Trešdiena, 3. jūnijs Ineta, Inta, Intra
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Izmantot veloceļu vēl jāmācās

Izmantot veloceļu vēl jāmācās
Foto: Ruslans Šuļga
01.08.2019 07:12

liepajniekiem.lv

Kopš tramvaja tilta un Lielās ielas rekonstrukcijas, sava vieta satiksmē atrasta arī velosipēdistiem. Tiesa, ne visi ir priecīgi par izveidotajiem veloceļiem – aktīvie velobraucēji saskatījuši trūkumus infrastruktūrā, kā arī regulārus likuma pārkāpējus. 

“Ja braucu ar auto un neesmu uzmanīga, varu pavisam viegli radīt nelaimi,” uzskata autovadītāja Zita. “Es pieņemu, ka velosipēdisti brauks tā, kā likumā norādīts, taču ja viņi izdomā braukt pa velojoslu pretējā virzienā un es nogriežoties nepaskatos uz otru pusi, negribot varu kādu traumēt.”

Velosipēdisti, kas pārvietojas pretējā virzienā vai arī pa ietvi, uz Lielās ielas ir redzami gana bieži. Tāpat netrūkst pārgalvju, kas tiltu šķērso pa brauktuvi kopā ar automašīnām.

Jautājot, kādēļ aktīvisti nepārvietojas tā, kā paredz infrastruktūra, par atbildi varam saņemt tikai dusmīgus izteicienus: “Braucu kā gribu! Man tā vajag!”

Arī biedrības “Velo-Redele” pārstāvis Mārtiņš Zālītis novērojis šādus gadījumus un uzskata, ka cilvēki vēl nav pieraduši un arī nepilnības liek pārkāpt likumu.

“Velobraucējiem vajadzētu būt uzmanīgākiem! Ir taču marķējums. Bet šāda rīcība, manuprāt, ir neveiksmīgi izbūvētu pieslēgumu dēļ.”

Mārtiņš Zālītis šī posma rekonstrukcijai sekojis līdzi no paša sākuma. “Es atceros infrastruktūras sākotnējo versiju, kas atšķīrās no tā, kas ir paveikts. Pati velojosla ir labākais risinājums tam, lai divritenis tiktu izmantots kā transportlīdzeklis ikdienā un nopietni iekļautos kopējā transporta sistēmā. Lielajā ielā velojosla, kas izvietota uz brauktuves ir paraugs tam, kādai ir jābūt divriteņiem paredzētajai infrastruktūrai pilsētā, vietās ar vidējas un augstas intensitātes satiksmi. Nedrīkst aizmirst, ka divritenis, pirmkārt, ir transportlīdzeklis, kuru cilvēce ir izgudrojusi lai pārvietotos neradot kaitīgus izmešus un tam ir jābūt uz brauktuves. Protams, vietās, kur ir pietiekoši daudz telpas, to vēlams veidot nost no autotransportam paredzētās infrastruktūras.”

Viņš atzīst, ka velojosla uz brauktuves ir lielisks risinājums, taču savienojums ar tramvaja tiltu gan ir neatbilstošs. “Arī pie viesnīcas “Līva” un universitātes velojosla vienkārši kaut kur beidzas. Savienojumi ar tiltu abās ielas pusēs ir neērti, atrodas uz ietves, kur ir intensīva gājēju plūsma. Ielas jūras pusē savienojums ar tiltu vispār neeksistē, tas vienkārši ir uz ietves, bez apzīmējumiem. Ietve ir plata un izveidot iespējams bija, tāpat kā pa brauktuvi to savienot ar tiltu, kāda bija pirmreizējā iecere.”

Arī velojosla uz tilta esot dažādi vērtējama. “Tā ir pārāk šaura, lai pretējos virzienos braucoši divriteņi izmainītos, bet tas ir pieciešams un vietas ir tik, cik ir. Vai varēja izdarīt labāk? Jā, varēja. Bet lietotājiem neviens nejautāja,” uzskata M.Zālītis. 

Viņš novērojis, ka velojoslu divriteņu vadītāji lieto samērā daudz. “Protams, ir jāpierod pie tās un dažs labs vēl brauc pa ietvēm, kas ir cēlonis tam, ka savienojumi joslas galos nav īsti parocīgi izveidoti vai to vispār nav. Tāpat mulsina fakts, ka tramvajam ir paredzēta tik liela telpa pašā pilsētas centrā.”

Citās valstīs pieredze rādot, ka tramvajs un autotransports izmanto vienu telpu – auto pārvietojas pa gludā ceļa segumā iebūvētām tramvaja sliedēm. “Lielajā ielā tas būtu ļoti nozīmīgi, jo paplašinātos izmantojamā telpa gājējiem un velobraucējiem, kuri ir prioritāri pilsētvidē, bet tā nav,” secina M.Zālītis. 

Kopumā gan viņš projektu vērtē kā labu. “Beidzot Liepājā ir pirmā “sakarīgā” velojosla, tur, kur to vajag un ir nepieciešams to pagarināt nākamā projekta ietvaros līdz Peldu ielai. Dzirdēts, ka tā nebūšot un divritenis nesaņems tālāko joslas pagarinājumu nākamajā projektā, kas skumdina. Žēl, ka divriteni nevēlas pilsētas centrā, kur to vajag visvairāk.”   

Valsts policijas pārstāve Madara Šeršņova atgādina, ka, ja ir ierīkota velojosla, kā tas izdarīts Lielajā ielā, vai velosipēdu ceļš, tad velosipēda vadītājam jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Tas nozīmē, ka šādos gadījumos nedrīkst pārvietoties pa brauktuvi vai gājēju ceļu. Velosipēdists šādā gadījumā brauktuvi drīkst tikai šķērsot nogriešanās/apgriešanās gadījumā. Pretējā virzienā velosipēdists pa veloceliņu vai velojoslu pārvietoties nedrīkst.

Taču ja nav ierīkota ne velojosla, ne veloceliņš, velosipēdists var pārvietoties gan pa brauktuvi, gan ietvi. Taču tādā gadījumā 
velosipēdistam jāpārvietojas gājēju ātrumā un viņš nekādā gadījumā nedrīkst traucēt gājējiem. Savukārt, pārvietojoties pa brauktuvi, tas jādara iespējami tuvāk labajai malai.

Tāpat policija atgādina, ka, pārvietojoties pa velojoslu, velosipēdistiem arī ir jāņem vērā gājēju pārejas un pie tām jāapstājas, lai palaistu pāri gājējus, gluži tāpat, kā tas jādara arī transportlīdzekļiem, kuri pārvietojas pa brauktuvi.

“Saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu, par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 7 līdz 30 eiro,” skaidro M.Šeršņova.

Foto galerija

42 komentāri

2019-08-01 07:32

autovadītājs: Mani interesē, ja es braucu pa vienvirziena ielu saskaņa ar noteikumiem, bet man pretīm lielā atrumā braucošais nepinlngadīgais velosipedists ietriecās manā masinā, kurš atbildēs par mašinas bojājumiem? Un kad, beidzot, sāks sodīt tos velosipēdistus, kuri brauc nevis pa blakus esošo tukšo veloceliņu, bet pa braucamo daļu un uz "sarkano"?

2019-08-01 07:54

Velo: Īsās distancēs Lielajā ielā tāpat sanāk braukt pa ietvi. Jo vienu vai pāris kvartālu dēļ neviens nepārkārtoties uz otru pusi un tad atpakaļ.

2019-08-01 08:26

autovadītājam: neredzu problēmu,atņem tam stulbenim riteni,brauc tālāk savās gaitās,cerams,ka tev ir reģistrators....

2019-08-01 08:49

:)): Pilnīgi piekrītu rakstā izteiktam Zitas viedoklim. Labi, tagad esmu uzmanīga izgriezot no teātra ielas uz lielo, jo vienreiz jau vienam gudriniekam gandriz uzbraucu virsu, jo neiedomajos, ka kads brauks pa velo joslu no otras puses... bet uzskatu, ka šādi velosipēdisti būtu jāsoda, kas brauc pretējā virzienā

2019-08-01 08:57

auers: Mani ļoti priecē velobraucēji -telefonā lūrētāji,bez roku režīmā braucoši..

2019-08-01 09:04

auto-velo-motobraucējs: Liepājā ir ideāla velo infrastruktūra. Problēma varbūt ir kādam ar galvu, tas gan. Ja jau ir "biedrība" (Ko viņa dara), tad Mārtiņš Zālītis varētu reorganizēt četrus brīvprātīgos, kas spēcīgākajā dienas daļā pastāv abos galos Lielajai ielai, un pakoriģē negantniekus pretējā virzienā/trotuāra braucējus ;)

2019-08-01 09:19

.: Kad vienreiz saks sodit autovaditajus, kuri nerada pagriezienu ????

2019-08-01 10:30

archis1: Man kā velobraucējam nepatīk vēlo josla. Pēc likuma esmu tagad spiests braukt par viņu. Piem., ja pēc drogu apmeklējuma gribu paēst 3 sivēnos, tad man jābrauc ar 'līkumu un gājēju pārēju jāšķērso 4 vietās. Autobraucējiem diez vai tas patiks.

2019-08-01 10:47

sencis: Kapec jus ieliekat nevainigu jaunieshu bildes un ja nav ko darit tad bildejat labak taurinus beidziet piekasitues sikajiem

2019-08-01 11:02

paklau: shitaadas teemas tik raisa un kurina naidu nu nemaak normaali cilveeki uztvert lietas vinji visur redz probleemu labaakais variants vinjus neproviceet veel vairaak citaadi nevar... traki!

2019-08-01 11:37

=>archis1: Es tur tik pa trotuāru lēnītiņām. Nav variantu. :)

2019-08-01 11:42

bez gāzēm: Lielā iela vispār jāatvēl tikai gājējiem; velosipēdistiem un tramvajiem, lai tādi " autovadītāji" ar savām gāzēm nepiesārņo gaisu.

2019-08-01 11:47

bb: Visvairāk man patīk jaunie elektriskie skrejriteņi. Reāli priduraki tagad ar tādiem braukā un nav nekādu noteikumu.

2019-08-01 11:59

ha ha: Kā krievi saka - Dva pridurka eto sila, tri pridurka eto mošč.

2019-08-01 12:13

nīcenieks: EJU PA PĀREJU, AUTO PALAIŽ MANI, TE PĒKŠŅI RIČUKS TRIECAS VIRSŪ. ŽĒL NEPASPĒJU ROKU PACELT, BŪTU VISMAZ DEGUNU VIŅAM PĀRSITIS!

2019-08-01 12:49

Nu bet: Elektromopēdistiemu jau noteikumi vispār nav vēl uzrakstīti!

2019-08-01 13:02

daniks: prost pa neko visiem bikses pilnas

2019-08-01 13:37

nu: kādā sakarā ar velosipēdu brauc pa ietvi, ja ir veloceliņš?

2019-08-01 14:40

Dadzis: Policija skatàs vai kads parkà nedzer aliņu vai iela ir noslaucìta, bet kas notiek uz ietvèm ir pie vienas vietas

2019-08-01 15:21

besssīīī: Ne par tēmu, bet bilde uzsita asini - besī kad šīs bezsmadzeņu amēbas gan velosipēdisti gan auto vadītāji, vadot transportlīdzekli vēl bakstās telefonos. Saprastu, jā nedrīkst, bet ja negaidīti pazvana nu pieliec pie aus, bet cik atkarīgam (debilam) jābūt, lai visu laiku vadot transportlīdzekli kko telefonā bakstītu. Manā skatījumā šie ir absolūti garīgi kropļi. Šiem laikam arī ir speciāla programma novilkta, lai uz poda arī kkas sanāktu.

2019-08-01 15:34

Velis: Tilts lielā pa smuko, paldis, vienig tās drenāžrestes varēj varbūt likt tā lai šķirbas nau braukšans virzienā!?

2019-08-01 16:03

Grūti: ''velosipēdistam jāpārvietojas gājēju ātrumā '' , tā jau ritenis krīt apkārt, tur vajag trīsriteni. Bet , nopietni runājot, drošība pirmā vietā.

2019-08-01 17:09

Veloceliņš: Paša sakuma nevajadzēja taisit Liepājā veloceliņi kas atļauj braukt abos virzienos un vajadzēja taisit ka auto plūsma nāk, no tas bardaks arī rodas uz veloceliņiem. Brīžiem pat uz ceļa ir drošāk braukt nekā pa veloceliņu.

2019-08-01 18:07

vai kāds varētu: paskaidrot kur tālāk braukt pa Lielo ielu pie drogām beidzas velo celiņš tad autobusa pietura.Un NĪCENIEKS ko dari pilsētā sēdi savos kartupeļu laukos.

2019-08-01 20:36

mamma3: Lielās ielas veloceliņi ir kaut kāds neizdevies joks vai kāds pagaidu variants????? Kādā jēgā man centrā kur ir vislielākā automašīnu kustība jābrauc pa ielu????

2019-08-01 20:42

archim 1: kur tev tur sanāk četrreiz pāri gājēju pārejai braukt? vienreiz pie pārejas pretī līvai un otrreiz pie trim sivēniem pie tramvaja pieturas!

2019-08-01 22:58

auto: Laiks mašīnā kaut kādu kieģeli vai beisbola nūju turēt priekš visādiem dauņiem ar riteni, mani tie taureņi besī katru dienu, kad man ir nepieciešams braukt uz centru ar mašīnu, man pietiek ar tiem kropļiem, kuri vienkārši tev bloķē ceļu Liepāja-Nīca, braucot ar savu 2 riteņu lūzni pa auto ceļu, kad var aiz baltās līnijas braukt netraucējot fūrām un vieglajiem auto.
Dažreiz ir sajūta, ka ar riteni brauc tie, kuriem pietrūka smadzeņu, lai nokārtotu elementāru csdd eksāmenu.

2019-08-01 23:37

jau sen vaidzeja: tehnisko skati un OCTA, un transporta nodevu velosipediem. tad bus kartiba

2019-08-02 06:31

2auto: Ej norij žulti

2019-08-02 07:14

OCTA: Likumi ir priekš muļķiem, jo gudri cilvēki (auto-moto-velo braucēji un kājāmgājēji) rīkosies tā, lai netraucētu cits citam un neradītu bīstamas situācijas. Un nospļauties par noteikumiem. Diemžēl vairums cilvēku ir stulbeņi, tāpēc tiem radīti ceļu satiksmes noteikumi, kuri arī jāievēro...

2019-08-02 08:43

to auto: Jā, un šādi cilvēki dzīvo starp mums...intelekta kalngals, kam demokrātija iedeva automašīnu un ar to arī viss...

2019-08-02 11:22

Shofers un ari velopedists: 1.Velosipēdistam ir jābut velosipedista alliecībai.2.Velosipēdu vajag reģistrēt CSDD. 3. Velosipēdam vajag noformēt VELO CASKO. ( velocasko vienaicīgi apdrošina pašu velo pret zādzību. un vadītaja civiltiesisko atbildību- CSNg gadījumā. Tas maksa 30 Euro. Un vecakiem nebūs bail ,ka pusaudzis nejauši kur ieskries. Velokasko sedz zaudejumus. Nekašķējamies- jauku visiem dienu.

2019-08-02 13:44

Nav saprotams,: kādēļ autovadītājam jākārto eksāmeni,lai iegūtu autovadītāja apliecību.Par ātruma pārsniegšanu un CSN neievērošanu jāmaksā soda nauda,bet velosipēdistiem atļauts joņot,kā un kur vien iedomājas.Atbildības nekādas.

2019-08-02 13:56

zevs: Liepājā vsp ir Policija? :D šamējos redzu tikai uz kādiem lieliem pasākumiem tas arī viss

2019-08-02 14:07

hmm: Kopš kura laika , iegūstot autovadītāja apliecību, iegūst arī tiesības visus diriģēt ?

2019-08-02 14:56

>hmm: Kas,lūdzu,būtu tie"visi"?Varbūt vienkārši bezatbildīgi velosipēdisti,kas satraucas par savu privileģēto statusu?

2019-08-02 16:34

To nav saprotams: Kāpēc tik nekompetenti spriežat? Arī velo.vadītājs ir satiksmes dalībnieks un viniem ir JĀBŪT vad.apliecībai.Jūs esat interesējusies...cik velo vadītāji sodīti par velo vadīšanu bez vad.apliecības? Laikam nē....galvenais celt paniku. Velo vadītāji ,daudzi, brauc tik pat bezatbildīgi un brīžiem pat nekaunīgi kā tie paši auto vadītāji. Abi labi. To mēs ikdienā redzam uz ielas. Arī gājēji ir satiksmes dalībnieki..( vienīgi staigāšanai nav vajadzīga staigāšanas apliecība)..un arī tie..gājeji..liela daļa ir nekauņas uz gājēju pārejām, uz dzelsceļa pārbrauktuvēm..par sarkanās gaismas neievērošanu uz gājēju pārejas pat nerunājot. Principā ir tā....ir agresīvi un nekaunīgi sat.dalībnieki un ir apzinīgi sat.dalībnieki visās kategorijās. Tāpēc, neizcelsim kādu atsevīšķi.

2019-08-02 18:35

"Liepājniekiem" sūkā: Kapēc vispār ir jāliek kautkāds sīkums šeit, vaitad ir kāds nomiris ka brauc pa velo ceļam pretējo joslu? Tak NE

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz