Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 22. augusts

Vārdadiena: Everts, Rudīte

Jauno tramvaja līniju sola pabeigt laikā – līdz jūnijam

Atslēgvārdi tramvaja līnijas pagarināšana | tramvajs

Līdz jaunās tramvaja līnijas nodošanai palikuši vien nedaudz vairāk par diviem mēnešiem. Pamazām būvnieki sāk atgriezties objektā, un marta beigās, aprīļa sākumā sāksies tramvaja sliežu metināšana, par šā brīža situāciju pavēsta būvniecības uzraugs un vadītājs, inženieris Arnis Skrastiņš.

"Līdz termiņa beigām – 1. jūnijam – mums jāpabeidz teritorijas labiekārtošanas darbi, jaunā sliežu ceļa elektroapgāde un jāieklāj asfalta virskārtas, kur to nepaguvām rudenī," uzsver A.Skrastiņš.

Jau ziņots, ka pirmo reizi Baltijā tramvaja sliežu savienojumos pielietos termītmetināšanas metodi, spraugas starp sliedēm aizlejot ar šķidru metālu, līdz ar to sliedes savienojot vienā laidienā, bez izteiktām savienojuma vietām. Ar to gan radās problēmas, taču pavisam no šīs metodes būvnieki nav atsacījušies. A.Skrastiņš: "Termītmetināšanu pielietosim sliežu ceļam, kur nav novērotas kvalitātes problēmas. Jaunās tramvaja līnijas izbūvē izmanto divus dažādus sliežu tipus, viens no tiem ir Austrijā ražotas rūdītās sliedes. Tieši šīs sliedes nezināmu iemeslu dēļ nepakļaujas termītmetināšanas tehnoloģijai, kas veiksmīgi sevi pierādījusi jau 20 gadus. Tas ir unikāls gadījums, kuram skaidrojumu meklē gan sliežu ražotājs, gan metināšanas tehnoloģiju nodrošinātājs. Lai arī neviens no viņiem savu kļūdu pilnībā neatzīst, neesam saņēmuši signālus, kas liecinātu par atteikšanos risināt šo problēmu. Atbildes pagaidām nav, bet mums vairs nav laika gaidīt, mēs nevaram uz nezināmu laiku atlikt šo sliežu metināšanu. Liepājniekiem ir vajadzīga jaunā tramvaja līnija, mums – goda lieta iekļauties termiņā."

A.Skrastiņš pastāsta, ka ir atraduši problēmas risinājumu, citu metināšanas metodi un potenciālo izpildītāju. "Metinājumus veiks ar pusautomātiem, ir izdarīti kontrolmetinājumi un pārbaudes apliecinājušas, ka varam droši šo metodi pielietot. Darbs būs vienlīdz kvalitatīvs gan izturības, gan trokšņa novēršanas ziņā. Daļu sliežu metināsim arī ar elektrodiem, vienlaikus apmācot vietējos speciālistus."

Pagājušā gada 5. decembrī SIA "Liepājas tramvajs" noslēdza līgumu ar SIA "Skonto Būve" par esošo sliežu ceļu rekonstrukciju. Izpildes termiņš – 320 dienas no līguma noslēgšanas dienas. A.Skrastiņš stāsta, ka darbi tiks uzsākti tuvākajās dienās. Kopumā tiks rekonstruēti četri sliežu posmus. "Sāksim darbus Rīgas ielā, tad secīgi tālāk," atklāj inženieris, paredzot, ka īpaši neērtības izjutīs tie iedzīvotāji, kuri dzīvo tieši būvniecības zonā vai tuvu tai. "Būs neērtāka piebraukšana, īslaicīgi komunikāciju atslēgumi, arī trokšņi nakts laikā. Citādi nevaram, jo projektā paredzēts nomainīt tās apakšzemes komunikācijas, kuras savu laiku nokalpojušas. Paredzēts arī iebūvēt jaunu lietus ūdeņu savākšanas sistēmu, kuru tālāk jau pilsēta varēs pieslēgt savai infrastruktūrai."

Lielākā daļu darbu plānots veikts nakts stundās, kad pārtraukta tramvaja kustība. "Protams, ir jau vēl viens ceļš ejams, apturēt tramvaja kustību un strādāt dienā. Tās būtu daudz lielākas neērtības visiem liepājniekiem. Līgums paredz, ka tramvaja kustības slēgšanas gadījumā būvniekam jānodrošina alternatīvi pārvadājumi ar autobusiem un jāsedz uzņēmumam "Liepājas tramvajs" dīkstāves zaudējumi. Tas ir dārgs prieks, tādēļ domāju, ka tikai ārkārtas situācijās, kad tiešām nebūs cita risinājuma, varētu uz laiku pārtraukt tramvaja kustību."

Savukārt SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks pastāsta, ka šobrīd tiek strādāts pie maršrutu laika grafika izstrādes, kā arī vēl citiem organizatoriskajiem darbiem. "Protams, būtu prieks uz jaunās tramvaja līnijas palaist arī jaunus tramvaju vagonus, bet šobrīd to nevaram atļauties. Esmu pārliecināts, ka tas ir tikai laika jautājums, un pienāks diena, kad liepājniekiem varēsim piedāvāt jaunus tramvajus."

Plānots palielināt štata vietu skaitu tramvaju vadītājiem, tādēļ tie liepājnieki, kuriem ir tramvaja vadītāju apliecības un vēlme darīt šo darbu, aicināti pieteikties uzņēmuma administrācijā vai iesūtīt savus CV un motivācijas vēstules uz e-pastu liepajas_tramvajs@tvnet.lv ."

Uzziņai

Projekts "Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā"

Projekta mērķis ir veicināt sabiedriskā transporta attīstību Liepājā.

Projekta uzdevumi:

1) izbūvēt jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai; 2) renovēt esošos tramvaja sliežu ceļus, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.

2012.gada 19.martā - noslēgts līgums ar SIA "Skonto Būve" par būvdarbu veikšanu. Līguma summa 6 403 607.22 Ls bez PVN.

07.05.2012. uzsākti būvdarbi objektā.

05.12.2012. noslēgts līgums ar "Skonto Būve" par esošo sliežu ceļu rekonstrukciju. Izpildes termiņš - 320 dienas no līguma noslēgšanas.

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!