Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Liepājas jaunie tramvaji šodien sāk vizināt pasažierus

Šorīt pulksten 4, Liepājas 396.dzimšanas dienā pilsētā sāka kursēt divi no jaunajiem zemās grīdas tramvajiem. Portāls liepajniekiem.lv aprunājās ar pirmajiem pasažieriem.

Liepājas jaunie tramvaji šodien sāk vizināt pasažierus
Foto: Egons Zīverts
18.03.2021 09:06

liepajniekiem.lv

Vienam otram iekāpšana jaunajā tramvajā radīja neierastas sajūtas – vispirms jau tas, ka vairs nav jākāpj pa augstajām kāpnēm. Viena no pasažierēm atzina, ka tagad var praktiski ieskriet tramvajā, nebaidoties uz kāpnēm nolauzt kaklu, kā tas bijis iepriekš. Viņa pati iepriekš redzējusi, kā sieviete pirms dažiem gadiem pakritusi un guvusi traumas.

“Brīnišķīgi, par pensionāriem arī padomāts. Vairs nav jākāpj pa tām augstajām un stāvajām kāpnēm, tā taču savainoties varēja. Kas tagad nekaiš, – kājas gandrīz nav jāpaceļ, un esi jau vagonā iekšā. Varbūt tagad biežāk braukšu ar tramvaju, jo ir daudz ērtāks,” pastāstīja liepājniece Dzidra Ralčena, piebilstot, ka šajā pandēmijas laikā kaut ko labu arī gribas un jaunais tramvajs viņai noteikti devis pozitīvu lādiņu.

“Šodien jaunā tramvaja vadības kabīnē nesēdēšu, gribēju kopā ar bērnu izbraukt kādu apli,” teica tramvaja vadītāja Elita Brantevica, kura šoreiz bija pasažiere.

Dzidra gan norādīja, ka viņai ir bažas par mūsu “nelabvēlīgo sabiedrības daļu”, proti, satraukumu radot, vai gaišais tramvaja salons drīz vien netiks apķēpāts. “Vai tam mums pilsētā šādu mākslinieku trūkst?” Dzidrai piebalsoja netālu sēdošā pasažiere.

“Testa braucienus esmu izbraukusi, neko sliktu nevaru teikt, forši, vienīgais – tramvajs varēja būt klusāks. Tiešām var dzirdēt jau pa gabalu,” pauda Elita.

Par tramvaja skaļumu ieminējās arī liepājniece Gaļina, kura tikko bija apmeklējusi Liepājas Pētertirgu. “Bet galvenais, ka vairs nav to briesmīgo kāpšļu. Ceru, ka vagoni ilgi kalpos,” pozitīvo centās uzsvērt Gaļina.

“Es kā māte varone bērnu ratiņus arī vecajā tramvajā varēju iecelt, bet, protams, tas nebija ērti. Tagad jau superīgi,” smaidot sacīja jaunā māmiņa Patrīcija, kura sabiedrisko transportu gan izmantojot diezgan reti.

Viens no jaunā tramvaja vadītājiem pirmajā dienā bija Oļegs Murza. “Vēl jau, protams, jāpierod, viss jādara uzmanīgi.

Arī cilvēkiem vajag laiku, lai pierastu, piemēram, tagad pasažieriem jāpiespiež poga, lai durvis atvērtos. Ja neviens pogu nepiespiež, man jātver visas durvis, bet tas paņem laiku.

Divus apļus izbraucu, un šī iemesla dēļ bija grūti iekļauties grafikā, taču vēlāk viss aizgāja daudz raitāk. Vecajos tramvaja vagonos bija pedāļi, tagad jāvada ar roku. Tā tāda zīmīgākā pārmaiņa. Varbūt vēl jāpiemin, ka nav sānu spoguļu, kuros paskatīties, vai, piemēram, visi pasažieri iekāpuši vai izkāpuši. Tagad ir kameras, kurās viss labi redzams. Vēl par tehniskām lietām runājot, manuprāt, ir ļoti svarīgi, ka jaunajos vagonos ir kondicionieri. Droši vien neviens vien pasažieris piekritīs, ka ziemā stiprāka sala laikā salonā bija ļoti auksts,” jauno tramvaju īsumā novērtēja O. Murza.

Līdz šim jaunie tramvaja vagoni Liepājas ielās jau bija redzami, taču tas iepriekš norisinājās testa braucienu laikā, līdz ar to pasažieri netika vagonos uzņemti un galvenais mērķis bija tehniski sagatavot no Horvātijas saņemtos jaunos tramvajus.

SIA “Liepājas tramvajs” sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs uzsvēra, ka jauno tramvaju kursēšanas sākuma datums apzināti izvēlēts 18.marts, kas ir Liepājas pilsētas 396.gadadiena. Ņemot vērā iedzīvotāju lielo interesi par iespēju izbraukt ar jaunajiem vagoniem, tā ir kā simboliska dāvana pilsētniekiem.

Uzņēmumā gan atgādināja par ierobežojumiem, kas saistīti ar Covid-19 saslimstības izplatīšanās riskiem, tādēļ

pasažieri aicināti nesteigties tramvajus izmēģināt pirmajā dienā – jaunie vagoni turpmāk kursēs ik dienu, pakāpeniski aizstājot līdzšinējos vagonus, rosināja “Liepājas tramvajs” pārstāvis.

Jau ziņots, ka jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā “Končar Electric Vehicles Inc”.

Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri bez pantogrāfa un sver 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 kilometriem stundā (km/h), taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h.

Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem.

Tramvaja vagoni aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un biļešu kompostieriem.

Patlaban Liepāja no Horvātijas koncerna “Končar Electric Vehicles Inc” saņēmusi trīs no sešiem sākotnēji pasūtītajiem jaunajiem tramvajiem, savukārt līgums noslēgts par kopskaitā 12 jaunās paaudzes zemās grīdas vagonu iegādi līdz 2022.gadam, kā arī vēl divu vagonu iegāde tiek plānota nākamajā projekta posmā.

Plānots, ka ceturtais jaunais tramvaja vagons Liepāju sasniegs marta nogalē, norādīja Rjabcevs.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz