Piektdiena, 27. novembris Lauris, Norberts
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ķersies pie Ezermalas ielas un dzelzs tilta pārbūves

Šonedēļ Liepājas pašvaldība uzņēmuma “CTB” rīcībā nodos Ezermalas ielu un slēgto dzelzs tiltu (blakus Jaunajam tiltam pāri Tirdzniecības kanālam), un ceļu būvnieks varēs sākt šo vietu rekonstrukciju, pastāstīja Attīstības pārvaldes Projektu ieviešanas nodaļas projektu vadītājs Uldis Klaks-Kleins.

Ķersies pie Ezermalas ielas un dzelzs tilta pārbūves
Nākamruden bijušo dzelzceļa tiltu vairs nepazīsim. (Foto: Egons Zīverts)
20.10.2020 06:00

Nora Driķe

"Kurzemes Vārds"

Septembra otrajā pusē pašvaldība ar SIA “CTB” noslēdza būvdarbu līgumu par ielas un tilta pārbūvi. Līguma summa ir 2,61 miljons eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. “CTB” piedāvājums bija lētākais no trim iepirkumā, kurā piedalījās arī SIA “Tilts” un SIA “A-Land”. Darbiem “CTB” piesaistīs apakšuzņēmumus SIA “Oms”, SIA “Rīgas tilti” un SIA “Grobiņas SPMK”. Pārbūvei dotais termiņš – 300 dienu.

Ezermalas ielai pārbūvēs brauktuvi, izveidos nobrauktuves un pieslēgumus blakus esošajiem īpašumiem, pārbūvēs arī atzaru, kas savieno šo ielu ar Parka ielu, ierīkos ietvi un veloceļu, autostāvvietas un stāvlaukumu. Būvēs lietus ūdens kanalizāciju, daļēji rekonstruēs, daļēji no jauna būvēs sadzīves kanalizāciju un ūdensvadu, pārbūvēs elektrotīklus un ielas apgaismojumu. Iestādīs 98 jaunus kokus.

Savukārt veco dzelzceļa tiltu, kurš jau daudzus gadus lietošanai ir slēgts, pārbūvēs par gājēju un velosipēdistu tiltu.

Tam remontēs balstus, tīrīs un krāsos tilta konstrukcijas, būvēs apgaismojumu, jaunas margas, ierīkos ūdens novadīšanu. Tilts būs arī kā atpūtas un skata vieta, pastāstīja U. Klaks-Kleins. Tomēr pašlaik vēl nav izlemts vai, piemēram, uz tilta ierīkot arī soliņus, kā tas bija plānots kādā no sākotnējiem tilta pārbūves variantiem.

“Bija lielas bažas par tilta daļas realizēšanas iespējām šajā projektā, tādēļ arī specifiski dārgi risinājumi netika plānoti,” skaidroja U. Klaks-Kleins.

Kopējās projekta plānotās izmaksas ir 3,208 miljoni eiro, taču domājams, ka izdevumi būs mazāki, jo būvdarbu iepirkums bija par zemāku summu. Projekta realizācijai pašvaldība plāno izmantot pilsētas budžeta naudu, Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu – 1,36 miljonus eiro un valsts budžeta dotāciju – 60 tūkstošus eiro.

Pēc pārbūves vecais tilts kļūs ne tikai par pastaigu vietu, kur vērot ezeru un saullēktus, bet ļaus arī ērti un droši gājējiem un riteņbraucējiem nokļūt no viena kanāla krasta uz otru. Projekta autore ir SIA “Firma L4”. (Projekta vizualizācija)

29 komentāri

2020-10-20 07:29

Gerda: Lūdzu atrodiet finansējumu soliņiem .

2020-10-20 07:42

K: Nemaz nav slikta doma.

2020-10-20 08:12

Anatolijs: Rējēji kuriem viss slikti vēl nav pamodušies drīz sāks komentēt...
Lai veicas ar tiltu atjaunošanu!

2020-10-20 08:37

Gennick: Гидры ссылка

2020-10-20 08:42

Uldis: Skaisti būs

2020-10-20 08:50

jāzeps: Žēl ka neuzrakstījāt kurā gadā ,tas viss notiks.

2020-10-20 09:01

TrueWisdom: To dzelzs. tiltu jau pirms 10 gadiem vajadzēja atjaunot.

2020-10-20 09:05

Saimnieksa: Soliņus noteikti vajag.

2020-10-20 09:14

nu gan: Soliņus pa vidu gareniski.

2020-10-20 09:26

Opis VA: Nu smuki jau tajā bildītē. Vēl tikai gulbīši un kaijas trūka. Un soliņus nu noteikti piecus par 2000gabalā. Un pēc iespējas vairāk betona, kā pie Gulbju dīķīša.

2020-10-20 09:27

Imants Aizkalns: Prieks,ka šis projekts sāk īstenoties!Lai veicas!

2020-10-20 09:32

1a: Diez kaa shis viss ietemees uznjemumus kuri tur ir izvietojushies. Transporta piekluvi uz/ no teritorijas.

2020-10-20 09:34

Kauns: Tilts uz depo ,par 2 miljoniem ,nauda ir !!!

2020-10-20 09:57

marchelo marchelo.: Gaismas laternas salīdzinot ar lielo tiltu tik daudz, vēl varētu 8 luksaforus un 4gulošos, iestādīt kokus kurus Štāls nozāģētu,3 miljoni??? Laikam teleportēs no viena krastā malas uz otru😕👣👣👣

2020-10-20 10:11

Čerpaks: Pa to naudu var noasfaltēt visas putekļainās un bruģētās ielas centrā.

2020-10-20 10:16

lol: nekā personīga, tīri intereses pēc! Vizuāli izskatās, ka dzels tilts ir zemāks par "jauno tiltu", līdz ar ko saulriets paliek kaut kur tilta margās aiz braucamās daļas! Patreiz zem tilta var cauri iziet gar kanālu, bet vizualizācījā tā īsti nevar saprast! Un vispār, vai tiešām tik primitīvas skices/vizualizācijas speciāli mums tikai rāda, bet lielie priekšņieki redz ko citu? Tā bija ari ar Roņu ielas projektu, tādā primitīvā skiču formā! Tiešām jums žēl padalīties, lai vismaz būtu vairāk info un mazliet vairāk lasāmo gabalu liepajniekiem.lv, citādi tāda sajūtu, ka Liepājā visi raksti kopā ir vienas kafijas garumā!

2020-10-20 10:36

xt: Skaisti. Tikai tas tilts gan varēja būt kā tāds akcents tās puses Liepājas panorāmā un nevis kā prasta laipa, bez akcenta uz vēsturiskajiem balstiem! Vēl vienīgā cerība, ka to tiltu smuki izrotās uz svētkiem ar lampiņām, bet vasarā ar puķu kastēm. Savādāk tas uzprojektētais tilts ir tik nepievilcīgs, lai tūristi pa to tik ļoti gribētu staigāt!

2020-10-20 10:50

beko: Čerpaks- kad Tu pēdējo reiz centrā biji, kur tur putekļainas ielas un kas ir pret bruģi?

2020-10-20 11:54

Peķka: @beko
Tu par to bruģi esi pabraucis?
Graudu iela ir psc, salika notekas, bet bruģi vienkārši sabēra.

2020-10-20 12:17

To lol: Tik daudz sarakstīji, bet saullēktu no saulrieta atšķirt nevari.

2020-10-20 13:49

vards: Ķerties klāt vajag pavasarī ,bet neviss ziemā. Normālās valstīs pa ziemu tadi drbi nenotiek. Tākā mums ir aferistu un idiotu vadības valsts tad tik uz priekšu.

2020-10-20 14:11

Betonmešalka: Sāktu darbus pavasarī,tu pamuļķi pirmais bļautu,vai nevarēja atrast citu laiku būvniecībai !

2020-10-20 14:20

2: Tas tilts ved tikai uz Depo un elektrības kastes rūpnīcu.

2020-10-20 14:51

KKK: Gājēju un velosipēdistu tiltu!!??? pasakiet ,kas pa TO tiltu ies un brauks??? Reti kurš..TAS IR DEBĪLĪĶU ieteikums..visticamāk vieglas naudas ieguvei!!!
Šo dzelzs tiltu savienot ar ar braucamo ceļu vienvirziena kustībā un krustojumā ar Ezermalas ielu ,un tālāk izvadīt un savienot ar galveno ielu kreisajā pusē..
Tas ļaus padarīt raitāku satiksmes plūsmu....tur viss ir ļoti vienkārši--
taču lai darbu izdarītu kvalitatīvi un ātri ,rekomendēju vietējos ""brāķdarus "' neatbalstīt.,bet nolīgt kaut vai leišu ceļu būvētājus pilnā komplektā ,izslēdzot jebkādu iespēju "'tūdaliem"" ""būvēt Maximu"".Saprotu ,ka visa nauda vietējiem ies garām un arī viendienu savu pašu saceptām starpniekfirmām.
Bet tas sūda gājējceļš --tas ir debiliķu izgudrojums.

2020-10-20 15:06

Rakars: Padomajiet par makšķerniekiem,
nu nav kur pasēdēt, nav kur solidi alutiņu padzert
Par atpūtu un dabu!

2020-10-20 16:15

Aldis: Kā ar bērnudārziem?

2020-10-20 16:41

Čerpaks: Nu pēc troļļu viedokļiem - bērnudārzi Liepājā ir pārāk daudz. Tāpāt kā centrā visas ielas esot sakārtotas...
Troļļi nekad nav redzējuši Valdemāra, Baznīcas, Pumpura, Republikas, Toma, Graudu ielas.

2020-10-20 20:39

:)))): Jā tā vieta ir baigi noslogota ar gājējiem, itsevišķi rudenī kad pūš patīkams vējš no ezera, tur gribās biežāk pavadīt laiku. A pa vasraru uz turieni tā arī velk (Liepājas dirsu) pastaigāties, lai vēlā vakarā čāpot uz otru pasaules galu mājās. VERY USEFUL

2020-10-27 08:54

Ne Arhitekts: Kur nu bez " Prieka ' - tik kaut kaa atceramies,ka savulaik viens Pilsetas 'Galvenais " Arhitekts Dievojas,ka Restaures Liepajas seno Simbolu -varbuut kaads atceras ,kaa sauca :( ?

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz