Piektdiena, 17. maijs Umberts, Herberts, Dailis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jaunajā tramvaja līnijā kustībai dots ”zaļais vilnis”

Jaunajā tramvaja līnijā kustībai dots ”zaļais vilnis”
Foto: publicitātes
15.09.2014 13:27

liepajniekiem.lv

Veiksmīgi noslēdzies darbs pie luksoforu signālu plāna
korekcijas jaunajā tramvaja līnijā, veidojot tramvaja kustībai ”zaļo vilni”, portālam
vēstīja SIA “Liepājas tramvajs” projektu sabiedrisko attiecību
speciāliste Dace Gruntmane.

Kā pastāstīja SIA ”Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars
Puks, ir veiksmīgi uzsākta satiksmes organizācija, lai Liepājā sabiedriskajam
transportam, šajā gadījumā- tramvajam, būtu priekšrocības attiecībā pret citiem
satiksmes dalībniekiem:

”Esmu gandarīts, ka varējām sakārtot luksoforu signālu plānu
jaunajā tramvaju līnijā, lai nebūtu ilgstoši jāgaida zaļais signāls. Ieguvēji
būs gan autobraucēji, gan tramvajs, jo tagad ir novērsta situācija, ka, braucot
pa M.Ķempes ielu, jāapstājas pie katra luksofora. Šajā ielā izmantota fiksēta laika
cikla iestatīšana. Nedaudz savādāka situācija ir Tukuma un Ventas ielās, jo tur
luksofori darbosies, sensoriem reaģējot tieši uz tramvaja kustību.”

Minētos darbus veica SIA ”Moduls Interjers”, kuram ir liela
pieredze luksoforu vadības sistēmu programmēšanā. Kā atzina projektu vadītājs
Krišjānis Vīdušs, Latvijā pirmo reizi uzstādīta sistēma, kurā sensori fiksē
tramvaja kustību un nodrošina tam zaļo signālu luksoforos: ”Pirms piedāvāt
Tukuma un Ventas ielās organizēt kustību, izmantojot sensoru sistēmu, kas
reģistrē brīdi, kad tramvajs piebrauc pie luksofora un dod komandu ieslēgt vai
paildzināt zaļo signālu, konsultējāmies ar kolēģiem Vācijā, kur šāda sistēma
veiksmīgi darbojas. Savukārt sensoru ražotāji ir no Kanādas, kur klimats ir
daudz skaudrāks kā Liepājā, ziemā pat mīnuss 35 grādi. Esam pārliecināti, ka
Liepājā ir uzsākts jauns moderns posms sabiedriskā transporta kustības
regulēšanai Latvijā, interesi par šādu risinājumu izrādījuši arī rīdzinieki un
daugavpilieši. Paies vēl kāda nedēļa līdz sensori pilnībā adaptēsies, sekosim
līdzi, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt uzlabojumus.”

K.Vīdušs, runājot par satiksmes kustības organizāciju
M.Ķempes ielā, aicina autobraucējus ievērot vidējo braukšanas ātrumu
trīsdesmit, četrdesmit kilometru stundā apmērā: ”Tā kā luksofori saregulēti
braukšanai abos virzienos, pieļauju, ka varētu būt visa ceļa garumā viena
apstāšanās. Ķempes ielā ir intensīva gājēju kustība, tādēļ ir prātīgi vidējo
braukšanas ātrumu samazināt.”

Tramvaju vadītāji vēl piesardzīgi izsakās par ieviestajām
pārmaiņām, jo pašiem pie tām jāpierod, jāatrod optimālais braukšanas veids.

Projekts realizēts par 19 299,50 eiro, tam līdzekļus
piešķīra Liepājas dome. Garantija uzstādītajām sistēmām un paveiktajiem darbiem
noteikta piecu gadu garumā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz