Svētdiena, 26. jūnijs Inguna, Inguns, Ausma, Ausmis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kuģu izkraušana ostā notiek veicīgāk

Kuģu izkraušana ostā notiek veicīgāk
07.10.2007 18:42

0

Atslēgvārdi

Sestdien no rīta, pamatīga lietus un brāzmu sagaidīts, pie akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” 43.piestātnes pietauvojās 225 metrus garais “Panamax” tipa beramkravu kuģis “Good Hope Max”. Tas no Brazīlijas atveda 35 tūkstošus tonnu lielu sojas kravu. Strādājot pēc jaunas tehnoloģijas ar trim celtņiem – Kondoru, Albatrosu un Gotvaldu, kā tas notiek šoruden, un ja neaizkavēs lietus un stiprs vējš, agrāk nepieciešamās nedēļas vietā tās izkraušanai stividoriem būs vajadzīgas tikai piecas diennaktis.

Kompānijas vecākais stividors Mārcis Standzenieks pastāstīja, ka beramkravu kuģis “Good Hope Max”, kura celtspēja ir 67 tūkstoši tonnu, saulaino Brazīliju zemeslodes viņā pusē atstājis 3.septembrī. Tātad tam bija vajadzīgs tikai nepilns mēnesis, lai šķērsotu Atlantijas okeānu un, divas dienas uzkavējoties Roterdamā, sasniegtu Liepāju.

Viņš piebilda, ka lieltonnāžas “Panamax” tipa kuģi mūsu ostā nu jau vairs nav nekāds debesu brīnums. Tagad tie pienākot ne retāk kā reizi divās nedēļās. Lieltonnāžas kuģu pietauvošana pie dziļūdens piestātnēm gan esot nedaudz sarežģītāka, nekā tas ir ar mazāka izmēra kuģiem, tādēļ četru tauvotāju vietā šeit strādājot seši cilvēki. Taču pats galvenais uzdevums esot ar septiņām rūmēm apgādātā milzeņa izkraušana. No tā, cik operatīvi tas notiek, tieši proporcionāli esot atkarīga partneru ieinteresētība sadarboties.

Līdz šim rudenim akciju sabiedrība to veikusi ar diviem celtņiem. Taču, lai ieinteresētu klientus, septembrī esot īstenots izmēģinājums izmantot arī trešo – mobilo celtni. Tas izdevies. Lieltonnāžas kuģa izkraušanas ātrumu izdevies palielināt no 5000 līdz 8000 tonnām diennaktī. Mārcis Standzenieks domā, ka nākotnē varētu piesaistīt vēl arī ceturto celtni, taču vispirms jāpanāk, lai jaudām atbilstu arī transportieri.

No kuģa soja nonāk firmas “Dan Store” noliktavās. Tur, zem jumta, to pārkrauj vagonos transportēšanai pa dzelzceļu uz Krievzemi, bet izkrautais kuģis došoties uz Ventspili vai Sanktpēterburgu, lai uzņemtu savās rūmēs graudus vai citas beramkravas.

Lieltonnāžas kuģa pietauvošanu katrā milzeņa galā veic trīs tauvotāji. Priekšplānā bijušais zvejas kuģa kapteinis Ziedonis Balčus.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz