Trešdiena, 1. aprīlis Dagne, Dagnis

Lai nenolauztu riteņus, bedri Dunikas un Rojas ielas krustojumā aizkaš ar kājām

Lai nenolauztu riteņus, bedri  Dunikas un Rojas ielas krustojumā aizkaš ar kājām
Rojas un Dunikas ielas krustojumā jau vairākus gadus vērojama neaizlāpīta bedre. Komunālā pārvalde sola to likvidēt šovasar. (Foto: Egons Zīverts)
24.02.2020 07:00

Miks Kuncītis

"Kurzemes Vārds"

“Vai projektētājs šeit maz ir bijis? Neticu! Citādi tādi brāķi te nebūtu,” laikrakstam sašutumu pauž liepājnieks Jānis, kurš regulāri gar, viņaprāt, nesakārtoto Rojas ielu dodas uz darbu 8. vidusskolā.

Jānis “Kurzemes Vārdam” pats personīgi uz vietas Rojas ielā vēlējās parādīt būvnieku un projektētāju iespējamās neprecizitātes. “Dunikas un Rojas ielas krustojumā jau vismaz divarpus gadus ir nepabeigta brauktuve. Viena liela bedre, kuru aizlāpīt laikam neviens netaisās. Gājēju celiņu pabeidza pagājušā gada rudenī, bet vai tas ir kvalitatīvs darbs, ja pa to normāli nevar pārvietoties ne invalīdi, ne riteņbraucēji. Apmale vienā posmā ir tik augsta, ka kaklu var nolauzt. Pasakiet, kurš kaut ko tādu varēja uzprojektēt! Un kurš būvuzraugs atļāvās objektu pieņemt!” dusmīgi stāsta Jānis. Viņš pilsētā novērojis vēl vairākas līdzīgas paviršības.

Rojas ielas 8. namā pirms vairāk nekā desmit gadiem Jānim dzīvojis paziņa, kurš tagad jau pārcēlies uz citu vietu. “Gājēju celiņa atjaunošanas laikā būvnieki pat izveidoja bruģētu taciņu – it kā uz ieeju šī nama pagalmā, tas nekas, ka tur pretī ir žogs un jau sen vairs nav vārtiņu. Manuprāt, tas ir vēl viens apstiprinājums, ka projektētājs te nemaz nav bijis un balstījies uz kaut kādiem veciem dokumentiem,” pauž Jānis, piebilstot, ka pie pašreizējiem 8. nama vārtiņiem stiprāka lietus laikā veidojas pamatīga peļķe, kas traucē gājējiem.

“Kurzemes Vārds”, ņemot vērā Jāņa stāstīto un pašu acīm redzēto, vērsās ar jautājumiem Liepājas pilsētas Komunālajā pārvaldē. Ar tās sabiedrisko attiecību speciālistu Aigaru Štālu un Būvprojektu daļas ceļu inženieri Egilu Muižuli vēlreiz apskatām minēto Rojas ielas posmu. Tur mūs uzrunā kāds tuvumā dzīvojošs vīrietis, kurš acīmredzot sadzirdējis runas par Rojas ielas problēmām. Viņš pauž savu viedokli: “Jau ilgu laiku Dunikas un Rojas ielas krustojumā bedri aizkašam ciet pašu spēkiem. Kā? Ar kājām… Ja to neviens nedarīs, mūsu automašīnām lūzīs riteņi.”

A. Štāls paskaidro, ka līdz galam nesataisīto Rojas ielas brauktuves posmu Rojas un Dunikas ielas stūrī atjaunos/sakārtos šovasar Dunikas ielas asfalta seguma atjaunošanas projekta laikā.

Par Rojas ielas gājēju celiņu runājot, E. Muižulis uzsver, ka tā atjaunošana nav notikusi visā garumā. “Projektā nebija paredzēts atjaunot visu gājēju celiņu no M. Ķempes ielas līdz Dunikas ielai. Pieejamais finansējums to vienkārši neļāva. Vieta, kur trotuāra apmale tiešām ir pārāk augsta, nebija projektā. Protams, tas apgrūtina pārvietošanos, bet šajā gadījumā projektētājs nav vainojams. Tā tur bija arī agrāk, pirms pagājušā gada rudens, kad pabeidza gājēju celiņa posma atjaunošanu,” stāsta E. Muižulis. Viņš piekrīt, ka nobruģētais celiņš pretī 8. nama žogam izskatās mulsinoši, taču arī tam esot skaidrojums: “Nobruģētā ieeja izveidota tāpēc, ka tagad zemesgabala saimniekam ieeja viņa īpašumā ir nodrošināta cauri cita īpašnieka zemesgabalam, bet šāda situācija jebkurā brīdī var mainīties.

Tad, kad notiek ielu pārbūves projektu izstrāde, pašvaldība paredz, lai katram īpašniekam perspektīvā būtu iespēja īpašumā iekļūt neatkarīgi no kaimiņu labvēlības. Pašvaldība šeit ir nodrošinājusi iekļūšanu īpašumā no ielas puses, kas principā ir pareizs (no citiem neatkarīgs) risinājums.”

E. Muižulis un A. Štāls piekrīt, ka ar problēmu pie Rojas ielas 8. nama ietves/brauktuves pazeminājuma, kur veidojas prāva peļķe, jātiek galā: “Pašreizējais risinājums (lietus ūdens novadīšana ar ievalku) nav efektīvs, jo nespēj savākt/nofiltrēt lietus ūdeni. Tur izbūvēsim lietus ūdens kanalizācijas pieslēgumu un gūliju. Pirms tam izstrādāsim nepieciešamo projekta dokumentāciju un ieplānosim naudas līdzekļus.”

Daļēju gājēju celiņa rekonstrukciju Rojas ielā pabeidza pagājušā gada rudenī, taču pārvietošanās pa celiņu, īpaši jau invalīdiem, joprojām ir sarežģīta, jo atsevišķās vietās, kur atjaunošana nenotika, apmaļu augstums pat lielāks par 25 centimetriem, uz ko arī norādīja liepājnieks Jānis.
Pirms vairāk nekā desmit gadiem tur tiešām bija vārtiņi uz ieeju īpašumā, tagad tur priekšā ir žogs, bet projekta realizēšanas laikā celiņš ir nobruģēts. Komunālā pārvalde skaidro, ka projektēšanā kļūdu saistībā ar šo nav.

12 komentāri

2020-02-24 08:51

PieKAŠĀS: Kur pazūd pareizrakstība, draugi!!?

2020-02-24 10:20

Kaš, kaš tāds???: Kaš, kamēr izkaš un aizkaš... Virsraksts kurzemnieku ''valodas'' gaumē... Ielas un ietves savukārt tiek ''projektētas'' Liepājas gaumē, projektā nauda ieplānota pusei ielas - vai nu labajai, vai kreisajai..... Cik gadu 8.vidusskolas skolēniem ceļš no Ķempes ielas pa Rojas ielu līdz skolai vai baseinam bija absolūti bīstams, jo bērni parvietojās pa ielas braucamo daļu, ietves nebija, bet ielas viena puse un tās abas malas vienmēr bija ''nokrāmētas'' ar automāšīnām. Tik ilgi gaidīts ''brīnums'' cerībā uz bērnu un arī autovadītāju drošību, bet rezultātā brāķis un kārtējās atrunas par naudas nepietiekamību, lai noslēptu neizdarības un nevēlēšanos iedziļināties patiesajā situācijā.

2020-02-24 10:29

ns: Joprojām Bērni iet pa ielu un zālāju, pēc trotuāra izbūves dikti maz kas mainījies. Bet kauns pa visu ģīmi Štālam, ka vairāk kā 2 gadus nav pamanījis Dunikas un Rojas ielas krustojuma bedri, pat primitīvam darbam tur lielus līdzekļus nevajag. Lietus laikā bedri izskalo, un brīžiem ir pat ļoti dziļa. Kā var 2 gadus nedarī neko, bet ALGU saņemt - Štāla kungs ?

2020-02-24 10:39

Janiis: Tajā zilajā daudzstāvu mājā dzīvoja baloži un bomži.

2020-02-24 10:40

Ctb: Apgaismes stabi šķībi salikti. Kas notiek ar projekta pieņemšanu vai tad acis izdurtas kad neredz ko pieņem.

2020-02-24 10:58

Taću: Brillítém naudińas nav!

2020-02-24 11:23

Liepaja123: Bija liela cerība, ka izveidojot ietvi Rojas ielā arī brauktuves segums tiks atjaunots, bet nekā. Tikmēr nākamā paralēlā vienvirziena ielā ( Cieceres) ielas segumu atjaunoja pilnībā.

2020-02-24 12:48

Rojēnietis: To bedri gan varēja aizlāpīt, cik ta tur to naudu vajag. Tiešām riteņus var aplauzt!

2020-02-24 15:17

tu paskat: Lasot komentārus varu secināt, ka Liepājā ir ceļu "atjaunošanas slimība"...Tikai nevar saprast remontējamo ceļu, tostarp gājēju -
prioritātes ! Kā atbildīgie izvēlās, kuru pirmo ceļu remontēt,pēc kādiem kritērijiem ?? Vai iemesls būtu : 1. Cilvēku rakstiskas sūdzības;
2. Ieinteresētās personas ( deputāti u.c. ieinteresētie),kuras pašas dzīvo un izmanto šīs ielas;
3. Vai arī spēlē "aklās vistiņas" ar zīmuli Liepājas kartē !
Šāds sašutums(par ceļu seguma atjaunošanu "prioritārajām" ielām)
arī mani moka,jo arī dzīvoju ielas malā,kuru gadu desmitus nevar uztaisīt...bet blakus ielas visas sakārtotas !!!!

2020-02-24 17:17

Žumārs: Tak tur visu ielu sačakarēja pēc porziņģa laukuma uztaisīšanas.

2020-02-24 17:36

iz Ķempes ielas: Kamēr būvēja tramvaja līniju, izjāja visas mazās ieliņas. Pie Ķempes 8.nama iedzīvotāji bedrēs met neuzmanīgu auto upuru salauztās plastmasas disku uzlikas un blietē, lai paši var izbraukt. Uz ietvēm gar pašām mājām gājēji arī gaišā dienas laikā kājas no pakaļas var izlauzt, bet tumsā tiek izgaismota tikai galvenā brauktuve. Tumsā uz skolu arī tagad var aiziet tikai pa brauktuvi, jo gājēju ietve ir pilnīgā tumsā.

2020-02-24 17:54

12345: Mums ir jauns vārds " aizkāš " ?

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli