Otrdiena, 31. marts Gvido, Atvars

Laiks ziemas riepām!

Laiks ziemas riepām!
Foto: liepajniekiem.lv
28.11.2018 07:15

liepajniekiem.lv

Noteikumi paredz, ka no 1.decembra visiem transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas sezonai paredzētām riepām. Un to protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 4 mm. Bet tā kā ziemīgie laikapstākļi iestājušies jau tagad, ir laiks auto aprīkot ar ziemas riepām.

CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons atgādina, ka aprīkot transportlīdzekļus ar ziemas riepām ir ļoti būtiski, jo slidenā laikā ”šīs četras plaukstas, kāds ir riepu laukums, ir vienīgā mašīnas saķere ar ceļu”. Un uzsver, ka jāmaina arī braukšanas paradumi, jo ziemas apstākļos palielinās bremzēšanas ceļš.

G.Ķirsons aicina negaidīt 1.decembri, bet vadīties no laikapstākļiem, tos izvērtējot. Jo gumija, no kā ražotas ziemas riepas ir mīkstāka, piemērota ekspluatēšanai ziemas apstākļos.

Šoferīši aktīvi steidz pāraut savus braucamos. Servisos, kur atzīst, ka lielākā daļa transportlīdzekļu īpašnieku saviem auto jau riepas nomainījuši, meistariem tomēr darba pilnas rokas – uz riepu maiņu veidojas rindas.

Bet tie autovadītāji, kuri vēl nav savus auto aprīkojuši ar ziemas riepām, teic, ka to darīs. Savai un citu drošībai.  

Kā atrast kvalitatīvas un vispiemērotākās riepas savam auto? SIA ”Lāde” servisa vadītājs Ivo Čivkašs atzīst, ka revolūcija riepu pasaulē nav notikusi: ”Dažādu ražotāju piedāvātās riepas tiek ražotas, izmantojot līdzīgus materiālus un ražošanas tehnoloģijas, tomēr pat nezinātājam ir skaidrs, ka to veiktspēja un kvalitāte atšķiras. Riepai piemītošo īpašību kopums nosaka tās veiktspēju attiecīgos braukšanas apstākļos.”

”Klimatiskie apstākļi Latvijā vien ir mainīgi,” viņš atgādina: ”Kamēr Liepājā līst, Latvijas austrumos jau var būt dziļa ziema. Tomēr ir dažas lietas, kuras ieteicams ņemt vērā, iegādājoties riepas. Pirmkārt, ceļa segumu, pa kādu galvenokārt auto ziemas apstākļos tiks ekspluatēts.”

Ja pārsvarā brauc pa asfalta segumu, ieteicams izvēlēties riepas ar smalkāku protektora zīmējumu, tas ļaus saglabāt lielāku saķeres laukumu un uzlabot vadāmību un bremzēšanu. Bet, ja lielākais nobraukums ir pa grants ceļiem, jāizvēlas rupjāks protektora dizains, iespējams, riepas ar radzēm. Radžoto riepu priekšrocības vislabāk jūtamas uz apledojuša vai piebraukta sniega klātas ceļa virsmas, jo tām ir labāka saķere ar ceļa segumu un tādējādi arī daudz drošāka auto vadāmība. Ja ikdienā jābrauc pa lauku vai mazākas nozīmes ceļiem, vai ceļiem, kas netiek regulāri tīrīti, vai tiek tikai izšķūrēti, bet netiek kaisīti, tad labāk ir izvēlēties riepas ar radzēm.

Bet tiem braucējiem, kuri plāno doties ārpus Latvijas, ir vērts izpētīt informāciju, vai valstī, uz kuru paredzēts doties, atļauts braukt ar riepām ar radzēm. Ir vairākas Eiropas valstis, kurās riepas ar radzēm nav atļautas. Polijā, caur kuru jādodas, lai nokļūtu citās vecās Eiropas valstīs, radžotas riepas aizliegtas vispār. Arī Vācijā riepas ar radzēm, kas varētu radīt kaitējumu ielas segumam, nav atļautas.

17 komentāri

2018-11-28 07:29

fridis: Ko te var pērties nu tadas riepas un ko tik vel ne .kādreiz nebija tāda muļķiba kaut ko mainīt un darit braucam kas kuram ir un vai tad vairāk avariju bija vai neizbrauca nu ja nav stadions tad braukšana beidzās ,vaig braukt apdomīgi nevis kuram nu krutaka ta lūžņu cupa telefons pie ausis un aiziet braucot uz pilsētu tas redzams katrs otais runa pa telefonu un tik milzīgi steidzigi ka bail.

2018-11-28 07:49

44: kādreiz jau nebija ko mainīt , brauca ar to kas pie rokas , riepas deva par nodotiem rāceņiem un ko tik vēl ne , parādījās restaurētās no leišiem , drošība tika garantēta nevis ar prasmi , bet to ,ka nemaz nebija iespējams ātrāk par 60 snigšanas laikā pabraukt , tagad ir citi braucamie un citas riepas , kuras ļauj justies uz ziemas ceļiem daudz drošāk un ari ātrumi palielinājušies. Pirmā ziema vienmēr ir pārbaudījums , iemaņas nenāk uzreiz pēt tiesību saņemšanas , kādreiz nemaz nebija tik daudz to braucēju , nevar tos laikus salīdzināt ar šodienu. Man , ši būs 40 ziema , kad ikdienas esmu pie stūres, ari tad jābūt gatavam neparedzamajam.

2018-11-28 09:21

mokās ar sekām ,neredz cēloņus: Tās ziemas riepas patiesībā tie riepu biznesmeņi ir padarījuši par ekstra luksus preci, jo laiki ir tādi,ka darba degungalā vairs nav kā kādreiz,jābrauc desmitiem kilometru un vēl visas citas sadzīviskās vajadzības, un bez tās našīnas nekādi iztikt un riepas pārdod par ekstrā cenām,kā tādu luksus preci un tāpēc jau arī daudzi spiež līdz pēdējam. Patiesībā ,lai visi regulāri mainītu tās riepas,tām būtu jābūt lētēkām un piejamākām, jo attiecībā uz drošības faktoru tā ir nepieciešamības prece! Ja agrāk tika piedāvāti varianti kaut cik katram pēc spējām,tad tagad jau piedāvā ekstras, kas vienkāršam ikdienas braucējam nemaz nevajag ,bet neviens dienests diemžēl par to nedomā. Ja vienam lauku vecim ,kam pēc skolu apvienošanas laukos,kur nav darba un vietējās skolas , rudenī ik pārgadu jāuzliek vairāk kā 200 eiro uz riteņiem un vēl skolas nauda bērniem , tad tur točna jāplēš mati no galvas, bet kam tas rūp ? Ko dod tie sodi un tā protektoru mērīšana, tā nav izeja !!! Kamēr to nesakārtos, drošības uz ceļiem nebūs! Ir cilvēki kurur auto nav nepieciešamas nakādas itāļu krosenes, bet kaut vai restaurētas lētākas riepas ziemas apstākļiem un nevajag uz šo cilvēku rēķina taisīt biznesu, jo daudziem tas auto ir izdzīvošanas jautājums!!!

2018-11-28 09:33

@hell: 9:21 Atlajst sajmu!!! :D

2018-11-28 11:14

fhffhfh: Kā tas ir viņam nemaz neesot nepieciešamas ziemene Man ir normālas ziemenes Šodien no rīta saslidēju nedaudz piebremzējot Otro reizi ieslidēju gandrīz apļ veida krustojumā Nu čut čut pietrūka

2018-11-28 12:52

JurkaarlieloBurka: Muļķu zeme - viens sapņo par laikiem kad ziemenes nebija, cits, ka grib ziemenes pa 10 eiro. Varbūt kungi ejat ar kājām un problēmu jums nebūs.

2018-11-28 12:59

Jeeriks: Ar kājām nevar, trotuāri slidīgi

2018-11-28 13:12

bobis: Tagad uzlikšu naglenes, jo no 1.decembra tas obligāti, un nākamnedēļ +9 grādos varēšu laist pa bruģi :)

2018-11-28 15:45

dfbnfb: Kad es 1990 nopirku savu pirmo auto - nebija tads jēdziens ZIEMAS RIEPAS.....

2018-11-28 16:07

hrjum: Nē, nu skaidrs, kopš Liepājā ceļu (ne)tīrīšanu pārņēmis gružu Andris, viss paliek arvien sliktāk

2018-11-28 16:40

DM: Tāpēc, ka nevari atļauties ziemas riepas nenozīmē, ka pārējiem satiksmes dalībniekiem tamdēļ jācieš. Pie krustojuma uzsākt nevar, pa šoseju pārvietojas ar 40km/h, velkot aiz sevis karavānu, kurā katrā brīdī tāds var ielikt tev pakaļā vai sānā... Ja gribi piedalīties satiksmē, tad maksā nodokļus, pērc OCTA un ziemas riepas.

2018-11-28 17:39

to DM: Pilnībā Tev piekrītu!!!

2018-11-28 17:49

toDM: ja es braucu kur 50 tur piecdesmit un netaisos kaut kur joņot neiesaku ari tev nekur talak tu netiec ar savu joņosanu pie luksaforiem tur pat esi kur es pec noteikumiem braucu ,un tas ziemas riepas tiesam modes lietas noperc normalu krievu riepinu un ripinasi bedu nezinadams visu sezonu

2018-11-28 18:42

@hell: 44- man palika interesanti- pamatu savu tekstu!

2018-11-28 20:49

bobis: Vienreiz pāris dienas biju Rīgā un atpakaļceļā sanāca braukt pa saputinātu šoseju ar vasarenēm - ne ātrāk par 80km/h, par apdzīšanu un straujiem manevriem jāaizmirst. Pat pilsētā ir tādas ziemas dienas-armagedons, kad savējo ar visām naglenēm atstāju stāvvietā un braucu ar sabiedrisko, jo baidos, ka kāds p.pels manā dūdiņā neieteš.

2018-11-28 21:29

bobim: Kad ir putenis uz A9 , tad tur 80% parvietojas ap 70 km/h ar visiem pedejiem pirelli,quattro,asc,dsc,utt. ... iesezas viens otram pakala uz pacmitmetriem un viss notiek ...

2018-11-29 07:11

idiotam garīgam - toDM: TEV JĀIET uz traķenī ārstēties un savas krievu riepiņas ar paņem līdzi Kājām tev jāstaigā lai galvā caurvējš

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli