Lai ostā būtu droši
0
Kā pastāstīja Liepājas ostas un tās iekārtu drošības inspektors Kaspars Poņemeckis, 2004.gada 1.jūlijā spēkā stājās Starptautiskais kuģu un ostu iekārtu (ostu terminālu) aizsardzības kodekss (ISPS Kodekss). Saskaņā ar to ostu iekārtām un kuģiem, kas atbilst kodeksā norādītajām prasībām, nepieciešams izstrādāt un Latvijas Jūras administrācijā apstiprināt ostas iekārtu un kuģu aizsardzības plānus. Kā arī pēc aizsardzības plānu ieviešanas saņemt atbilstības apstiprinājumu vai starptautisko kuģu aizsardzības sertifikātu.
Latvijas Jūras administrācija atbilstoši ISPS Kodeksam pašlaik Liepājas ostā noteikusi 15 iekārtas, kam jāievieš šis kodekss. 14 ostas iekārtas jau atbilst kodeksa prasībām un citiem likumu aktiem.
K.Poņemeckis: “Liepājas SEZ pārvalde organizēja konkursu par vienotā režīma teritorijas apsardzi. To veic SIA “Falck L”. Strādājam arī pie videonovērošanas sistēmas izveides. Projekta laikā uzstādīs 16 videonovērošanas kameras, kā arī divus automātiskos dzelzceļa vārtus.”
Liepājas SEZ pārvalde sadarbojas ne tikai ar Latvijas ostu pārvaldēm, bet arī starptautiskiem partneriem, piemēram, ar Klaipēdas, Tallinas, Kopenhāgenas, Orhūsas, Kārlshamnas, Antverpenes, Lisabonas ostas pārvaldi, Ukrainas jūras administrāciju un Tunisijas jūras administrāciju.
Liepājas SEZ pārvalde izstrādā ostas aizsardzības bukletu, kas sniegs informāciju kuģu īpašniekiem, kuģu komandām, kravu īpašniekiem, ostu apmeklētājiem un citām iesaistītām pusēm par mūsu ostas aizsardzību.
Liepājas SEZ pārvalde kopā ar Latvijas Jūras administrāciju veica visas mūsu ostas teritorijas novērtējumu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvām. Novērtējums bija nepieciešams, lai Liepājas SEZ pārvalde līdz 2007.gada maijam varētu izstrādāt ostas aizsardzības plānu un lai tas atbilstu starptautiskām prasībām.