Pirmdiena, 1. jūnijs Mairita, Bernedīne, Biruta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kad aizbrauks pēdējais autobuss? Sabiedriskā transporta nozarē izaicinājumu joprojām netrūkst

Kad aizbrauks pēdējais autobuss? Sabiedriskā transporta nozarē izaicinājumu joprojām netrūkst
Foto: Egons Zīverts
10.08.2019 07:09

Jānis Gabrāns, Reģionālo laikrakstu pielikums "Novadi rok dziļāk"

Šogad prezentētās sabiedriskā transporta nākotnes koncepcijas mērķis ir pārsēdināt iedzīvotājus no privātā automobiļa uz konkurētspējīgu, kvalitatīvu, pieejamu, ērtu un drošu sabiedrisko transportu, informē Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Mēģinājām skaidrot, cik tālu no šī mērķa esam patiesībā.

Lai vismaz nav sliktāk

“No 2021. gada visiem Latvijas iedzīvotājiem būs nodrošināti vienlīdz augstas kvalitātes pakalpojumi, vienlaikus samazinot valsts finansējumu un neuzņemoties pilnīgi visus finansiālos riskus uz valsts pleciem, kā tas bijis līdz šim. Līdz ar valsts dotētā sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlabošanos paredzēts ieviest arī komerciālos maršrutus, kuros visi izdevumi būs konkrētā uzņēmuma pašrisks. Tāpat jauninājums, kas ietverts konkursa nolikumā, ir bezmaksas sabiedriskā transporta pakalpojums mazapdzīvotos lauku reģionos, lai motivētu iedzīvotājus izmantot sabiedrisko transportu,” sola K. Godiņš un stāsta, ka ATD nupat izsludinājusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā periodā no 2021. līdz 2030. gadam. Pretendenti piedāvājumu var iesniegt līdz 9. septembrim.

Vidzemes plānošanas reģiona pārstāvji gan pirms konkursa izsludināšanas izteicās, ka tā nosacījumi nekādā mērā nav vērsti uz sabiedriskā transporta pakalpojuma pieejamības uzlabošanu vai saglabāšanu esošajā līmenī. Salīdzinot jaunos sarakstus ar pašreizējiem, viņi secinājuši, ka Vidzemē maršrutu tīkls samazināsies par vismaz 150 reisiem, vietā neatstājot nekādu alternatīvu. ATD gan iebilda, ka nav skaidrs, pēc kāda principa saskaitīts šāds reisu samazinājums, taču reģiona pārstāvji savas domas nemaina.

Savukārt Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere pastāsta, ka maršruti regulāri tiek izvērtēti, mainīti un pielāgoti iedzīvotājiem:

“Neviens maršruts nav iekalts akmenī, bet, ja kaut ko mainām, svarīgi, lai situācija nepasliktinātos. Prioritārais nosacījums, lai no katra pagasta centra uz bijušo rajona centru transports kursētu no rīta un vakarā piecas dienas nedēļā. Ja ir braucēji arī sestdienās, autobusi kursē, bet braukšanu svētdienās gan ļoti rūpīgi izvērtējam.

Var jau teikt, ka viens pasažieris ir maz, divi – daudz, bet, ja redzam, ka nav pat šo divu, meklējam citus risinājumus, jo saprotam, ka valstij naudas ir tik, cik ir.” Bijuši iebildumi par dažiem tālsatiksmes maršrutiem, bet izdevies iepirkumā veikt izmaiņas, un Kurzemes plānošanas reģions nobalsojis par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursa dokumentāciju. Pēc V. Brūderes teiktā, šobrīd gan iepirkumā ir viens nezināmais, proti, kā sabiedriskā transporta pārvadājumus ietekmēs reģionālā reforma.

Transports pēc pieprasījuma

Pašlaik valstī tiek piedāvāti divi atšķirīgi risinājumi iecerei “transports pēc pieprasījuma”. ATD no 1. augusta šādu iespēju piedāvā divos maršrutos. Rucavā un Bukaišos autobuss konkrētu posmu maršrutā brauks tikai tad, ja pasažieris būs iegādājies biļeti vai iepriekš pieteicis pārvadājumu.

Pēc citāda principa transports pēc pieprasījuma darbosies Mazsalacas un Alūksnes novadā. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta “MAMBA” vadītāja Līga Puriņa-Pūrīte stāsta, ka Mazsalacas novadā cilvēki, piesakoties diennakti pirms brauciena, varēs izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus katru dienu, bet Alūksnes novadā pārvadājumus organizēs konkrētās dienās. “Mazsalacā iedzīvotājiem būs iespēja saņemt pakalpojumu visā novada teritorijā – vietās un laikos, kad tas nepieciešams, ja vien tur jau nekursē kāds sabiedriskais transports. Negribam, lai mūsu projekts dublē esošos maršrutus un reisus, nevaram kropļot tirgu,” skaidro L. Puriņa-Pūrīte. Savukārt Alūksnes novadā projekts tiks ieviests vietās, kur sabiedriskais transports vispār nekursē un nekad nav kursējis. Pasažieriem šie braucieni būs bez maksas. “Sākotnēji bija doma, ka maksa par braucienu būs līdzvērtīga sabiedriskā transporta biļetes cenai, taču pēc ilgstošām konsultācijām – tā kā šis ir Eiropas finansējums 100 tūkstošu eiro apmērā un mēs nedrīkstam gūt peļņu – tika nolemts, ka iedzīvotāji, kuri šo pakalpojumu izmantos, varēs braukt bez maksas,” stāsta L. Puriņa-Pūrīte.

Sabiedriskā transporta eksperiments ilgs līdz nākamā gada 30. septembrim, ja vien interese nebūs tik liela, ka finansējums beigsies ātrāk. Tikmēr tiks monitorēta pasažieru plūsma un interese par pakalpojumu, lai sniegtu rekomentācijas, kā pašvaldībām rīkoties turpmāk.

Būs maršruti ar “nulles biļetēm”

Sabiedriskā transporta nākotnes koncepcijā noteikts, ka no 2021. gada Latvijā tiks ieviests bezmaksas sabiedriskais transports vietās, kur apdzīvotības blīvums ir mazāks par četriem iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, un maršrutos, kur valsts no savas puses sedz vairāk nekā 85% visu izmaksu un kur pasažieru skaits reisā ir vidēji 2,5 braucēji. Šobrīd šiem kritērijiem atbilst 18 maršruti, visvairāk Latgales reģionā – septiņi. Vidzemes reģionā tādi ir pieci, Zemgales plānošanas reģionā – četri, bet Kurzemes reģionā plānoti divi šādi maršruti. K. Godiņš skaidro:

“Divus gadus pēc bezmaksas sabiedriskā transporta ieviešanas rūpīgi sekosim pasažieru skaita izmaiņām. Veiksim uzskaiti, pasažieriem izsniedzot nulles vērtības biļetes. Ja pieprasījums pēc pārvadājuma pakalpojumiem attiecīgajā maršrutā palielināsies, tiks vērtēta iespēja atkal no pasažieriem iekasēt braukšanas maksu, savukārt ja pieprasījums samazināsies vēl vairāk, maršrutu varētu arī slēgt.

Te gan jāatceras, ka no 2021. gada reģionālais maršrutu tīkls nebūs tāds, kāds ir šobrīd. Turklāt, ņemot vērā iedzīvotāju skaita samazināšanās tendenci reģionos, līdz 2030. gadam šo bezmaksas maršrutu skaits varētu vēl palielināties.”

Paralēli dzelzceļam būs citi noteikumi

Dzelzceļš koncepcijā iezīmēts kā sabiedriskā transporta sistēmas mugurkauls, tāpēc parādījies būtisks jaunums – autobusu maršrutos, kas pasažierus ved paralēli dzelzceļa maršrutiem, tiks ieviesti uz komerciāliem principiem balstīti pārvadājumi. Valsts nenoteiks biļetes cenu, kursēšanas grafiku, kā arī nesegs zaudējumus, ja pārvadātājam tādi radīsies. Plānots, ka sākotnēji būs astoņi komerciālie maršruti – no Rīgas uz Jaunķemeriem, Sloku, Olaini, Jelgavu, Siguldu, Salaspili, Ogri un Daugavpili, bet šo maršrutu skaits varētu arī palielināties.

ATD vadītājs stāsta: “Plānots, ka atsevišķs konkurss par pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu komerciālajos maršrutos netiks rīkots, bet pārvadātājiem, kuri vēlēsies sniegt šo pakalpojumu, tas būs jāsaskaņo ar Autotransporta direkciju. Tāpat autobusiem, kuri brauks šajos maršrutos, būs jāatbilst tādām pašām prasībām, kādas tiks nodrošinātas valsts dotētajā segmentā.”

Te gan rodas jautājums, vai esošās konkurences apstākļos pārvadātāji būs gatavi riskēt, ja maršrutā ir laba vilciena satiksme un tajā jau kursē cits, dotēto maršrutu transports. Pārvadātājs baidīsies celt biļetes cenu. Vai tas nenovedīs pie tā, ka neviens negribēs veikt šos komercmaršrutus un tukšo nišu ieņems nelegālie pārvadātāji, kas vedīs pasažierus, neievērojot nekādas prasības par autobusu vecumu, aprīkojumu? “Esam pārliecināti, ka pārvadātājiem būs interese nodrošināt pasažieru pārvadājumus komerciālajos maršrutos. Turklāt atsevišķi uzņēmumi to jau ir apstiprinājuši. Šajos maršrutos ir pietiekami liela pasažieru plūsma un pieprasījums pēc pārvadājumiem, lai uzņēmumam būtu interese sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus. Ja kādā no maršrutiem nebūs neviena pretendenta, kurš tajā gribētu veikt pasažieru pārvadājumus, konkrētais maršruts tiks iekļauts valsts dotētajā maršrutu tīklā. Tādējādi iedzīvotājiem jebkurā gadījumā tiks nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi,” skaidro K. Godiņš.

UZZIŅAI

– Šā gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāti vairāk nekā 14,6 miljoni pasažieru, kas ir par 1% vairāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn. To skaits palielinājies visos reģionos, izņemot Latgali. Vidzemē +0,8%, Zemgalē +0,4%, Kurzemē +0,4%, Rīgas reģionā + 0,2%, Latgalē-5,5%

– Maršrutu tīkla garums nedaudz samazinājies, sasniedzot nepilnus 39 miljonus kilometru.

– Sabiedriskā transporta pakalpojumi reģionālajos maršrutos tiek nodrošināti ar 1175 autobusiem, kas ir par 2% mazāk nekā pērn. Autobusu parka vidējais vecums uzlabojas ar katru gadu: 2016. gadā tas bija 12,3 gadi, 2017. gadā – 11,8 gadi, 2018. gadā – 10,8 gadi, bet šogad – 10,45 gadi.

– Autobusu nobraukums šā gada pirmajā pusē samazinājies par 1% un ir nepilni 39 miljoni kilometru. Savukārt maršrutu un reisu skaits palicis gandrīz nemainīgs – attiecīgi 1060 un 7545.

– Katru gadu izmaiņas tiek veiktas aptuveni 25% maršrutu, lai pielāgotu tos iedzīvotāju paradumiem un vajadzībām. 2019. gada pirmajā pusgadā atklāts viens jauns maršruts un 560 reisi, slēgts viens maršruts un 642 reisi, cita veida izmaiņas veiktas 749 maršrutos. Tāpat šogad 51 maršrutā tika samazināts reisu izpildes laiks, lai pasažieriem ceļā būtu jāpavada mazāk laika.


Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Par pielikuma saturu atbild SIA ”Kurzemes Vārds” un pārējās reģionālās izdevniecības, kas iesaistījušās projektā kā partneri.

#SIF_MAF2019.

11 komentāri

2019-08-10 10:51

neredzam: uzlabojumus neredzam,ar katru gadu grimstam arvien dziļāk purvā

2019-08-10 11:11

Tieši tā: Uzlabojumu vietā paliek tikai sliktāk. Pat nerunājot par lauku maršrutiem, laukos bez sava auto vispār nekur gandrīz netiec. It sevišķi, ja darbu nākas meklēt pilsētā- uz vietas jau nekā nav...

2019-08-10 12:32

neredzam: Tieši tāpēc nepieciešama reforma, jāpievienojas Liepājai, tad vismaz nedaudz uzlabos situāciju, varbūt ražotnes sacels laukos, tagad keizari dzīvo, pārējie nīkst!!

2019-08-10 13:30

>>neredzam: tieši reformas ved uz iznīcību...

2019-08-10 19:04

Gumijas laiva: Autobuss sen jau ir aizbraucis ......

2019-08-10 19:45

>>13:30: Tieši tā. Tas ir sen pierādījies visās jomās.

2019-08-10 20:06

neredzam: Pārdomātas reformas IR labas!! To zin visi, valstī tās ir nepieciešamas kā svaiga gaisa malks!

2019-08-11 14:00

Greex nr.1: Svētdienas pēcpusdienā gan būtu nepieciešami reisi no pagasta centriem uz rajonu centriem, turklāt tā, lai tie būtu saskaņoti ar Rīgas autobusu atiešanas laikiem.

2019-08-11 22:38

Jaunliepāja: Viss nāk un aiziet tālumā, un sākas viss no gala! Vadāšu cilvēkus kā kādreiz! No punkta A uz punktu B . Pa ceļam. Par nelielu atalgojumu -benzīnam! Tas viss jau ir bijis! Nu un? Kas tālāk? Tas ir valstiskai idiotisms!

2019-08-13 07:48

Lillija: Viss tas ir teorētiski, kas būs reāli? Darbspēka trūkumus, lauku izmiršana.....ministrijia rūp dzelzceļš utt., visam tam, kas viņiem rūp naudas līdzekļi tiek atrasti. Par Liepājas autobusu parku vispār uzskatu, ka priekš darbiniekiem un pasažieriem,lai tāda vispār nebūtu, klauni vadībā, kuri vēlas nopelnīt uz darbinieku rēķina, pasažiri nezin ar kādiem defektiem brauc autobuss!!!!

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz