Otrdiena, 18. februāris Kintija, Kora

Liepājā plāno vēl vismaz četras elektrouzlādes stacijas

Liepājā plāno vēl vismaz četras elektrouzlādes stacijas
03.09.2018 07:15

liepajniekiem.lv

Aizvadītās nedēļas nogalē norisinājās elektromobiļu maratons, jo līdz ar ātrās elektrozlādes staciju tīkla izbūvi, nu ar elektromobiļiem ir iespēja brīvi pārvietoties no vienas pilsētas uz citu. 

Elektromobiļu maratons notika no 30.augusta līdz 1.septembrim maršrutā Jūrmala – Ventspils – Liepāja – Bauska – Jēkabpils – Daugavpils – Stāmeriena – Valmiera.  Minētajās pieturvietās maratona dalībniekus un citus interesentus sagaidīja dažādas aktivitātes, tostarp iepazīšanās ar elektromobiļiem, kā arī uzlādes veidu demonstrācija pie uzlādes stacijām.

Uz ceļa vairs nepaliks

Līdz šim Latvijas elektroauto entuziasti savu elektrisko spēkratu lādēšanai izmantoja parastu elektrības rozeti, kas nebija ērti, jo šāda uzlāde prasīja daudz laika. Savukārt tagad šī problēma ir atrisināta, jo CSDD ir izveidojusi nacionālā līmeņa uzlādes staciju tīkla pirmo kārtu. Tās ietvaros 70 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijas ir izvietotas uz valsts galvenajiem autoceļiem un lielākajās apdzīvotās vietās, nodrošinot elektroauto īpašniekiem ērtu pārvietošanos un elektromobiļu uzlādi visā Latvijas teritorijā.

30.augusta pēcpusdienā tikšanās ar elektromobiļu maratona ”Uzlādes tīkls savieno pilsētas” dalībniekiem notika Liepājā – Satiksmes ielā 11, kur pie CSDD Liepājas nodaļas iebrauktuves izveidota ātrās uzlādes vieta. Pasākuma apmeklētāji Liepājā varēja arī iepazīties ar jaunajiem elektromobiļiem “Nissan Leaf” un “e-NV200”, kā arī “WolfTrike” tricikliem. 

Statistikas dati liecina, ka Latvijā elektromobiļi sāk iegūt arvien lielāku popularitāti – ik gadu reģistrēto elektromobiļu skaits vidēji pieaug par 30%. Ārvalstu pieredze rāda, ka elektromobiļu ātrās uzlādes staciju izbūve veicina arī tūrisma nozares attīstību. Latvijas ātrās uzlādes staciju tīklu jau paspējuši novērtēt arī citu valstu autovadītāji, piemēram, viesi no Vācijas un Skandināvijas valstīm.

Energoefektivitātes centra projektu vadītājs Toms Lācis, kurš ir elektromobiļu maratona ”Uzlādes tīkls savieno pilsētas” galvenā persona, atzina, ka nu beidzot pa Latviju ar elektromobili pārvietoties var droši: ”Ar pirmajām izbūvētajām uzlādes stacijām, manuprāt, ir pietiekoši, lai Latviju izbrauktu bez problēmām.”

Līdz 2021.gadam uz Latvijas ceļiem kopumā paredzēts uzstādīt līdz 150 ātrās uzlādes stacijām.

Jautāts, kur visakūtāk vēl būtu nepieciešams izbūvēt uzlādes stacijas, T.Lācis skaidro: ”Runājot ar elektroauto īpašniekiem, sāpīgie punkti ir pilsētas, kur elektroauto koncentrācija ir lielāka. Veidojas rindas pie uzlādes stacijām. Ja staciju būtu vairāk tieši pilsētās, attiecīgi būtu mazāka noslodze. Un tīkls būtu vieglāk izbraucams.”

Savukārt, jautāts par to, vai un kur Liepājā būtu nepieciešama vēl kāda uzlādes stacija, viņš atzīst: ”Šādai lielai pilsētai, kāda ir Liepāja, prasītos vēl vienu vai divas uzlādes stacijas.”

Pirmās plāno Jaunliepājā un Vecliepājā

Liepājā ir ap duci elektromobiļu: trīs no tiem – Liepājas pilsētas Pašvaldības policijai, pa vienam – Liepājas teātrim, Liepājas Universitātei un SIA ”Liepājas namu apsaimniekotājs”, kā arī vairākām privātpersonām.

Liepājas pilsētas domes izpilddirektora vietnieks Mārtiņš Tīdens arī piekrīt, ka ar vienu uzlādes staciju Liepājā ir par maz: ”Ar vienu noteikti nepietiek. Un tam ir pamatojums. Veicot pilsētas enerģētisko inventarizāciju, aprēķināts, ka oglekļa dioksīda emisija jeb CO2 izmeši no transporta sastāda vienu trešdaļu no pilsētas kopējā izmešu daudzuma.”

”Tas nozīmē, ka liels darbs šajā laukā vajadzīgs, lai emisiju samazinātu,” viņš turpina: ”Diemžēl pašvaldībai ir ierobežota ietekme, tā vairāk ir valstiska problēma. Taču to saprot Eiropas savienībā. Jau tuvākā nākotnē, projektējot jaunas ēkas, jāparedz instalācija kabeļiem elektromobiļu uzlādei. Lai, piemēram, no trešā stāva uz leju nebūtu jālaiž pagarinātājs, tas jau būs paredzēts ēkas iekšpusē.”

”Cik esmu informēts, jau tuvākā nākotnē Liepājā jābūt vēl vismaz četrām uzlādes stacijām. Bet ilgtermiņā, attīstoties elektromobiļu apritei, pat vēl vairāk,” norāda M.Tīdens.

