Karostas tilta rekonstrukcijā izmantos no Polijas atgādātu peldošo celtni ”Bogatirj”
0
Liepājas SEZ pārvalde 19. februārī ir noslēgusi papildu vienošanos ar SIA ”Rīgas tilti” par Karostas tilta sagrautās daļas demontāžas darbu organizēšanu. Vēl papildu 15 dienas šīs pašas vienošanās ietvaros paredzēts no Polijas pilsētas Gdiņas uz Liepāju atgādāt peldošo celtni ”Bogatirj”, kura celtspēja ir 300 tonnu. Uzņēmums divu turpmāko nedēļu laikā veiks tilta apsekošanu un, pamatojoties uz iegūto informāciju, attiecīgi koriģēs tilta atjaunošanas projektu.
SIA ”Rīgas tilti” apņēmusies piecu dienu laikā veikt sagrauto konstrukciju demontāžu un tās novietot Liepājas ostas 30. piestātnē. Koka klāja demontāžas un utilizācijas darbiem atvēlētas sešas dienas. Kopumā visi nosauktie darbi tiks paveikti 35 dienu laikā.
Kā ziņots, Liepājā sākti priekšdarbi tankkuģa sadragātā Karostas tilta rekonstrukcijai. Rekonstrukcijas darbu veicējs – uzņēmums “Rīgas tilti” – jau daļēji ir sagatavojis būvlaukumu. Turpmākie darbi būs atkarīgi no situācijas apsekošanas rezultātiem. ”Rīgas tilti” speciālisti apsekos tilta sagrautās daļas zemūdens daļu, par kuras stāvokli šobrīd celtniekiem nav gandrīz nekādas informācijas.
”Izpētes rezultāti ļaus pamatoti koriģēt izstrādātos tilta rekonstrukcijas plānus un ietekmēs rekonstrukcijas darbu tāmes,” papildus skaidro Liepājas SEZ pārvaldnieka palīgs Guntis Belskis. Pagaidām nav zināms, cik izmaksās tilta rekonstrukcija un par kādu summu to sadārdzinās notikusī sadursme ar kuģi. Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja iepriekš ir informējis, ka tilta atjaunošanai ir nepieciešami vismaz 1,4 miljoni latu. Tiltam nodarītos zaudējumus apņēmušies segt tankkuģa apdrošinātāji. Pērn 12.jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis ”Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta vienā daļā un to sadragāja.
Aigars Štāls,
Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists