iesaistītajām pusēm par kopīgu risinājumu meklēšanu,” minēja Škapars.

Savukārt bankas “Citadele” valdes loceklis Vladislavs Mironovs aģentūrai LETA norādīja, ka, paredzot situācijas tālāku attīstīšanos, banka reaģēja proaktīvi un kopš pagājušās nedēļas sākuma veikusi pārrunas ar ietekmētajiem uzņēmumiem.

“Katra uzņēmuma situāciju izvērtējam individuāli, lai novērtētu finanšu situāciju un vajadzības gadījumā kopīgiem spēkiem varētu vienoties par mazākām aizdevuma atmaksām, palīdzot klientiem saglabāt biznesu saspringtajos tirgus apstākļos,” sacīja Mironovs.

Viņš arī minēja – redzams, ka saistībā ar ārkārtējo situāciju valstī vairākās nozarēs strādājošie darbinieki ir zaudējuši darbu vai arī nevar paredzēt, kādi būs viņu ienākumi tuvāko mēnešu laikā.

Atsaucoties uz grūtībās nonākušo klientu lūgumiem, banka “Citadele” piedāvā iespēju saņemt atvieglotu kārtību kredītu pamatsummas atmaksai trīs mēnešus vai līdz sešiem mēnešiem, individuāli izskatot katru gadījumu. Tas attiecas gan uz hipotekārajām, gan patēriņa un līzinga saistībām.

Lai pieteiktos atvieglotajai kārtībai kredīta pamatsummas maksājumiem, privātpersonas ir aicinātas sazināties ar klientu atbalsta centru. Atvieglotā kārtība attiecas uz pamatsummas maksājumiem, kamēr procentu maksājumi joprojām būs jāveic. Arī vēlāk, neredzot situācijas uzlabojumu, katru pieprasījumu banka turpinās izskatīt individuāli, norādīja Mironovs.

Tāpat viņš sacīja – ņemot vērā, ka valdība paziņoja par papildu finansējumu Covid-19 ietekmes mazināšanai uz ekonomiku, šobrīd banka gaida detalizētāku informāciju par palīdzības sniegšanu klientiem, izmantojot “Attīstības finanšu institūciju “Altum””, ar kuras dalību varētu, piemēram, veikt aizdevumu pārstrukturēšanu.

Lai atvieglotu rēķinu apmaksu tiem klientiem, īpaši senioriem, kuri iepriekš devās uz bankas filiāli, banka nodrošinājusi iespēju rēķinu apmaksāt telefoniski. Ārkārtējās situācijas laikā viena rēķina apmaksa telefoniski maksās 0,38 eiro. Lai saņemtu pakalpojumu, jāzvana uz bankas “Citadele” klientu atbalsta centru 6701 0000.

1 komentāri

2020-03-18 12:26

Debitors: Bankas? Tikai viena Swedbank un pie tam tikai atlikti procenti. Bet pamatsummu būs jādzemdē karantīnā.....Vispār jau necilvēcīgi....

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz