Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Svētdiena, 22. septembris

Vārdadiena: Maigurs, Mārica, Māris

Izveidota darba grupa, lai risinātu problēmu operatīvā transporta iekļūšanai iekšpagalmos  (38)

Atslēgvārdi vugd | policija, ātrā palīdzība | operatīvie dienesti | pilsētvide | iekšpagalmi | satiksme | transports

Foto: liepajniekiem.lv

Portālā vērsās kāds cienījama vecuma liepājnieks, kurš satraucies par to, ka nelaimes gadījumā ēku iekšpagalmos tur noparkoto personīgo transportlīdzekļu dēļ nevar iebraukt operatīvais transports: “Katram cilvēkam dzīvība ir vairāk vērta, dārgāka par jebkuru automašīnu.”

“Sakarā ar problēmu iekšpagalmos, kas rodas pēc personīgo automašīnu novietošanas, kad operatīvās automašīnas nevar piebraukt un sniegt medicīnisko palīdzību un palīdzēt citās steidzamās situācijās, ierosinu šo problēmu risināt. Un risinājumam ir vairāki varianti,” turpina sirmais kungs.

Viņš iesaka: “Pirmais variants: nokrāsot ietvju apmales dzeltenā krāsā. Vienai mājai pietiks ar 10 eiro, un naudu var ņemt no mājai paredzētajiem līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem. Otrs variants gan būs nedaudz dārgāks. Proti, uzstādīt ceļa zīmes “Stāvēt aizliegts!” ar piebildi “Vairāk par 5 minūtēm”.”

“Kāpēc mums - veciem pensionāriem, invalīdiem un maznodrošinātajiem – jāapmaksā labiekārtotas automašīnu stāvvietas iekšpagalmos,” retoriski jautā sirmais vīrs, piebilstot: “Auto stāvvietas vairākās vietās ir pustukšas vai pat tukšas, piemēram, Ķempes ielā 2, Republikas ielā.”

Ar Liepājas pilsētas pašvaldības izpilddirektora Edgara Rāta rīkojumu izveidota darba grupa, lai apzinātu problemātiskās vietas Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā (īpaši daudzstāvu dzīvojamo māju mikrorajonos, kuros ēkas augstākas par pieciem stāviem) un rastu risinājumus netraucētai operatīvo dienestu tehnikas piekļuvei pie ēkām, portālam pastāstīja VUGD Kurzemes reģiona brigādes Liepājas 1.daļas komandieris Romāns Andrijauskas.

Par darba grupas priekšsēdētāju iecelts Liepājas pilsētas pašvaldības izpilddirektora vietnieks nekustamā īpašuma jautājumos Mārtiņš Tīdens. Darba grupas sastāvā iekļauti VUGD Kurzemes reģiona brigādes Liepājas 1.daļas komandieris Romāns Andrijauskas, Komunālās pārvaldes Ceļu nozares vadītājs Mārtiņš Jākobsons, Liepājas pilsētas Pašvaldības policijas Transporta kontroles nodaļas priekšnieks Ģirts Jermoļenko, SIA “Liepājas namu apsaimniekotājs” valdes loceklis Artis Rimma un Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Ingus Ukstiņš.

M.Tīdens uzskata, ka pirmais solis, kas jāsper, lai rastu risinājumus operatīvā transporta piekļuvei pie ēkām, ir uzsākt ar problēmobjektu apsekošanu.

Portāls jau vairakkārt informējis, ka operatīvo dienestu – ugunsdzēsēju, Ātrās palīdzības u.c. - iekļūšana mikrorajonos, pieaugot personīgo transportlīdzekļu skaitam, sevišķi vakara stundās ir neiespējama pie ēkām novietoto transportlīdzekļu dēļ. Lai šo problēmu risinātu, 7.oktobrī pie sarunu galda sēdās operatīvo dienestu, apsaimniekotāju un pilsētas pašvaldības pārstāvji.

Liepājas pilsētas domes izpilddirektors Edgars Rāts, uzrunājot lielāko Liepājas namu apsaimniekotāju pārstāvjus un operatīvo dienestu – ugunsdzēsēju, Valsts un Pašvaldības policijas un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) – pārstāvjus, atzina, ka operatīvo dienestu iekļūšana uz izsaukumiem iekšpagalmos ir sāpīga tēma: “Automašīnu ir teju vai vairāk, nekā iedzīvotāju. Bet iekškvartālu plānojums šādam transportlīdzekļu skaitam nav domāts. Līdz ar to, kad jāierodas operatīvajiem dienestiem, rodas problēmas.”

NMPD vecākais operatīvā transportlīdzekļa vadītājs Aļģis Knieta norādīja: “Kur ēkām ir vairāk par pieciem stāviem, ir nopietnas problēmas. Mežu iela, Daugavas iela, Krūmu iela, Klaipēdas iela u.c. Operatīvajam transportlīdzeklim jāapstājas pat 100 līdz 200 metrus no izsaukuma vietas. Protams, mediķi šo attālumu var mērot kājām, bet ja jānes nestuves ar smagi slimu cilvēku, rodas problēmas izlaipot starp novietotajām automašīnām.” A.Knieta uzskata, ka iedzīvotāji, novietojot pie ēkām savus transportlīdzekļus, nedomā, ka var notikt nelaime: “Un ugunsdzēsēju tehnika ir vēl lielāka.”

Tāpat jau ziņots, ka ugunsdzēsēji problēmas risinājumu saskata jaunu stāvvietu izveidē. Arī uz zaļo platību rēķina, jo citu variantu nav, jau iepriekš atzina R.Andrijauskas: “Nav izslēgts, ka nelaime var piemeklēt arī kādu no tiem, kas kategoriski iebilst pret zaļo platību samazināšanu un stāvvietu izbūvi, tādējādi atslogojot no stāvošajiem transportlīdzekļiem iebrauktuves.”

____________________

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu "Piedalies satura veidošanā!". Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

  • Komentāri (38)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!