Sestdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta

Jauno tramvaju gaidīs ar uzlabotu depo

Jauno tramvaju gaidīs ar uzlabotu depo
Foto: Publicitātes
20.02.2020 07:00

"Kurzemes Vārds"

Pašvaldības SIA “Liepājas tramvajs” šovasar gatavojas pieremontēt veco depo, lai tajā varētu iebraukt jaunie tramvaji, kuri pilsētai ir pasūtīti Horvātijā.

Vēl, gaidot zemās grīdas vagonus, šovasar pārbūvēs visas 36 tramvaja pieturvietas, piemērojot tās jaunajiem tramvajiem, kuri būs nedaudz platāki par pašreizējiem – pastāstīja uzņēmuma vadītājs Aigars Puks. Pašlaik top pieturvietu pielāgošanas tehniskais projekts. Tā kā katra pieturvieta ir citādāka, arī pārbūve būs katrā vietā citāda, ar lielākiem vai mazākiem darbiem.

Pirmo zemās grīdas tramvaju Liepāja saņems šogad septembra beigās. Kad tas būs atvests, to izmēģinās, vai līnija uzbūvētajam tramvajam atbilst. Ja būs kāds trūkums, to izlabos un arī pārējos jaunos vagonus būvēs pēc labotā parauga. Ja jaunajam tramvajam viss būs kārtībā, to jau laidīs darbībā. 2021. gadā Liepājai jāsaņem pārējie pieci pasūtītie vagoni no rūpnīcas “Končar” Zagrebā. Kādu laiku lietosim gan jaunos, gan vecos tramvajus. A. Puks sacīja, ka pieturvietu pārbūve nekādi nepasliktinās iekāpšanu jaunajā vai vecajā tramvajā, “būs tikai ērtāk”.

Savukārt nākammēnes, cerams, valdība varētu rast risinājumu finansējuma piešķiršanai, lai Liepāja varētu pasūtīt vēl sešus jaunus vagonus tajā pašā horvātu rūpnīcā par tādu pašu līguma cenu. Tā Liepāja tiktu kopā pie duča jaunu tramvaju, un tas varētu būt “nosacīti pietiekami” līnijas nodrošināšanai ar jauniem zemās grīdas transportlīdzekļiem. Vai ar divpadsmit būs diezgan, tas atkarīgs no tā, kā jaunie tramvaji kalpos, teica A. Puks. Katram gadījumam sākotnēji darbībai paredzēts saglabāt vēl arī dažus no pašreizējiem, vecajiem tramvajiem.

Lai vēsturiskais depo derētu jaunajiem tramvajiem un otrādi, depo jāuzstāda jauns tramvaju pacēlājs – tas jau ir pasūtīts, un to izgatavo Austrijā.

Tikmēr pašvaldība ir pabeigusi Lielās ielas daļas pārbūves projektēšanas iepirkumu, lai posmā no F. Brīvzemnieka ielas (pie veikala “Drogas”) līdz Peldu ielai rekonstruētu tramvaja ceļu, brauktuvi un inženierkomunikācijas. Šajā iepirkumā ar lētāko piedāvājumu 42 300 eiro (bez pievienotās vērtības nodokļa) uzvarējis uzņēmums “BM-projekts”, kuram ielas pārbūves projekts jāizstrādā 250 dienās.

20 komentāri

2020-02-20 08:01

viesturs: tik jaunās sliedes Centrā pretī drogu mājāi braucot uz kurzemes pusi jau ir ieliekušās Uz vienu sānu.ja jau Jaunie tramvaji būs platāki tad tajā vietā strīķēsies viens pret otru

2020-02-20 08:36

Uhh: Vai nebūtu bijis iepirkumā jāiekļauj maksimālais platums, lai nav visas pieturas jāpārbūvē?! Ārprāts, kas par darbu apjomu.

2020-02-20 09:16

šemermemer: Nav baigi daudz variantu šaurākiem. + darbu vietejiem ari vajag.

2020-02-20 09:31

44!: Viestur , vajag izlasīt rakstu līdz beigām , tur minēts , ka sliedes pārbūvēs no drogām līdz peldu ielai šogad.

2020-02-20 10:41

juhan: interesanti,vai tad biļetes cena ari necelsies?Nāksies tomēr iet kājām visur kur vien var bez tramvaja pakalpojumiem.

2020-02-20 10:58

Uhh: Jebkurā gadījumā vajag tramvaju uz Laumas rajonu, citādi braukā tukšs pa Jaunliepāju!

2020-02-20 11:00

Grobiņa: Trambaju lūdzu līdz Grobiņai!

2020-02-20 11:03

viesturs: to 44.tās sliedes pagājušogad jaunas ielika.un iet runa Tieši par jaunajām sliedēm.Pavēro no trisvienības baznīcas lidz drogu ieejai Tramvajs acīmredzami uz vienu sānu sagāžās

2020-02-20 12:43

taburetka: aleluja beidzot sakārtos ceļu kur jābrauc pāri sliedēm.. nebūs jālauž mašina

2020-02-20 12:44

Funs: Cerams, ka visas vecās Tatras nesagriezīs lūžņos. Jāatstāj kaut viens piemiņai

2020-02-20 14:03

Rute: Kam vajag,lai iet kājām- sanāks lētāk,nebūs jāpēta ieliekušās sliedes,varēs pētīt mākoņus un klausīties putnu dziesmās.

2020-02-20 14:18

šeihs: cerams, izbūvēs kā pienākas.

2020-02-20 16:03

Nesaprotu: kam tas tramvajs vispār Liepājā vajadzīgs? Nu paskatieties paši - tā grabošā kaste braukā tukša, bez pasažieriem!

2020-02-20 16:10

Izej tautās: >>>>> Nesaprotu Nu tiem ,kas no mājas neiziet, un skatās visu laiku pa vienu un to pašu logu,proams nekas nav vajadzīgs,bet kam bērni iet skolā un jābrauc uz tirgu un darbu,tā neliekas !!Reizēm pa tukšo grab ne tikai tramvajs !!!

2020-02-20 16:18

Diželis: afigeķ,tikai projekts 4 sliedēm pārsimts metriem 43 štukas.

2020-02-20 17:15

Peksis.: Reāli tas tramvajs kursē pustukšs,vakaros un svētdienās tukšs,bet sūnu ciemā tak vajag penšus par miljoniem vest uz tirgu,būtu labāk bēŗnudārzus uzcēluši,vai kādu daudzstāveni !

2020-02-20 21:51

Ritvars: Tramvajs jau ekoloģiskāks, autobusi lai nebrauc, nesmirdin gaisu pa tām pašām ielām, tramvajs iet Liepājai pa vidu, autobusiem galapunkts lai pie metalurga. 6, 3 autobusam galapunkts Raiņa, Rīgas krustojumā.

2020-02-21 00:33

ms: Tramvajs ir tiešām viena no labākajām lietām Liepājā

2020-02-21 08:15

Uhh: Protams, ka teorētiski Liepāja varētu iztikt bez tramvaja, tāpat kā iztiek Klaipēda, kas ir lielāka.. Bet tas ir super,ka tramvajs ir vēsturiski saglabājies un ir iespējams to modernizēt. Cerams, vecos arī nesagriezīs metāllūžņos, bet radoši izmantos.

2020-02-21 08:16

Jā: Protams, ka teorētiski Liepāja varētu iztikt bez tramvaja, tāpat kā iztiek Klaipēda, kas ir lielāka.. Bet tas ir super,ka tramvajs ir vēsturiski saglabājies un ir iespējams to modernizēt. Cerams, vecos arī nesagriezīs metāllūžņos, bet radoši izmantos.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli