Jaunie pirmsskolas pedagogi pilnveido savu profesionalitāti
Veiksmīgai jauno pedagogu darba uzsākšanai nepieciešams atbalsts dažādās jomās, tādēļ Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centrs šajā mācību gadā piedāvāja mērķtiecīgi organizētu ”Jauno pirmsskolas pedagogu profesionālās izaugsmes atbalsta programmu”.
liepajniekiem.lv
Šīs programmas mērķis – nodrošināt pieredzē balstītu jauno pirmsskolas pedagogu profesionālo izaugsmi un veicināt pirmsskolas pedagogu profesionālo kompetenci, akcentējot mūsdienīgu, kompetencēs balstītu mācību satura īstenošanu, portāls uzzināja Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldē.
No 2022. gada oktobra līdz 2023. gada februārim 20 Liepājas pilsētas pirmsskolas jaunajiem pedagogiem bija iespēja pilnveidot savas zināšanas, prasmes, profesionalitāti, meklēt risinājumus noteiktām problēmsituācijām un dalīties pieredzē par mūsdienīgu pedagoģiskā procesa organizēšanu, integrēta mācību procesa/rotaļnodarbību plānošanu, vērtēšanu mācību procesā, atbalstu un atbalsta veidiem, jēgpilnu IKT rīku izmantošanu mācību procesā, sociāli emocionālām prasmēm, sadarbības nozīmi plānojot integrēto mācību procesu kā ar kolēģiem, tā arī atbalsta personālu un izglītojamā vecākiem, tāpat atgriezeniskās saites nozīmi, sava darba izvērtēšanu un pieredzi savā iestādē.
Kursu noslēgumā pedagogi saņēma apliecības par profesionālās pilnveides programmas apguvi 36 stundu apjomā un sniedza atgriezenisko saiti par programmu un tās norisi.
Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centra metodiķes pirmsskolas jomā, programmas vadītājas Vijas Jurjevas secinājums pēc programmas realizēšanas: ”Jaunajiem pirmsskolas pedagogiem ļoti svarīga ir tieši pieredzes apmaiņa ar citu izglītības iestāžu pedagogiem un lektoriem. Saprast, ka viņi nav vieni – dažādas situācijas, neziņu, bailes, reizēm piedzīvo katrs!
Svarīgi ir sajust atbalstu, sadarbību, būt daļai no kolektīva un apzināties savus iekšējos resursus, lai tādā veidā spētu pielietot savā darbā sabalansētas teorētiskās zināšanas ar jau praksē balstītu pieredzi. Tā kā, par šo programmu, interesi bija izrādījuši daudz jauno pedagogu, tad plānota tiek jauna grupa arī nākamajā mācību gadā.”