Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 19. aprīlis

+4°C
Vējš: Z 2.9 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Fanija, Vēsma

Liepājā plāno vēl vismaz četras elektrouzlādes stacijas  (17)

Atslēgvārdi elektromobilitāte | elektromobilis | uzlādes stacijas

Aizvadītās nedēļas nogalē norisinājās elektromobiļu maratons, jo līdz ar ātrās elektrozlādes staciju tīkla izbūvi, nu ar elektromobiļiem ir iespēja brīvi pārvietoties no vienas pilsētas uz citu. 

Elektromobiļu maratons notika no 30.augusta līdz 1.septembrim maršrutā Jūrmala – Ventspils – Liepāja – Bauska – Jēkabpils – Daugavpils – Stāmeriena – Valmiera.  Minētajās pieturvietās maratona dalībniekus un citus interesentus sagaidīja dažādas aktivitātes, tostarp iepazīšanās ar elektromobiļiem, kā arī uzlādes veidu demonstrācija pie uzlādes stacijām.

Uz ceļa vairs nepaliks

Līdz šim Latvijas elektroauto entuziasti savu elektrisko spēkratu lādēšanai izmantoja parastu elektrības rozeti, kas nebija ērti, jo šāda uzlāde prasīja daudz laika. Savukārt tagad šī problēma ir atrisināta, jo CSDD ir izveidojusi nacionālā līmeņa uzlādes staciju tīkla pirmo kārtu. Tās ietvaros 70 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijas ir izvietotas uz valsts galvenajiem autoceļiem un lielākajās apdzīvotās vietās, nodrošinot elektroauto īpašniekiem ērtu pārvietošanos un elektromobiļu uzlādi visā Latvijas teritorijā.

30.augusta pēcpusdienā tikšanās ar elektromobiļu maratona “Uzlādes tīkls savieno pilsētas” dalībniekiem notika Liepājā - Satiksmes ielā 11, kur pie CSDD Liepājas nodaļas iebrauktuves izveidota ātrās uzlādes vieta. Pasākuma apmeklētāji Liepājā varēja arī iepazīties ar jaunajiem elektromobiļiem "Nissan Leaf" un "e-NV200", kā arī "WolfTrike" tricikliem. 

Statistikas dati liecina, ka Latvijā elektromobiļi sāk iegūt arvien lielāku popularitāti – ik gadu reģistrēto elektromobiļu skaits vidēji pieaug par 30%. Ārvalstu pieredze rāda, ka elektromobiļu ātrās uzlādes staciju izbūve veicina arī tūrisma nozares attīstību. Latvijas ātrās uzlādes staciju tīklu jau paspējuši novērtēt arī citu valstu autovadītāji, piemēram, viesi no Vācijas un Skandināvijas valstīm.

Energoefektivitātes centra projektu vadītājs Toms Lācis, kurš ir elektromobiļu maratona “Uzlādes tīkls savieno pilsētas” galvenā persona, atzina, ka nu beidzot pa Latviju ar elektromobili pārvietoties var droši: “Ar pirmajām izbūvētajām uzlādes stacijām, manuprāt, ir pietiekoši, lai Latviju izbrauktu bez problēmām.”

Līdz 2021.gadam uz Latvijas ceļiem kopumā paredzēts uzstādīt līdz 150 ātrās uzlādes stacijām.

Jautāts, kur visakūtāk vēl būtu nepieciešams izbūvēt uzlādes stacijas, T.Lācis skaidro: “Runājot ar elektroauto īpašniekiem, sāpīgie punkti ir pilsētas, kur elektroauto koncentrācija ir lielāka. Veidojas rindas pie uzlādes stacijām. Ja staciju būtu vairāk tieši pilsētās, attiecīgi būtu mazāka noslodze. Un tīkls būtu vieglāk izbraucams.”

Savukārt, jautāts par to, vai un kur Liepājā būtu nepieciešama vēl kāda uzlādes stacija, viņš atzīst: “Šādai lielai pilsētai, kāda ir Liepāja, prasītos vēl vienu vai divas uzlādes stacijas.”

Pirmās plāno Jaunliepājā un Vecliepājā

Liepājā ir ap duci elektromobiļu: trīs no tiem – Liepājas pilsētas Pašvaldības policijai, pa vienam – Liepājas teātrim, Liepājas Universitātei un SIA “Liepājas namu apsaimniekotājs”, kā arī vairākām privātpersonām.

Liepājas pilsētas domes izpilddirektora vietnieks Mārtiņš Tīdens arī piekrīt, ka ar vienu uzlādes staciju Liepājā ir par maz: “Ar vienu noteikti nepietiek. Un tam ir pamatojums. Veicot pilsētas enerģētisko inventarizāciju, aprēķināts, ka oglekļa dioksīda emisija jeb CO2 izmeši no transporta sastāda vienu trešdaļu no pilsētas kopējā izmešu daudzuma.”

“Tas nozīmē, ka liels darbs šajā laukā vajadzīgs, lai emisiju samazinātu,” viņš turpina: “Diemžēl pašvaldībai ir ierobežota ietekme, tā vairāk ir valstiska problēma. Taču to saprot Eiropas savienībā. Jau tuvākā nākotnē, projektējot jaunas ēkas, jāparedz instalācija kabeļiem elektromobiļu uzlādei. Lai, piemēram, no trešā stāva uz leju nebūtu jālaiž pagarinātājs, tas jau būs paredzēts ēkas iekšpusē.”

“Cik esmu informēts, jau tuvākā nākotnē Liepājā jābūt vēl vismaz četrām uzlādes stacijām. Bet ilgtermiņā, attīstoties elektromobiļu apritei, pat vēl vairāk,” norāda M.Tīdens.

Jautāts, kur tās Liepājā varētu atrasties, viņš klāsta: “Jau iepriekš pilsētas pašvaldība piedalījās projektā, ko sauca Klimata pārmaiņu finanšu instruments, un tur bija iezīmētas divas vietas: viena - iepretim pilsētas domes ēkai, otra – Annas tirgū. Šīs divas vietas joprojām ir aktuālas, uzlāžu staciju izbūvi te plānots realizēt sadarbībā ar CSDD. Par pārējām divām vietām vēl notiek debates, bet tas varētu būt gan Karostā, gan Dienvidrietumu rajonā.”

  • Komentāri (17)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!