Sestdiena, 28. novembris Rita, Olita, Vita
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jāmaina attieksme pret pacientiem

Jāmaina attieksme pret pacientiem
18.05.2007 08:58

0

Atslēgvārdi

Kurzemes lielākajā slimnīcā sāksies pārmaiņas. Katru gadu tiks veikts pētījums, vai pārmaiņas jūt arī pacienti un darbinieki. Kādai insulta slimniecei nesen Liepājas reģionālās slimnīcas uzņemšanas nodaļā, lai saņemtu palīdzību, bija jānīkst četras stundas. Viņas meita Velta pēc pārdzīvotā situāciju medicīniskajā aprūpē Liepājā vērtē kā traģisku. Kurzemē lielākās slimnīcas jaunais valdes priekšsēdētājs Juris Bārzdiņš, kurš amatā stājies tikai aprīlī, apņēmies panākt pakalpojuma kvalitātes uzlabošanu un attieksmes maiņu pret pacientiem, uzsverot, ka viņu apmierinātība “ir galvenais slimnīcas efektivitātes rādītājs”. Tas pilnībā atbilst tam, ko no jaunās vadības prasa Liepājas pašvaldība, kurai pieder slimnīca.

Mērīs apmierinātību

Aprīļa vidū pašvaldības iestāde Liepājas pilsētas centrālā slimnīca kļuva par SIA Liepājas reģionālā slimnīca. Pārmaiņas, arī slimnīcas vadības maiņa, bija nepieciešamas, lai varētu labāk izmantot iespējas, kādas var sniegt Eiropas Savienība (ES), tajā skaitā iegūt vairāk līdzekļu ārstniecības pakalpojumu uzlabošanai, skaidro SIA padomes priekšsēdētāja, Liepājas mēra Ulda Seska (Liepājas partija) padomniece un partijas biedre Antra Brūna. Pēc paša U.Seska teiktā, jāizveido “reģionālas nozīmes slimnīca”. Arī valsts ambulatorās un stacionārās aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programma paredz, ka šai jābūt reģionālai daudzprofilu slimnīcai, bet pēc būtības tā vēl nav reģionāla, atzīst J.Bārzdiņš.

Viens no pirmajiem darbiem, pie kura jaunā vadība ķersies pavisam drīz, ir slimnīcas pacientu un darbinieku apmierinātības mērīšana, ko veiks Liepājas Pedagoģijas akadēmijas Socioloģisko pētījumu centrs. Tas noskaidros, cik apmierināti pacienti ir ar ārstēšanu, sadzīves apstākļiem slimnīcā, ar saskarsmi, savukārt darbinieki — ar darba apstākļiem, nodaļu savstarpējo sadarbību, atklājot, kas “traucē normālam darbam”, stāsta slimnīcas preses sekretāre Indra Grase. Turpmāk aptaujas notiks reizi gadā, lai varētu secināt, kādas pārmaiņas notikušas. Tas neesot Liepājas izgudrojums — tā darot cienījamās ārstniecības iestādēs Eiropā un Amerikā. J.Bārzdiņš uzsver, ka tam ir arī ekonomiska nozīme, jo “slimnīcas prestižu veido tas, ko klienti pastāsta tālāk”.

Viņš atvainojas par Veltas ģimenes pārdzīvoto un saka: “Attieksmes maiņu pret pacientu slimnīcas vadība ir izvirzījusi par vienu no galvenajiem uzdevumiem. Pret pacientiem jābūt tādai pašai attieksmei, kā tu gribētu, lai izturas pret tevi, — ar balss toni, sarunām, jo rezultāti ir daudz labāki, ja pacients ir saprotošs.” Liels uzsvars tiks likts uz uzņemšanas nodaļu, lai cilvēki, kuri tur sagaida pacientus, prastu izšķirt, kuram palīdzība vajadzīga vispirms, un lai slimnieku sāktu ārstēt bez kavēšanās.

Ieguldīs darbiniekos

J.Bārzdiņš apzinās, ka to neizdosies panākt, ja paši darbinieki nejutīsies apmierināti, tāpēc arī tas ir viens no slimnīcas jaunajiem izvirzītajiem stratēģiskajiem mērķiem, tāpat kā jaunu ārstu un māsu piesaiste, audzināšana un pašreizējo speciālistu noturēšana. Pašlaik slimnīcā trūkst ap 30 ārstu. Nav visu diennakti pieejams acu ārsts, ausu, kakla, deguna speciālists, neirologs. Arī māsu vietas ir brīvas.

Algas vien nav viss, J.Bārzdiņš uzsver un piebilst, ka Liepājas slimnīcā ārstiem maksā “ļoti labi”. “Vajag radīt sajūtu cilvēkam, ka mēs viņu ļoti augsti vērtējam, vajadzīga arī līdzi jušana, tāpēc jau ir izveidota jauna vairāku līmeņu vadības struktūra. Visi vadītāji atbild par darbinieku motivēšanu, tas ir profesionāli organizējams mikroklimats,” stāsta J.Bārzdiņš. Viņaprāt, vispirms jāinvestē personāla attīstībā (“jāmācās vadītprasmes, darbs ar modernu aparatūru”), šim nolūkam izmantojot arī ES finansējumu.

Lai iegūtu jaunus ārstus, slimnīca nepaļaujas tikai uz Liepājas domes stipendijām, bet šovasar startēs Medicīnas profesionālās izglītības centra rīkotajā konkursā, lai kļūtu par pirmo rezidentu mācību bāzi ārpus Rīgas. “Tad no pieciem rezidentūras gadiem divas trešdaļas laika mūsu rezidents pavadīs Liepājā, un mums būs lielāka cerība viņu dabūt,” saka jaunais vadītājs. “Tieši šeit, kur ir īstā dzīve, rezidenti varēs iegūt labu pieredzi un kļūt par labiem ārstiem, nevis staigāt halātā aiz ārstiem Rīgā un neko īsti nedarīt.”

Jārok ES nauda

Viens no uzdevumiem ir stabilizēt slimnīcas finanšu situāciju. Liepājas slimnīcai, kā liecina tās bilance, pērnā gada nogalē parādi kreditoriem bija vairāk nekā 300 tūkstošu latu. Apmēram no 8,6 miljoniem latu gada apgrozījuma ap sešiem miljoniem tiek samaksāti algās vien. J.Bārzdiņš paskaidro, ka patlaban “lielākajai daļai Latvijas slimnīcu finanses ir nestabili stabilas, pēc algu izmaksām maz naudas paliek attīstībai”. Tāpēc vajag aktīvāk izmantot ES naudu, kas līdz šim, pēc jaunā vadītāja domām, gādāta nepietiekami. “Vajag aktīvāk ģenerēt idejas, nelaist garām nevienu mūsdienu iespēju aprūpes uzlabošanā,” viņš uzsver.

Pērn, lai uzlabotu darba apstākļus un pakalpojumu kvalitāti, par Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem ap 300 tūkstošiem latu iegādāta jauna aparatūra neatliekamās palīdzības uzlabošanai. Pirms dažām nedēļām parakstīts līgums par ES un valsts finansējumu 1,2 miljonu latu vērtam energoefektivitātes projektam — par šo naudu slimnīcā rekonstruēs ventilāciju, nomainīs pēdējos vecos koka logus, siltinās jumtu un atjaunos autonomās energoapgādes sistēmu.

Pēc Liepājas domes informācijas, pašvaldība šogad Liepājas slimnīcai atvēlējusi 1,6 miljonus latu — lielākie ieguldījumi būs jaunā rentgena aparatūrā, neatliekamās palīdzības auto iegādē un perinatālās aprūpes centra, kurā tiek sniegta palīdzība jaundzimušajiem, modernizācijai. Pakalpojumu un finanšu uzlabošanai iecerēts pilnveidot arī slimnīcas konsultatīvās poliklīnikas darbu, kā arī piedāvāt vairāk maksas pakalpojumu.

***

Liepājas slimnīca
– Lielākā slimnīca Kurzemē
– Pieder Liepājas pašvaldībai
– Gadā ārstējas ap 16 500 pacientu
– 481 gultas vieta
– 800 darbinieku (otra lielākā darbavieta Liepājā pēc Liepājas metalurga)

Nora Driķe,
“Diena”

32 komentāri

2007-05-18 09:14

Liene: Cerams ka Bārzdiņa k.-ga teiktais par attieksmes maiņu pret pacientiem un pakalpojumu kvalit.uzlabošanu nav tikai tukši vārdi, kā pie iepriekšējās slimnīcas vadības.

2007-05-18 09:22

LL: Ļoti ceru, ka attieksme tiešām mainīsies. Jo kaut vai viens darbinieks ar nelaipnu attieksmi pret manu bērnu, man sabojāja omu visai dienai. To nespēja kompensēt tās pašas nodaļas 10 labās tantes, kuras mierināja manu bērnu un mēģināja uzlabot omu mums abām. Viens "indes piliens" spēj sabojāt visu priekšstatu par iestādi - tā nu tiešām ir taisnība. Man protams kopš nepatīkamā atgadījuma tur vairs negribēsies braukt un meklēšu iespēju tur neatgriezties, izvēloties citas iestādes pakalpojumus.

2007-05-18 09:29

saule: es ari loti ceru,ka parmainas tieshaam notiks-galvenais tieshaam saakt ar attieksmi pret pacientiem..ir tik daudz negatiivas pieredzes bijushas,ka bail pat tur kadreiz vel atgriezties..
tapeec veelu izdoshanos!!!

2007-05-18 09:47

X: Uzņemšanas nod. darbinieki varētu ņemt vērā arī to, ka pat vienkāršs acu skatiens daudz ko spēj izteikt. Jūsu attieksme redzama pat bnez vāediem!

2007-05-18 09:47

Tatjana: Esmu piedzīvojusi daudzus nepatīkamus mirkļus gan uzņemšanas nodaļā, gan bērnu nodaļā. Ceru, ka šai vienaldzīgajai un neiejūtīgajai attieksmei tiks darīts gals. Negribu sūdzēties par medicīnisko līmeni, bet tieši par attieksmi un saskarsmi. Veiksmi jaunajai vadībai!

2007-05-18 09:55

er: Daudzi nepatīkami gadījumi ir bijuši uzņemšanā - tajā skaitā mamma mira ...
Slimnīcaaa NAV kas strādā..... PRETIGA attieksme!

2007-05-18 10:01

nure: Arī labs vārds un smaids var darīt brīnumus. Man gan pieredze ar Liepājas slimnīcu ir diezgan rūgta.Pārbaudot muguru uz kompjūtera, man nofotografēja nepareizos skriemeļus. Kad tas atklājās, tad dabuju noklausīties tāāā'du notāciju, ka man jau sāka likties, ka pati esmu nepareizu nozīmējumu sev izrakstījusi un tā tālāk. Pie manām muguras sāpēm vēl pievienoja morālās un dvēseles sāpes. Pēc tās reizes izmantoju tikai un vienīgi Rīgas ārstu pakalpojumus.

2007-05-18 10:14

cerība: Būtu jauki ja jaunais vadītājs izlasītu un ko arī darītu lietas labā, lai nebūtu tik daudzi negatīvi komentāri no cilvēkiem , kuri vīlušies slimnīcas apkalpojošā personāla kultūras trūkumā.
Ir jāsaprot, ka cilvēks neiet uz slimnīcu izklaidēties, katram ir sava sāpe, un ir nepatīkami ja gūtas tiek arī papildus morālās sāpes no nejaukiem darbiniekiem.
Tas nav attaisnojums, ka ir zemas algas un tieši tāpēc zems kultūras līmenis. Darbinieki ir jāmāca apieties ar pacientiem.
Veiksmi!

2007-05-18 10:18

cilveks: Ja ir jamaina attieksme ne tikai pret pacientiem ,bet ari pret darbiniekiem ,darbinieks nestradas labi ,ja viņam nepartraukti jadoma par to vai vares pabarot bernus ,samaksat pakalpojumus un ta talak ,nevar ka galveno motivatoru minet prestižu ,tas prestižs ir vajadzigs tad ja ir pilns veders un sakartota sadzive,par kadu prestižu var but runa ,ja cilveks strada 12 dn menesi ,lai kaut ko nopelnitu ,un tad brinas ka klibo attieksme ,uzlieciet cilvekas algas .maksajiet par stažu ,to kas pienakas

2007-05-18 10:21

lasītājs: Attieksme patiešām ne no tām labākajām.Lai dabūtu kukuli pat melo par cilvēka veselību.Cerēsi,ka pie šīm cenām kas ir saliktas arī būs tik pat augsta apkalpošana.

2007-05-18 10:22

xxx: Vajag masas ,bet ko jus piedavajat ,necilvecigu darbu ,ļoti augstu atbildibu ,mazu algu ,nesapratni no darba deveja ,kārtigi neapmaksatas nakts stundas ,par pārstrādi vispar nemaksā,darba drēbes par savu naudu,kur ir kaut viens motivējošsfaktors nevaru iedomāties ,ja nu vienigi tas prestižs.

2007-05-18 10:28

pacients: masiņas jau nav lielako ties vainigas ,ārsts uzņemšanas nodaļā sakliedz uz pacientu vai bērna vecākiem un tad sākas vainiga visa nodaļa māsiņas,māsu paligi uz to ārstu jau dusmas neizgāzīs.ja nu rīt bus aTKAL PIE VIņA JAATGRIEžAS ,BET UZ MāSāM VAR SOLīT SADOT PAGALVU ,MUTI UTTT.

2007-05-18 10:33

DARBINIEKS: CIENIJAMIE VADITāJI ARI DARBINIEKI IR JūSU KLIENTI ,ATRODIET VEIDU KA VIņUS PIESAISTīT UN PANāKT LAI BUTU DARBA KVALITāTE,JūS VEICIET APTAUJU PILSēTA,BET VARBUT VAJAG APTAUJU ARI STARP DARBINIEKIEM UN NO TA TAD VAR SECINAT KA VAR UZLABOT DARBA KVALITATI UN KA PASI DARBINIEKI VERTE SAVU DARBU.aR CIEņU šOBRID NESTRADJOSS DARBINIEKS.

2007-05-18 11:30

abruks: Pagājušo nedēļu vajadzēja tikt pie daktera, pēc jauniem noteikumiem 12 Ls un tiku tajā pašā dienā pēc 10 minūšu gaidīšanas, protams, var nākt ar ģimenes ārsta norīkojumu par velti, tad gan laikam būtu jāgaida.

2007-05-18 11:31

kaimiņiene: Liepājas slimnīcas "viesmīlību" izbaudījām pagājušā vasarā-pēc avārijas.Viss beidzās ar to,ka "zem paraksta"izņēmām savu bērnu no neiroloģijas nodaļas un nogādājām sava rajona-Kuldīgas slimnīcā,kur lika mums justies kā aprūpētiem cilvēkiem,nevis kā kaut kādiem "traucējošiem gaļas maisiem".Tieši tādu attieksmi izjutām Liepājā.

2007-05-18 11:50

ZAZA: Traumpunkts ir VIENK sausmiggs!Kā var ļaut TADIEM cilvekiem arstet slimos!!!Tada sajuta ka es nez ko butu kadam personigi nodarijusi...KĀ var nepamaniit lauztu plecu?Viss man esot kartiba...aizej nakamaja diena pie ķirurga-man esot lauzts!!!LABRIIT!ZB!

2007-05-18 11:52

maza: Ja gribat izdzivot-NEIESAKU likties iekšā Liepājas slimnica...Labak brauciet uz Kuldigu!

p.s.s Es uzskatu ka par dakteri var stradat TIKAI cilveki,kam ir tāds aicinajums...

2007-05-18 12:16

????: Vai tiešām ir nepieciešams,,izgāzt"naudu kārtējai aptaujai?
Vai šos līdzekļus nav iespējams atvēlēt kādas slimnīcas telpas uzlabošanai?
Vai Labās Algas ir tikai slimnīcas vadībai?
Vai nepieciešmas veikt konkursu Slimnīcas vadības automāšinu iegādei,Audi A6 pilnā komplektācijā?

2007-05-18 12:23

mamma: Par atrašanos slimnīcā sūdzēties nevaru, māsiņas ļoti laipnas, ārsti- neitrāli(kā maksā-tā strādā). Bet uzņemšanas nodaļa rada ļoti nepatīkamu iespaidu. Smiekli caur asarām, pēc traumas sportā skolas māsiņa liek braukt uz traumpunktu, bet traumpunktā prasa ko jūs gribat, mēs nekādu atbrīvojumu no skolas nedosim. Bērnam roka sapampusi, kustināt nevar-saku: nevajag man atbrīvojumu, bet gan rengenu, tad žēlīgi nobildēja un bez ieteikuma, ko darīt lika nākt rīt pēc atbildes.

2007-05-18 12:24

mamma: Atvainojos, izrakstīja gan sāpju noņemšanai zāles 10 tabletes 5Ls.

2007-05-18 12:32

????: Kur tad paliks tie Eiropas savienības piešķirtie miljoni?
Kad beidzot nodaļas vadīs ne stipri pensionēti vadītāji?
Kad beidzotJ. Bārdziņš parādīs savas zināšanas ,,mārketingā",lai veiktu tiešām noderīgus pasākumus slimnīcas labā?

2007-05-18 14:04

NU RE: ari es asmu saja uznesmsanas nodala ar savu insulta slimo tevu jutusies ka luudzeeja. nenoveelu sho sajuutu nevienam, ari tam dakteritim terapeitam, kurs teevu izmekleja nu tik loooooti negribigi un kuutri, kaut tajaa briidii vechuku ar steigu vajadzeeja likt pie sisteemas. skiet, slimniicaa ierasties ir pienenmami tikai ar jau paralizetiem slimniekiem. druums, druums skats tajaa nodaljaa...

2007-05-18 16:30

rakaris: to ceribai ka var runat tadas mulkidas kad atalgojums nav viens no galvenajiem kriterijiem masina ar tuksu vederu nu gan nebus viens no laipnibas iemiesojumiem salidzinat aptaujas rezultatus ar arzemju slimnicam vienkarsi ir smiekligi un sesks butu mazak runajis bet vairak domajis ka uzlabot videja personala atalgojuma piemaksas nopilsetas budzeta lai neaizbrauc tas atlikusas medmasas uz NORVEGIJU

2007-05-18 16:44

..: diez vai arī lielāka alga mainīs medpersonāla attieksmi pret cilvēkiem (neesmu pret algs pacelšanu). vai nu ir, vai nu nav. un pie mums lielākoties- nav.

2007-05-18 17:01

rakaris: ar tadu atieksmi pret masam nu tocna nebus

2007-05-18 17:18

Pacente: Esmu piedzīvojusi daudzus nepatīkamus mirkļus gan uzņemšanas nodaļā. . Ceru, ka šai vienaldzīgajai un neiejūtīgajai attieksmei tiks darīts gals. Negribu sūdzēties par medicīnisko līmeni, bet tieši par attieksmi un saskarsmi. Veiksmi jaunajai vadībai!

2007-05-18 17:19

Pacente: Esmu piedzīvojusi daudzus nepatīkamus mirkļus gan uzņemšanas nodaļā, Ceru, ka šai vienaldzīgajai un neiejūtīgajai attieksmei tiks darīts gals. Negribu sūdzēties par medicīnisko līmeni, bet tieši par attieksmi un saskarsmi. Veiksmi jaunajai vadībai!

2007-05-18 17:21

Paciente: Esmu piedzīvojusi daudzus nepatīkamus mirkļus gan uzņemšanas nodaļā, . Ceru, ka šai vienaldzīgajai un neiejūtīgajai attieksmei tiks darīts gals. Negribu sūdzēties par medicīnisko līmeni, bet tieši par attieksmi un saskarsmi. Veiksmi jaunajai vadībai!

2007-05-18 20:17

liecinieks: ZINIET KO, JUMS VISIEM ĻOTI PATĪK ŽĒLOTIES KĀ PRET JUMS ATTIECĀS, BET NO KĀ TAS RADIES-NO TĀ KA ŠAJĀ LAUCIŅĀ NAV KONKURENCES UN ALGAS MAZAS, KĀ JŪS DOMĀJAT VAI ĀRSTAM KURAM LAI SASNIEGTU NORMĀLU LĪMENI UN ATBILDĒTU PAR JŪSU DZĪVĪBU JĀMĀCĀS AP 10 GADIEM ALGA IR APMĒRAM 400 LS, VAI TAS IR NORMĀLI,JŪS IZMETAT NEORMĀLU NAUDUADVOKĀTIEM, KOSMETOLOGIEM,U.T.T.BET NEGRIBIET MAKSĀT PAR ĀRSTĒŠANU UN IZGLĪTĪBU,SABIEDRĪBAS VIENALDZĪBA UN ŽĪDĪBA NOVEDUSI ŠO NOZARI LĪDZ BANKROTAM,NEČĪKSTIET JO PAŠI ESAT VAINĪG

2007-05-18 20:28

!!!!!!: Piekrītu "lieciniekam", un Bārzdiņa kungam mazliet paveicās ka neatlaida visus vadošos darbiniekus, tad viņš vienkārši būtu lielā bedrē, jo šāda līmeņa darbu viņš un viņa komanda nav strādājuši, naudiņa tas ir labi, lai tikai tā tiktu pareizi izmantota, nevis kārtējo reizi atmazgāta, to Sesks pieprot, tas redzams uz mūsu ielām-bedres tiek labotas nevis klājums atjaunots,nav man ticības DOMES mafijai....

2007-06-22 16:45

guna: Uzņemšnā tiešām ir mokoši gaidīt ārstu,kurš var atnākt pēc dažām stundām/pēc pieredzes/.

2007-07-18 12:17

xxx: Ja dežurējošais ārsts ir operācijā, viņš nu nekādi nevar apskatīt mokoši gaidošo un kašķīgo pacentu.Visiem kašķīgajiem - priecājaties, ka ir vēl ārtsti šajā slimnīcā, jo pie šāda vadības stila, kāds ir patreiz, var pienākt brīdis, ka strādā tikai slimnīcas valdes locekļi bez prāta spējām, bet ar glauniem kabinetiem un lielām algām....

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz