Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 19. aprīlis

+4°C
Vējš: Z 2.9 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Fanija, Vēsma

Laiks ziemas riepām!  (17)

Atslēgvārdi satiksmes drošība | apledojums | ziemas riepas

Noteikumi paredz, ka no 1.decembra visiem transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas sezonai paredzētām riepām. Un to protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 4 mm. Bet tā kā ziemīgie laikapstākļi iestājušies jau tagad, ir laiks auto aprīkot ar ziemas riepām.

CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons atgādina, ka aprīkot transportlīdzekļus ar ziemas riepām ir ļoti būtiski, jo slidenā laikā “šīs četras plaukstas, kāds ir riepu laukums, ir vienīgā mašīnas saķere ar ceļu”. Un uzsver, ka jāmaina arī braukšanas paradumi, jo ziemas apstākļos palielinās bremzēšanas ceļš.

G.Ķirsons aicina negaidīt 1.decembri, bet vadīties no laikapstākļiem, tos izvērtējot. Jo gumija, no kā ražotas ziemas riepas ir mīkstāka, piemērota ekspluatēšanai ziemas apstākļos.

Šoferīši aktīvi steidz pāraut savus braucamos. Servisos, kur atzīst, ka lielākā daļa transportlīdzekļu īpašnieku saviem auto jau riepas nomainījuši, meistariem tomēr darba pilnas rokas – uz riepu maiņu veidojas rindas.

Bet tie autovadītāji, kuri vēl nav savus auto aprīkojuši ar ziemas riepām, teic, ka to darīs. Savai un citu drošībai.  

Kā atrast kvalitatīvas un vispiemērotākās riepas savam auto? SIA “Lāde” servisa vadītājs Ivo Čivkašs atzīst, ka revolūcija riepu pasaulē nav notikusi: “Dažādu ražotāju piedāvātās riepas tiek ražotas, izmantojot līdzīgus materiālus un ražošanas tehnoloģijas, tomēr pat nezinātājam ir skaidrs, ka to veiktspēja un kvalitāte atšķiras. Riepai piemītošo īpašību kopums nosaka tās veiktspēju attiecīgos braukšanas apstākļos.”

“Klimatiskie apstākļi Latvijā vien ir mainīgi,” viņš atgādina: “Kamēr Liepājā līst, Latvijas austrumos jau var būt dziļa ziema. Tomēr ir dažas lietas, kuras ieteicams ņemt vērā, iegādājoties riepas. Pirmkārt, ceļa segumu, pa kādu galvenokārt auto ziemas apstākļos tiks ekspluatēts.”

Ja pārsvarā brauc pa asfalta segumu, ieteicams izvēlēties riepas ar smalkāku protektora zīmējumu, tas ļaus saglabāt lielāku saķeres laukumu un uzlabot vadāmību un bremzēšanu. Bet, ja lielākais nobraukums ir pa grants ceļiem, jāizvēlas rupjāks protektora dizains, iespējams, riepas ar radzēm. Radžoto riepu priekšrocības vislabāk jūtamas uz apledojuša vai piebraukta sniega klātas ceļa virsmas, jo tām ir labāka saķere ar ceļa segumu un tādējādi arī daudz drošāka auto vadāmība. Ja ikdienā jābrauc pa lauku vai mazākas nozīmes ceļiem, vai ceļiem, kas netiek regulāri tīrīti, vai tiek tikai izšķūrēti, bet netiek kaisīti, tad labāk ir izvēlēties riepas ar radzēm.

Bet tiem braucējiem, kuri plāno doties ārpus Latvijas, ir vērts izpētīt informāciju, vai valstī, uz kuru paredzēts doties, atļauts braukt ar riepām ar radzēm. Ir vairākas Eiropas valstis, kurās riepas ar radzēm nav atļautas. Polijā, caur kuru jādodas, lai nokļūtu citās vecās Eiropas valstīs, radžotas riepas aizliegtas vispār. Arī Vācijā riepas ar radzēm, kas varētu radīt kaitējumu ielas segumam, nav atļautas.

  • Komentāri (17)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!