Pirmdiena, 27. jūnijs Malvīne, Malvis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Iepazīstas ar Klaipēdas sabiedriskā transporta sistēmu

Iepazīstas ar Klaipēdas sabiedriskā transporta sistēmu
27.09.2007 17:13

0

Atslēgvārdi

Pirms četriem gadiem Klaipēdā notikusī sabiedriskā transporta sistēmas reorganizācija ir devusi pozitīvu rezultātus. Klaipēdā šobrīd darbojas 21 sabiedriskā autobusa maršruts, ko apkalpo trīs pārvadātāju firmas, kurām ir jāpilda pilsētas noteiktās pakalpojumu kvalitātes prasības. Tikmēr biļetes cena pilsētas autobusos vienam braucienam ir Ls 0,20. Veiktās izmaiņas ir uzlabojušas sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti kopumā – tāds ir viens no pieredzes apmaiņas brauciena secinājumiem.

Lai iepazītos ar sabiedriskā transporta pakalpojumu organizāciju, uz Liepājas sadraudzības pilsētu Klaipēdu trešdien devās Liepājas domes izpilddirektora vietnieks Ronalds Fricbergs, kā arī Satiksmes infrastruktūras daļas vadītājs Oskars Špickopfs un speciāliste Eva Irbe-Šulca.

”Klaipēdā iegūtā informācija un uzklausītā pieredze mums noderēs, lai uzlabotu mūsu pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti. Var teikt, ka mūsu kaimiņi ir vismaz soli priekšā šās nozares sakārtošanā,” saka Domes izpilddirektora vietnieks Ronalds Fricbergs.

Tiekoties ar pašvaldības uzņēmuma ”Klaipēdas kelevinis transportas” direktoru Gintaru Neniški un direktora vietnieku Andriusu Samuilovu, liepājnieki kaimiņus iztaujāja par sabiedriskā transporta sistēmas koordināciju, autobusu maršrutu un kustības grafiku un tarifu izstrādi un izmaiņām, kontroles dienesta darbu, informēšanas un reklāmas pasākumiem, finansēšanas un citiem aspektiem.

Mūsu sadraudzības pilsētā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšana un koordinēšana atrodas vienās rokās – tā ir minētā uzņēmuma atbildība.

Kā pastāstīja G. Neniškis, sabiedriskais transports ir nozare, kuras ietvaros ne tikai jāgūst peļņa, bet ir jāapmierina arī pilsētas sociālās vajadzības un intereses. Tāpēc pašvaldības uzņēmums nosaka un izmaina autobusu maršrutus, grafikus, servisa līmeni, izdod un izplata biļetes, kontrolē autobusu šoferus, pārvadātāju firmas, pasažierus, reaģē uz iedzīvotāju sūdzībām un priekšlikumiem un atbild par citiem nozares attīstībai svarīgiem jautājumiem.

Uzņēmums izstrādāja konkursa noteikumus un rīkoja konkursus uz maršrutu paketēm, kuros piedalījās vairākas pārvadātāju firmas. Līdz ar to Klaipēdai, pirms dažiem gadiem veicot reformas, ir izdevies ieviest skandināvu modeli pilsētas sabiedriskā transporta organizācijā un atteikties no padomju laika mantojuma un liberālā jeb angļu modeļa, kad visu noteica tikai tirgus apstākļi un pieprasījums.

”Autobusu pārvadājumu kvalitāte, regularitāte un ekonomija ir tie faktori, kas trīs gados mums ļāvuši vismaz uz pusi samazināt maršruta mikroautobusu pakalpojumu apjomu, tātad spert svarīgu solis sastrēgumu mazināšanas un gaisa kvalitātes uzlabošanas virzienā,” vēl piebilst G. Neniškis.

Uzņēmuma ”Klaipēdas kelevinis transportas” kontā nonāk visi ieņēmumi par biļetēm un valsts vai pašvaldības maksājumi par noteiktu iedzīvotāju grupu (pensionāru, skolēnu u.c.) pārvadāšanu. Tālāk uzņēmums atbilstoši noslēgto līgumu nosacījumiem pārvadātājiem samaksā par sniegtajiem pakalpojumiem.

No gūtajiem ieņēmumiem uzņēmums spēj ne tikai nodrošināt un attīstīt sabiedriskā transporta pakalpojumus pilsētā, bet arī algot uzņēmumam nepieciešamo personālu un segt citus izdevumus, respektīvi, uzturēt sevi.

Liepājas pašvaldība šobrīd rūpīgi analizē autobusu, maršruta taksometru un tramvaju pārvadājumu kvalitāti, priekšrocības un trūkumus, lai nākamajā gadā varētu ieviest uzlabojumus, kas atbilstu Eiropas Savienības prasībām. To nosaka no šā gada 15. jūlija spēkā esošais ”Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums”. Nākamajā gadā, piemēram, pilsētas sabiedriskā transporta pārvadātāji būs jāizraugās konkursa kārtībā. Pašvaldībai būs jāizvērtē pretendenta iespējas nodrošināt pasažieru pārvadāšanu ērtos, tīros un drošos transporta līdzekļos, tas ir, sniegt kvalitatīvus un ekonomiskus pakalpojumus.

Liepājā sabiedriskā transporta pieturvietās nupat ir uzstādītas sabiedriskā transporta maršruta shēmas. Tās ir liela izmēra pilsētas kartes, uz kurām dažādās krāsās atzīmēti gan pilsētas autobusu, gan tramvaju maršruti. Tādas kartes izvietos pavisam 37 pieturvietās.

Ai­gars Štāls,
Liepājas domes sa­bied­ris­ko at­tie­cī­bu spe­ci­ālists

Evas Irbes-Šulcas foto 

Šāda veida autobusu kustības saraksti ir katrā pieturā. Ērti, pārskatāmi, lēti.

Klaipēdā autobusu pieturas ir iznomātas reklāmas uzņēmumiem, kuru pienākums ir nodrošināt atsevišķu vietu informācijai par pilsētas sabiedriskā transporta maršrutiem.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz