Jauni luksofori palīdzēs, nevis traucēs

0
“Nu vairs pa Brīvības ielu pabraukt nevar! Luksofori gandrīz uz katra krustojuma, un tik daudz laika jāpavada pie tiem stāvot!” tā savu neapmierinātību pauda kāds autovadītājs, kurš ik rītu uz pilsētas centru brauc no Cimdeniekiem. Tik tiešām – tādā ātrumā un tik īsā laika sprīdī kā vēl šā gada sākumā pa Brīvības ielu Liepājā iebraukt vairs nav iespējams. Uzstādīti jau trīs jauni luksofori, bet vakar sāka darbu Brīvības un Jaunās ostmalas krustojumā, kur būs vēl viens ar luksoforiem aprīkots krustojums. Tiem jāsāk strādāt līdz festivāla “Liepājas dzintars” atklāšanai.
Šovasar jaunie luksofori tika ieslēgti Brīvības ielas krustojumos ar Meldru un Tirgus ielu, kuru katru dienu tie satiksmi regulēs pie topošā veikala “K-Rauta”.
Komunālās pārvaldes Ceļu nozares vadītājs Ēriks Niedols: “Var saprast autovadītājus, kuri tik ātri, kā ierasts, pa Brīvības ielu vairs nevar tikt līdz pilsētas centram, taču satiksmes intensitāte palielinās ne tikai galvenajās, bet arī mazākas nozīmes ielās. Luksoforus uzstāda ne jau lai traucētu satiksmi, bet gan lai pēc iespējas vairāk satiksmes dalībnieku būtu vieglāk pārvietoties. Piemēram, uzbraukt vai pārbraukt galveno ielu, proti, šajā gadījumā Brīvības ielu. Jā, neapmierināti ir vieni autovadītāji, bet priecīgi par vienkāršāku braukšanu tagad citi transporta līdzekļu vadītāji un arī gājēji. Izbūvējot luksoforus, tiek meklēts kompromiss, lai uz ceļa ērti būtu pēc iespējas vairāk satiksmes dalībniekiem. Dzīvojam taču pilsētā, un tajā ielās valda noteikta kārtība.”
Pirms ielu krustojumā uzstādīt luksoforu, projektētājs izvērtē braukšanas plūsmas, satiksmes intensitāti, tiek paredzēts, kāds būs luksofora signālu plāns, t.i., cik ilgi degs katrs signāls, kā līdz ar to mainīsies automašīnu kustība. Pēc tam satiksmi uzraugošās institūcijas vērtē un nepieciešamības gadījumā signālu plānu koriģē. Vakaros un naktīs, kad automašīnu skaits ielās samazinās, daudzi luksofori tiek pārslēgti un mirgo tikai oranžais signāls.
Visus Liepājas luksoforus apkalpo Ventspils SIA “Volts 1”, kas uzvarēja Komunālās pārvaldes izsludinātajā konkursā. Kā pastāstīja uzņēmuma vecākais inženieris Oskars Junkars, visi jaunie luksofori ir ražoti Austrijā: “Signālu pārslēgšanu tajos var veikt vienkārši, un signāli tiek saskaņoti, lai nodrošinātu vienmērīgu satiksmes plūsmu. Situāciju uzrauga valsts akciju sabiedrības “Latvijas ceļi” speciālisti. Jaunie luksofori arī aprīkoti ar akustiskām iekārtām, kas paredzētas vājredzīgiem gājējiem. Runājot par luksoforiem, kas tiek uzstādīti no jauna, nekad nebūs tā, ka visi satiksmes dalībnieki būs apmierināti ar izmaiņām.”