Jautāts, kur tās Liepājā varētu atrasties, viņš klāsta: ”Jau iepriekš pilsētas pašvaldība piedalījās projektā, ko sauca Klimata pārmaiņu finanšu instruments, un tur bija iezīmētas divas vietas: viena – iepretim pilsētas domes ēkai, otra – Annas tirgū. Šīs divas vietas joprojām ir aktuālas, uzlāžu staciju izbūvi te plānots realizēt sadarbībā ar CSDD. Par pārējām divām vietām vēl notiek debates, bet tas varētu būt gan Karostā, gan Dienvidrietumu rajonā.”

Foto galerija

17 komentāri

2018-09-03 07:34

VecaisPendžis: Kamēr nebūs pagalmos, tikmēr vidējais iedzīvotājs nepirks. Eiropa praktizē ka šādas iekārtas liek pie daudzzīvokļu mājām un lielveikalu stāvlaukumos.

2018-09-03 07:41

agrais: Tas videjais iedzīvotājs nemaz nevar to elektromobīli atļauties nopirk. Paskaties cik vini maksā....Un tie kas var atļauties tavos pagalmos nedzīvo.

2018-09-03 07:44

dddd: bezjedziga naudas teresana

2018-09-03 08:20

Jēga: Vai šis maratons savu mēŗķi sasniedz, pasākumā organizatori vien bija.

2018-09-03 08:44

agrajam: Nesaki viss. Man pagalms pilns ar dārgiem autiņiem. Vismaz 70% ir džipveidīgie un ne tie švakākie. Ir pāris pilnīgi jauni ekanomiskās klases - toijotas un forlsvāģi. Salīdzinoši tik dārgi ar nav. Pazīstamākais pim. leaf ir sākot no 36t. Ja māki prasmīgi izmantot atbalsta programmas, vari dabūt pāris t atlaidi.

2018-09-03 10:17

agrajam koments: Par apmēram pacmit tkst. ir iespējams nopirkt tādas pašas klases /izmēra/komforta benzīnu ... cik ilgs laiks paies,kamēr nobrauksi 20 000 euro degvielā ?

2018-09-03 10:30

agrajam: Ne par to ir runa. Es ar pagaidām elektrisko nepirktu, jo neredzu kā es ar viņu izbraukāšu kur vajag un kur lādēšu dzīvodams daudz dzīvokļu mājās. Un ar privāto vieglo, ja tas nav taksis, peļņu nerēķini. Vieni vienīgi zaudējumi - lai uz kā viņš ripotu.

2018-09-03 12:28

Ingeborga: Labāk naudu būtu medicīnas sakārtošanā ieguldījuši, nevis šādos idiotismos. Elektro auto izzudīs kā peidžeri. Šī ir totāla naudas izšķiešana, ko izdomājuši reāli duriki.

2018-09-03 13:01

essssssss: kamēr valsts nesubsidēs, jauna elekrtromobīļa iegādi ,kā tas ir citās valstīs , tikmēr tas ir pa dārgu ,jauns leafs maksā no 36 000 eiro

2018-09-03 13:05

Красный лис: Только не с нашим климатом загадаться электромобилем.

2018-09-03 13:27

serij volk: pie jums, tas ir kautkur Sibīrijā? Norvēģijā, Zviedrijā kautkā iet tie elekromobīļi uz urrā

2018-09-03 14:42

zzxp: nu re cik forši. kāds nopirks sū...elektroauto, kurš ar piesārņo pasauli (diez kā tiek ražoti akumulatori un auto?), bet pārējie lohi varēs maksāt par uzlādi

2018-09-03 15:02

yyyu hj: tĀDU DĪVAINU DRAŅĶI TIK IDIOTS VAR NOPIRKT kO NERMĀLU AUTIŅU NAV VAIRS VAI ? 20 gadus nav jēgas to m** u pirkt vēl

2018-09-03 22:06

Interesanti!: Vai katrs otrais kurš vēlēsies uzlādēties būs Igaunis vai vietējais "Igaunis"? Pagastā čukstas, ka šamiem viss ir lētāks, izņemot šmigu.

2018-09-04 02:01

Liepajnieks LM fans: Tautieši, lūdzu palasiet ziņas ārpus Latvijas robežām! Jau daudzās Vacijas pilsētas vairs nedrikst iebraukt ar dīzeļdegvielas Automašinām! Nepateikšu precīzi, bet lidz 2025.g Vacijas un citas EU savienības valstis grib panākt to, lai 30-35 % no iedzīvotājiem lietotu Elektro auto!!! CO2 izmeši veido globalo sasilšanu, Brisele pieņemts likums, kad visām EU valstīm ir jaatīsta uzlādes pieejamību visa valstī! Bet fakts ir tāds, gribot negribot nāksies Pirkt elektro automobīļus visiem! Jo paliks cilvekiem neizdevigi braukt ar Dizeliem un Benziniem! Eiropa uzlikt degvielai lielu akcīzi un valsts kura dzīvo uzliks lielus nodoklus uz CO2 izmešiem! Man viedoklis pagaidīt vel 7-10gadus un būs skaidrāka bilde! Paldies

2018-09-04 12:33

archis1: Jasāk domāt elektrozulādes autostāvietas pie iepirkšanās centriem, viesnīcu terotrijās un taml;īdzīgās teritorijās. Kamēr iepērcies, izklaidējies, mašīna uzlādējas.

2018-09-05 00:12

Rutigers: Būs vismaz kur aifonus uzlādēt.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli