Piektdiena, 10. aprīlis Anita, Anitra, Zīle

Krapsis: Satiksmes drošības jautājumi nevar būt īstermiņa, tāpēc valstij jārod finansējums fotoradariem

Krapsis: Satiksmes drošības jautājumi nevar būt īstermiņa, tāpēc valstij jārod finansējums fotoradariem
Foto: LETA
07.10.2019 15:10

LETA

Satiksmes drošības jautājumi nevar būt īstermiņa, tāpēc valstij jāatrod nepieciešamais finansējums fotoradaru darbības nodrošināšanai, aģentūrai LETA teica Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Viņš skaidroja, ka satiksmes drošības jautājumi nevar būt īstermiņa. Lai arī patlaban uz ceļiem darbojas 100 Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārvaldītie stacionārie fotoradari un 12 Valsts policijas pārziņā esošie pārvietojamie fotoradari, Krapsis vērsa uzmanību, ka ar to nav pietiekami, lai kardināli uzlabotu satiksmes drošību.

“2014.gadā, kad nebija fotoradaru, uz valsts ceļiem gāja bojā 213 cilvēki. Pērn, neskatoties uz diezgan nelabvēlīgajiem rādītājiem, dzīvību zaudēja 148 cilvēki. Tātad izglābtas 65 dzīvības un tas ir būtiski,” norādīja Krapsis.

Kā uzsvēra policijas pārstāvis, lai arī savulaik, kad stacionārie radari bija privātā komersanta īpašumā, daļā sabiedrības bija izveidojies priekšstats par tiem kā peļņas projektu, patlaban tā noteikti nevarot teikt.

Kopš 2015.gada katras mērierīces atrašanās vieta ir rūpīgi izvēlēta, lai mazinātu traģisku negadījumu risku, un radarus noteikti nevar dēvēt par naudas pelnīšanas rīku, viņš sacīja.

“Saprotams, ka radaru uzturēšana prasa arī atbilstošu finansējumu, taču es uzskatu, ka pēc fotoradaru darbības termiņa beigām politiķiem ir jāatrod finansējums, lai radari turpinātu darboties,” norādīja Krapsis.

Viņš gan nenoliedza, ka 2020.gada budžetā jaunu stacionāro fotoradaru uzstādīšanai nauda nav piešķirta. Tāpat nav piešķirts finansējums papildu pārvietojamiem radariem. Zem jautājuma zīmes ir arī turpmākais pilotprojekts par vidējās kustības ātruma radaru darbību uz Tīnūžu šosejas.

Krapsis vērsa uzmanību, ka fotoradaru projekti nenozīmē tikai finansējumu pašu ierīču uzstādīšanai, bet nauda vajadzīga arī radarus apkalpojušo policijas darbinieku pieņemšanai un algošanai. Patlaban, kā zināms, ceļu policijai trūkst darbinieku, viņš norādīja.

“Galvenais mērķis bija par papildu 50 stacionāro un 50 mulāžu projekta ieviešanu, lai varētu nosegt visu Latvijas teritoriju. Tikai pēc šī projekta varētu sākt domāt par papildu pārvietojamo radaru iegādi. Lai uzlabotu satiksmes drošību, ir nepieciešamas investīcijas,” uzsvēra Krapsis.

Valsts policija kopš stacionāro fotoradaru darbības sākuma 2015.gadā kopumā naudas sodos piemērojusi 36 miljonus eiro.

Fotoradari nav biznesa projekts, taču jebkurš drošības elements prasa uzturēšanas izdevumus un tā ir valdības kolektīvā atbildība, paziņojumā presei norāda iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV).

Ģirģens norāda, ka fotoradaru jautājums vienmēr sabiedrībā izraisījis plašu rezonansi un tam ir savs iemesls, jo cilvēkiem nav zudusi pārliecība par faktu, ka daudzos gadījumos radari ir uzstādīti nevis negadījumu vietās, bet gan vietās, kur vislabāk ir nopelnīt naudu.

Iekšlietu ministrija kategoriski iebilst pret publiski izskanējušo interpretējumu, ka fotoradari ir biznesa projekts kādam komersantam un drošs avots valsts kases papildināšanai no autovadītāju maciņa, norāda ministrs.

Fotoradara mērķis ir samazināt transportlīdzekļu ātrumu bīstamajos ceļa posmos, samazināt riskus, novērst ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, kas pēc statistikas datiem kontrolētajos ceļa posmos arī tiek nodrošināts, skaidro Ģirģens.

Ģirģena kā iekšlietu ministra pozīcija ir skaidra – ceļa posmā, kur tiek uzstādīts fotoradars, tam ir jāpilda satiksmes drošības funkcijas, un radars pēc definīcijas nenes un nedrīkst ģenerēt ienākumus.

Ministrs gan norāda, ka jebkurš drošības elements prasa uzturēšanas izdevumus, – vai tās ir policistu, robežsargu, ugunsdzēsēju algas, vai ekipējuma, transportlīdzekļu, un arī radaru uzturēšanas izmaksas. “Mani neapmierina pozīcija – runāsim par ienākumiem, bet izdevumu pozīcija ir iekšlietu ministra personīgā atbildība,” uzsver Ģirģens.

Ministrs uzskata, ka drošības uzturēšanas izdevumiem jābūt iekļautiem valsts budžeta bāzes izdevumos.

Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs iepriekš aģentūrai LETA teica, ka patlaban IeM un Finanšu ministrija (FM) veic pārrunas par esošo fotoradaru turpmāku darbību. Lai arī valdība iepriekš nolēma, ka pirmās kārtas radari turpina darboties, finansējuma šim mērķim nav. Ja par šiem fotoradariem vienošanās netiks panākta, to turpmākais liktenis ir zem jautājuma zīmes un tos var nākties demontēt, skaidroja IeM valsts sekretārs. 

Runājot par iepriekš nosprausto mērķi uzstādīt vēl 50 fotoradarus un 50 to mulāžas, Trofimovs norādīja, ka nekāds finansējums šim projektam nav piešķirts un faktiski papildus fotoradaru projekta ieviešana būs jāatliek. “Valdība vasarā pieņēma lēmumu, ka par otrās kārtas atbalstīšanu lems budžeta veidošanas procesā. Budžeta veidošanas procesā papildus fotoradariem naudas piešķiršanu neatbalstīja,” uzsvēra Trofimovs.

16 komentāri

2019-10-07 16:17

zevs: nezināju ka radars dod ko citu,izņemot valsts kasē naudu

2019-10-07 16:42

zv3: Doma bija par satiksmes drošību,bet tagad kviec,ka nauda nenāk kasē un vispār turpmākais attīstības projekts zem jautājuma zīmes ... var tikai pasmaidīt

2019-10-07 16:59

Nekā personīga..: Vai tiešām fotoradari paši sev nevar nopelnīt iztiku ,lai piedalītos ,ceļa satiksmē,bet vēl prasa nodokļu maksātāja naudiņu,pensionāru skolotāju ,medmāsu u.t.t

2019-10-07 17:07

ns: Radars un drošība ir Krapša murgi, tad viņiem vairs nebūs ko darīt uz ceļiem, ja tiešām palielinātos drošība. Radars un "piķis" ir patiesais iemesls. Neviens Krapsis negrib atbildēt par to ka pie mums ceļi ir kā 60-90 gados, ar atļauto ātrumu līdz 90 km/h(ar ļoti lieliem izņēmumiem) bet eiropā jau sen brauc arī uz 100, 120, 140 km/h. te arī atbilde, kāpēc mums ar 2000+gada mašīnām jāvelkās kā skaitstajos 70-os uz 90 km/h. Te arī rodas pārgalvības un avārijas.

2019-10-07 17:10

rakaris:): tas vēlvienreiz pierāda , kāda ir mūsu debīlā valdība , pasaulē radarus uzstāda satiksmes drošībai , latvijā , lai uzturētu amatpersonu un viņu radinieku naudas makus , tāpat kā ar ceļa nodokļiem , kas tiek izkrāpti no tautas .lai uzturētu tos mūlāpus , brūkoša valstele !!!

2019-10-07 17:15

rakaris:): lai vitkovskis atmet no savas 8000 lielās algas , no viņa latvijas ceļa uzturētājā 0 vērtība !!!

2019-10-07 17:58

suslis: Tas pamuļķis Krapsis ir tiktāl degradējis , ka savos murgos radarus uzskata par Latvijas satiksmes drošības regulēšanu))) Viņš ir smieklīgs un nožēlojams..
Viens fakts ..viens vienīgs--jau ""plānojot budžetu"" tur bija iekļautas soda naudas par ""plānotajiem ""pārkāpumiem..Rezumējums--LV ir goavno--to tādu dara saeima un kretīni ,kas tur ir....par ĀM --Rinkevicu--Latvijas tēls((( ..pat nerunājot..

2019-10-07 18:00

Jakutīnc: Iekšlietu ministrijā bez pārmaiņām. Zaglēni pie varas.

2019-10-07 18:10

cincinati: Es to saprotu tā- lai policija nebankrotētu,pirms radariem jāuzgāzē !
Braucot lēni-Tu apzodz valsti !

2019-10-07 19:31

> suslis 07.10.2019 17:58: tev nevar nepiekrist, BET
jus pasi tacu gandriz 30 gadus par tadiem neatlaidigi balsojat.
nu, un ko ta tagad stresojat!? pasi velejat - baudiet ko izvelejaties!

2019-10-07 19:32

M5: Muhosranskas radaru bizness....nožēlojami!

2019-10-07 20:47

Opel Astra: Kur patiešām vajadzīgi radari, tas ir dzīvojamās zonas. Bet tur viņi nestāv.... (((
Par tiem kas pie varas.. Nu Jūs paši par viņiem balsojiet (lielākā daļa). Par ko stressot?!

2019-10-07 22:36

Astrai: Un par ko tad gudrais Opelis nobalsoja?

2019-10-07 23:34

ha ha: Opeļa Astra nobalsoja par šmuko Knariņu.

2019-10-07 23:48

rudis: radari ir vaidzīgi un pat vairak sagribejušies 120 -180 slimi cilveciņi tagad jau braucot cik avarijas situacijas neredzeju kā šitie steidzīgie apdzen un rada avārijas situacijas iet 3 mašīna bet nē viņam vaig ātrāk gudraks par visiem un nemaz neredz ka nepartraukta līnija un nāk mašinas tad bakstās kaut kur iekša tādus lopus vajag ķert kūri iedomājās ka viņam briesmīgs klams

2019-10-08 11:01

es: Kāpēc nevar dabūt pānēsajamo radaru instrukcijas,kā arī viņu uzstādīšana ceļa malās?Zinu ka viņu jāuzstāda 3m no braucamās daļas,25. grādu leņķī un nedrīkst būt zem augstsprieguma vadiem.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz