Lielākos remontdarbus nākamgad sola uz šosejas Rīga-Liepāja
liepajniekiem.lv
2015. gada budžetā jauno politikas iniciatīvu ietvaros
valsts autoceļu sakārtošanai Satiksmes ministrija ir pieprasījusi 47,9 miljonus
eiro. Šie līdzekļi pārsvarā ir domāti reģionālo un vietējo autoceļu remontam, portālu
informēja Va/s ”Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļā.
”Ņemot vērā to, ka vietējie ceļi nav noteikti kā prioritāte
nevienā valsts plānošanas dokumentā, tad valsts finansējums to sakārtošanai ir
vitāli svarīgs. Galveno un reģionālo autoceļu remontdarbiem finansējums nāk no
Eiropas Savienības (ES) fondiem ar valsts budžeta līdzfinansējumu. Savukārt
vietējo ceļu sakārtošana ir vienīgi valsts budžeta jautājums,” uzstājoties
šodien Autoceļu padomes sēdē uzsvēra va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes
priekšsēdētājs Jānis Lange.
Ja tiks piešķirts nepieciešamais finansējums, nākamgad būs
iespējams veikt remontdarbus 46 objektos uz vietējiem autoceļiem. Ja papildu
finansējuma nebūs, tad remontdarbi notiks vien septiņos vietējo autoceļu
posmos.
Kopumā 2015. gadā LVC tāpat kā šogad plāno strādāt vairāk kā
1000 kilometros valsts autoceļu. Lielākie remontdarbi turpināsies uz Liepājas
šosejas, tiks pabeigts remonts uz šosejas Jelgava–Eleja līdz pat Lietuvas
robežai, darbi notiks arī uz autoceļa Rēzekne–Daugavpils un uz citiem.
Jau šobrīd LVC veic iepirkumus un slēdz līgumus par ceļu
būvdarbiem 2015. gadā. Oktobrī tika parakstīts līgums par remontdarbiem uz
autoceļa Tukums–Auce–Lietuvas robeža (Vītiņi) (P104) posmā no Auces līdz
Vītiņiem, tur darbus veiks a/s Ceļu pārvalde , kā arī par remontdarbiem uz
autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona (P62) posmā no Atašienes līdz Ļūmāniem, kur
strādās SIA Saldus ceļinieks . Šie darbi notiks par Eiropas Reģionālās
attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem.
Šobrīd jau ir izsludināti un ziemas periodā tiks parakstīti
vismaz seši līgumi par būvdarbiem uz valsts autoceļiem par ES Kohēzijas fonda
līdzekļiem. Notikušas iepirkuma procedūras un notiek pretendentu piedāvājumu vērtēšana
šādiem objektiem:
Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils –
Lietuvas robeža (Medumi) (A14) posmā 113,12.-134,7. km;
Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)(A2) posmā
14,9.-25,5. km;
Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (Terehova)
(A12) posmā 106,0.-114,34. km;
Rīga (Skulte)–Liepāja (A9) posmā 39,135.-60,15. km.
Kopumā finansējums valsts autoceļiem 2015. gadā varētu
sasniegt 357 miljonus eiro. Tai skaitā 125,6 miljoni eiro ir valsts budžeta
bāzes finansējums, 24,6 miljoni eiro – ES fondu finansējums 2007.-2013. gada
periodam, 98,3 miljoni – ES fondu finansējums 2014.-2020. gada periodam, 38
miljoni eiro – valsts budžeta mērķdotācija pašvaldību autoceļiem, 12 miljoni
eiro – Zemkopības ministrijas autoceļu programma, 11 miljoni eiro – ieņēmumi no
autoceļu nodevas un 47,9 miljoni eiro – pieprasījums no valsts budžeta jauno
politikas iniciatīvu ietvaros.