Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 17. jūlijs

Vārdadiena: Aleksejs, Aleksis

Ietves un veloceliņi nav sacīkšu trase!  (58)

Atslēgvārdi pilsētvide | drošība | jūrmalas parks | transportlīdzekļi | elektrokreiseris | noma

Vairāki lasītāji portālam pauduši bažas par liepājnieku un pilsētas viesu, sevišķi bērnu, drošību Jūrmalas parkā un tā apkārtnē izīrējamo braucamrīku pārvietošanās dēļ. Šie motorizētie transportlīdzekļi tiek iznomāti no komersantiem, lai ar tiem vizinātos pa veloceliņu un parku, turklāt lielā ātrumā.

Un, kā pastāstīja kāds aculiecinieks, pirms pāris dienām noticis arī negadījums, kad kāda jauniete, izīrējusi braucamo un nemācēdama tikt ar to galā, lielā ātrumā iebraukusi kāpu zonas krūmos. “Labi, ka krūmos, bet ne cilvēkos,” tā aculiecinieks.

Sakās ievērojam noteikumus

Portālam, apsekojot Jūrmalas parku un tā apkārtni, izdevās sastapt divus braucamo iznomātājus. Pie kafejnīcas “Banga” SIA “Ķeizara paviljons” iznomā tikai velokartus.

Savukārt blakus veloceliņam aiz koncertdārza “Pūt, vējiņi!” SIA “Don Cruiser” iznomā elektriskus braucamos ar platām riepām, kuri jau vizuāli atgādina motorollerus.

SIA “Don Cruiser” darbinieks Nils Marcinkus apstiprināja, ka šādi braucamie, kuru nosaukums esot elektrokreiseris, atpūtniekiem tiek piedāvāti pirmo gadu. Kaut izklaide nav lēta - šī braucamā īre uz stundu maksā 15 eiro, uz 30 minūtēm – 10 eiro, bet uz 15 minūtēm – 5 eiro, pieprasījums esot.

Jautāts par elektrokreisera tehniskajiem parametriem, N.Marcinkus daudz pastāstīt nevarēja. Braucamā jaudu viņš nezināja, vien norādīja, ka ātrums, kādu rīks attīsta, esot līdz 20 kilometriem stundā. Un ar pilnu akumulatora uzlādi var nobraukt vidēji pusstundu: “Kaut nobrauktais attālums atkarīgs no maršruta sarežģītības, ātruma un cilvēka svara.”

Taujāts par negadījumiem un iebildumiem no citu atpūtnieku puses, puisis skaidro, ka sūdzības neesot saņemtas un viņa maiņās arī starpgadījumu neesot bijis: “Vien bijuši gadījumi, kad cilvēks pamēģina un tomēr atsakās braukt, jo nejūtas par sevi pārliecināts.”

Taču uzsvēra, ka stingri sekojot līdzi, kam iznomā braucamos: “Jaunākiem par 14 gadiem neizīrējam. Un arī cilvēkiem reibumā noteikti nē. Turklāt ir instruktāža par to, ka nedrīkst braukt ārā pludmalē un jābrauc uzmanīgi. Arī līgumu klients paraksta.”

Tajā pašā laikā iznomātāja darbinieks neslēpj, ka ir novērots: braukts par ātru: “Tas redzams pēc nobraukto kilometru skaita un iztērētās enerģijas. Varam tikai iedomāties, ko braucēji dara, attālinoties no mūsu redzesloka. Tāpēc ir plānots elektrokreiserus aprīkot ar videoreģistratoriem. Tas braucējus disciplinēs.”

Pašvaldība maldināta

Liepājas pilsētas domes izpilddirektora vietnieks Dzidzis Jēriņš portālam pastāstīja, ka velosipēdus, velokartus un citus braucamos pilsētas atpūtas zonā divas firmas – SIA “Don Cruiser” un SIA “Toed Group”. Ar abām pašvaldībai noslēgti līgumu par pakalpojumu sniegšanu uz šo sezonu - līdz šā gada 30 septembrim.

Jautāts, par kādiem braucamajiem ar komersantiem bija runa, ar pašvaldību slēdzot līgumus, izpilddirektora vietnieks skaidroja, ka līgumos norādīts, ka tiks iznomāti pludmalei paredzēti braucamrīki, kas nepārsniedz ātrumu 10 km stundā un ka šie braucamie pēc komersantu apstiprinātā atbilst drošības prasībām atpūtas zonā.

“To, ka pēc jaudas daļa braucamo atbilst mopēdiem, komersanti nav norādījuši,” atzina pašvaldības pārstāvis: “SIA “Don Cruiser” norādījusi, ka tiks iznomāti pludmales kreiseri, savukārt SIA “Toed Group” – elektriskie skrejriteņi.”

Arī Liepājas pašvaldība saņēmusi sūdzību, ka izīrējamie braucamie apdraud drošību parkā un uz veloceliņiem, apstiprināja D.Jēriņš: “Esam sazinājušies ar Valsts policiju, kura veic pārbaudes, lai precizētu, vai nomai piedāvātie braucamie atbilst lietošanai atpūtas zonā.”

Bez tiesībām un zem grādiem – pa gājēju ceļu

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja priekšnieks Gints Ešenvalds portālam apstiprināja, ka sūdzības saņēmusi arī Valsts policija. Reaģējot uz iedzīvotāju signāliem, likumsargi apsekojuši veloceliņu un Jūrmalas parku, un atklājies kas patiesi dīvains.

Komersanti, kuri, saņēmuši pašvaldības atļauju komercdarbības veikšanai, iznomājot velokartus un citus tamlīdzīgos braucamrīkus, iznomā arī elektroskrejritenim līdzīgus braucamos ar platiem riteņiem. Nomnieki ar šiem braucamrīkiem traucas gan pa parku, gan veloceliņu, kaut patiesībā šis braucamais tam nav paredzēts.

“Pa gājēju un veloceliņiem pārvietoties drīkst velosipēdi un elektrovelosipēdi, kuru jauda nepārsniedz 0,25 kilovatus,” uzsver policijas pārstāvis. Te vēl piederīgi būtu giroskūteri un segveji.

Reālā situācija ir tāda, ka viena šī braucamrīka jauda ir 1500 vati jeb 1,5 kilovati, noskaidrojusi policija. “Šie braucamie pēc jaudas un ātruma ir pielīdzināmi mopēdiem. To ātrums ir 35 līdz 40 kilometri stundā,” tā G.Ešenvalds: “Un rada bīstamību gājējiem. Uz ietves vai veloceliņa taču jebkurā laikā var izskriet bērns. Sadursmes iznākums var būt letāls!”

Tāpēc policijas darbinieki 2.augusta pievakarē veikuši atkārtotu reidu. Un tā laikā konstatēti pārkāpumi.

“Reida laikā tika aizturēta persona, kura bez tiesībām un 0,7 promiļu alkohola reibumā vadīja iznomāto elektrisko transportlīdzekli pa gājēju ceļu, tādējādi pārkāpjot satiksmes noteikumus,” tā G.Ešenvalds.

“Līdz ar to ir uzsākta administratīvā lietvedība un policija ir uzaicinājusi uzņēmējus uzrādīt dokumentāciju,” viņš turpina: “Jo ir pamatotas aizdomas, ka šo braucamo tehniskie parametri atbilst mopēdu tehniskajiem parametriem.”

Ar pārcelšanos nepietiks

Jautāts, kas notiks, ja apstiprināsies, ka braucamrīki neatbilst prasībām, lai tos lietotu teritorijā, kur tie šobrīd tiek izmantoti, D.Jēriņš skaidroja, ka uzreiz līgumus ar komersantiem pašvaldība, visticamāk, nelauzīs: “Noslēgtajos līgumos atrunāts, ka jāievēro drošība. Ja Valsts policija konstatēs pārkāpumus, iespējams, komersantiem būs jāmaina dislokācijas vieta, lai braucamos izmantotu, kur ar tiem atļauts pārvietoties. Piemēram, Peldu ielā posmā no Liepu ielas līdz Kūrmājas prospektam.”

Savukārt CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons norāda, ka, lai varētu vadīt mopēdu, pirmkārt, ir nepieciešama attiecīgas kategorijas vadītāja apliecība un ķivere. Un ar šādu transportlīdzekli var pārvietoties pa brauktuvi, bet ne parku, ietvēm un veloceliņu.

G.Ķirsons skaidro, ka mopēdam, lai ar to pārvietotos pa brauktuvi un piedalītos kopējā ceļu satiksmē, turklāt ir jābūt reģistrētam CSDD un apdrošinātam.

Situācijas risinājums Valsts policijas un CSDD skatījumā ir sekojošs: komersants likumā paredzētā kārtībā braucamos reģistrē CSDD un iegādājas tiem OCTA polises, un iznomā, sekojot, lai netiktu pārkāpti noteikumi – brauktu ar šiem elektromopēdiem tikai tie, kam to atļauj vecums un ir vadīšanas apliecība, lai visiem galvā būtu ķiveres, kā arī, lai braukšana notiktu tam paredzētajās vietās – nevis pa parka ietvēm un veloceliņu, bet ielām.

Tam piekrīt D.Jēriņš: “Ja tiek konstatēts, ka braucamie atbilst mopēdiem, tad komersantiem, ja tie turpinās sniegt šo pakalpojumu, būs ne vien jānodrošina, lai braucēji lietotu drošības ķiveres, bet arī jākontrolē, vai nomnieki ir tiesīgi vadīt šādus transportlīdzekļus un pa kurieni notiek braukšana.”

Ja komersanti nevēlētos vai arī nebūtu gatavi izpildīt likuma prasības par transportlīdzekļu reģistrāciju u.c., izpilddirektora vietnieks domā, ka līgumus ar komersantiem nebūtu vajadzības lauzt un prasīt licences anulēšanu arī nevajadzētu: “Pareizākais, lai neatņemtu liepājniekiem un pilsētas viesiem iespēju izklaidēties, no aprites izņemt tikai šos transportlīdzekļus. Lai turpina sniegt pakalpojumus ar braucamajiem, kas atbilst prasībām.”

___________________ 

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu "Piedalies satura veidošanā!". Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

  • Komentāri (58)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!