Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 21. jūlijs

+17°C
Vējš: DA 2.9 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Meldra, Meldris, Melisa

Kustēties, negaidot slimību  (10)

Atslēgvārdi veselība | vingrošana | sports | aktīvs dzīvesveids

Lai uzlabot liepājnieku veselību un veicinātu fizisko aktivitāšu popularitāti, ar pašvaldības atbalstu šogad tiek organizēta virkne bezmaksas nodarbību, uz kurām aicināts ikviens interesents. Izzinot pilsētas iedzīvotājiem pieejamo nodarbību piedāvājumu, "Kurzemes Vārds" devās vingrot pludmalē, dejot salsu un mācīties pašaizsardzības paņēmienus.

Saulainā vakarā pludmalē pamazām sanāk vairāk nekā 20 dažāda vecuma sievietes un izklāj smiltīs paklājiņus. Kārtējā bezmaksas vingrošanas nodarbība var sākties. Instruktore liek stabili nostāties, "ievilkt astīti", izstiept garu, taisnu muguru un mazliet ierakties ar kāju īkšķiem, lai sazemētos. Aizveram acis un domājam par savu elpu.

Elpas un sava ķermeņa sajūtu fiksēšana notiek visas stundu ilgās nodarbības laikā. Jācenšas ieelpu vispirms virzīt uz vēderu un tad uz krūtīm, izelpā – otrādi. Dažādas pozīcijas ir jāieņem gan stāvus, gan sēdus, gan guļus. Vingrošanas instruktore Zane Frickausa apgalvo, ka elpošana ir pati svarīgākā, jo bez elpas mēs nevaram pat pāris minūtes nodzīvot: "Tā ir saistīta ar mūsu nervu sistēmu un psihoemocionālo veselību. Visas pozas īstenībā sāk strādāt tad, kad elpa ir dziļa un mierīga, nav iekšēja stresa un pretestības. Šī ir vingrošana ar jogas elementiem. Lai cilvēks sāktu sevi labāk just, lai iepazītu savu ķermeni. Uz stundu no ārpasaules pārslēgtos tikai uz sevi. Tas ir darbs ar sevi – iepazīties, vērot."

Nodarbībā piedalās Alise Putniņa, dejotāja un horeogrāfe no Rīgas. Viņa jogas praksi sasaistījusi ar kustību un laikmetīgo deju. "Pirms sākt darboties, galvenais ir iesildīt ķermeni, īpaši no rīta, kad mēs to iekustinām, izkratām, lai atmostas un sasildās. Tikai tad ejam konkrētās pozīcijās, āsanās, kas vēl vairāk atver ķermeni un kopā ar elpu dod vēl pamatīgāku iespaidu. Elementus var miksēt savā starpā. Galvenais, lai ir brīvs, atvērts un iesildīts ķermenis," savu pieredzi stāsta Alise.

Seniore Valda Puķe nākot uz vingrošanu tāpēc, ka visu mūžu bijusi aktīva: "Ir arī mazliet veselības problēmas, tāpēc cenšos, ko varu, nāku šeit bieži, un vingrošana man palīdz. Pēc tās ir labas sajūtas. Vajag tikai saņemties un iet. Es arī ar riteni braucu un ar nūjām staigāju. Arī citiem iesaku nākt un vingrot."

Vitālija Smilteniece pašlaik ir bērna kopšanas atvaļinājumā, tāpēc izmanto iespēju nākt pavingrot: "Vajag izkustināt kauliņus un muskuļus. Ļoti patīk būt svaigā gaisā, pie reizes var izbaudīt jūras auru. Pēc tam ir ļoti forša, pacilājoša sajūta, mundrums ir visu dienu. Kad ķermenis izkustas svaigā gaisā un patīkamā atmosfērā, tam ir arī garīgais pluss. Iesaku nākt vingrot arī draugiem, kas var tam atvēlēt laiku."

Z. Frickausai ir gandarījums par to, ka ir tāda atsaucība, ka cilvēki ir gatavi darīt kaut ko savas veselības labā. "Vingrotāji nav vieni un tie paši, mainās atkarībā no norises laikiem. Smukā laikā ir vairāk. Kad nav tik smuks, tomēr arī nāk. Pa visu pagājušo gadu varbūt vienu reizi bija lietus. Nemaz nav tā, ka līst tik daudz. Tieši to stundu, kad mēs vingrojam, nelīst."

Vingrošana ir pieejama visiem, tomēr instruktore iesaka ļoti izvērtēt savu varēšanu, īpaši, ja ir traumas vai kādas izmaiņas fiziskajā ķermenī. "Tā ir grupu nodarbība, un pašam ir sava atbildība, nevaru katram pieiet klāt. Jādara ir tik, cik konkrētajā brīdī tavs ķermenis ļauj. Bet mēs bieži pārkāpjam tās robežas, un tā notiek gan jogas skolotājiem, gan cilvēkiem, kam jau ir ielaistas veselības problēmas. Taču arī tā ir sevis iepazīšana. Visas slimības ir tikai skolotāji, kas māca mums kaut ko," skaidro Zane. Viņa arī iesaka ņemt vērā, ka mūsu vasara ir vēsa, nodarbībās ir jābūt atbilstošam apģērbam: "Ja jūt, ka ir auksti, tas uzreiz nozīmē, ka locītavas un muskuļi vairs nav tik elastīgi, viss ir jādara uzmanīgāk. Labāk mazāk nekā vairāk."

Vingrošanas beigās ir sajūta, ka elpa tiešām kļuvusi dziļāka, pie datora savilktie pleci atslābuši, pa galvu nejaucas domas par nepadarītajiem darbiem. Gribas saglabāt labo sajūtu, taisno muguru un elpot ar vēderu.

Plašāk lasiet laikraksta "Kurzemes Vārds" 17.jūlija numurā.

Ja neredzat avīzes lapas, Jums nepieciešama "Adobe Flash" 9.0.115 versija vai jaunāka. To varat bez maksas lejuplādēt šeit.

  • Komentāri (10)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!