Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Inta Šoriņa: Mums ir ”notirgota” ideja, ka vasaras atpūta – tā ir atpūta pie jūras

2020. gada trešajā ceturksnī Liepājas naktsmītnēs apkalpoti 42 647 pilsētas viesi, kas ir par 15% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā, savukārt pavadīto nakšu skaits ir pieaudzis par 13%, rāda jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Kā izskaidrot tūristu pieplūdumu vasarā?

Inta Šoriņa: Mums ir ”notirgota” ideja, ka vasaras atpūta – tā ir atpūta pie jūras
Foto: Egons Zīverts
19.11.2020 06:00

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Ir vairāki aspekti, kas nodrošināja Liepājas popularitāti. Pirmām kārtām tas, ka ceļošana uz ārzemēm bija ierobežota, bet vietējie uzņēmēji plānoja ilgi gaidīto darbu vasarā. Protams, mums pašiem kaut kādā ziņā ir “notirgota” ideja, ka vasaras atpūta – tā ir atpūta pie jūras. Jūra mūsu pilsētai ir dāvana, tā nav mūsu nopelns. No mums atkarīgs tikai tas, kā izmantojam jūras un pludmales esamību.

Otrs aspekts – gan tūrisma birojs un pilsētas pašvaldība, gan kultūras, sporta un izklaides jomas darbinieki, gan privātie uzņēmēji ir ilgstoši strādājuši pie Liepājas popularizēšanas, uzsverot, ka tā ir ne tikai kvalitatīvs vasaras galamērķis, bet ka šeit ir arī augstvērtīgs serviss.

Tas nozīmē, ka mums ir augsta līmeņa viesnīcas, ēdināšanas uzņēmumi, dažādas aktivitātes vasaras baudīšanai kopā ar bērniem, individuāli, pāriem, senioriem. Mūsu pilsētā ir plašs piedāvājumu klāsts. Tas nav viena cilvēka vai vienas organizācijas nopelns. Ņemot vērā šo pozitīvo tēlu un kvalitatīvo apkalpošanu, ir likumsakarīgi, ka tūristi, kas šeit jau reiz bijuši, pastāsta par mums tālāk saviem radiem, draugiem un kaimiņiem.

Nozīmīgi ir arī tas, ka vasarā Covid-19 infekcijas dēļ tika izveidots Baltijas valstu burbulis. To izveidoja 15. maijā un slēdza septembra sākumā. Tieši tas arī bija aktīvākais vasaras posms.

Noteikti jānovērtē arī reklāmas kampaņas. Tie pilsētai ir finansiāli izdevumi, bet ar paredzamu atdevi. Tās mēs mērķtiecīgi organizējam gan Latvijā, gan Lietuvā. Reklāma noteikti ir pienesums tūrisma nozarei. Liepāja bija pirmā pilsēta, kas jau maija beigās bija gatava reklāmas kampaņai, ko nosaucām “Mēs pēc jums esam noilgojušies”.

Korektā veidā pasniedzām to, kas mums ir uz sirds – ka mēs tiešām esam noilgojušies pēc viesiem un saziņas. Šī kampaņa mums izdevās. Kamēr daudzas pilsētas Latvijā vēl tikai domāja, kā atkopties pēc pirmā pandēmijas viļņa, kā atsākt komunikāciju, Liepāja jau sagaidīja pirmos viesus.

Pilnīgi noteikti mums palīdzēja pozitīvās klientu, pilsētas viesu atsauksmes. Tūrisma birojā nāca cilvēki un stāstīja par piedzīvoto, par to, ko vēl vēlas apskatīt, kur aiziet.

Vēl tūristu uzmanību tieši Liepājai pievērsa pilsētas izsludinātais mazo un vidējo uzņēmēju projektu konkurss. Pateicoties tam, tapa vairāki lieliski tūrisma projekti, tai skaitā “Siļķu brāķa noslēpums”, izbraukumi ar jahtu pa kanālu, vakariņas redānā, “Lake music” un citas ar izpēti, ūdeni un izklaidi saistītas aktivitātes.

Vasaras sākumā mums bieži jautāja, kas Liepājā ir jauns. Šajā gadā noteikti gribas uzsvērt to, ka visi 143 Liepājas tūrisma uzņēmēji pārdzīvoja pandēmijas pirmo vilni. Tāpēc vēlreiz ir jānovērtē viesmīlības uzņēmumi, jāsaka paldies viesnīcām, ēdināšanas vietām, tūrisma darbiniekiem par intensīvu darbu tūrisma jomā, kas kaut kādā ziņā šogad ir noslaucīta no zemes virsas. Uzņēmēji ir slavējami par šo noturēšanos tirgū. Noteikti nozīmīgs ir arī valsts atbalsts. Nav tā, ka Liepāja ir atrauta no pārējiem procesiem, kas valstī notiek.

Tāpēc šie atbalsta mehānismi ir ļoti būtiski arī patlaban, kad valstī sācies pandēmijas otrais vilnis. Šis posms būs daudz smagāks. Mēs, protams, varam lielīties ar lieliskiem vasaras rezultātiem, bet jāsaprot, ka tūrisma jomas saturu veido tieši uzņēmēji.

Mēs nevaram kādu laiku ar viņiem lepoties, bet pēc tam par viņiem aizmirst. Ir jārod risinājumi, kā uzņēmumiem palīdzēt. Jāapzinās realitāte un jāpieņem gudri lēmumi, kā visiem kopā šo laiku pārdzīvot, nevis ieslīgt čīkstēšanā un raudāšanā. Šī nav vienīgā krīze, tās atkārtojas laiku pa laikam. Jāizdara secinājumi un jārīkojas stratēģiski, jo mēs nezinām, kad un ar ko tas beigsies.

Inta Šoriņa, Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja valdes locekle

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz