Liepājā radošās domāšanas metodes apguvuši 79 pedagogi
liepajniekiem.lv
Ceturtdien, 25.aprīlī, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas
5.vidusskolā notiks Liepājas pedagogu radošās domāšanas kursu noslēguma
pasākums Ne-konference ”Sākuma beigas”, portālu informēja Izglītības pārvaldes sabiedrisko
attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.
Liepājas izglītības pārvaldei, sadarbojoties ar organizāciju
”Radošuma pils”, apmācīti 79 skolotāji, kas saņems sertifikātus par apgūtām
radošumu veicinošām metodēm.
”Šis pasākums apstiprina Liepājas pilsētas vēlmi un gatavību
kļūt par Latvijas radošāk domājošo pilsētu, jo Liepāja ir pirmā pilsēta, kurā
šīs metodes ir apguvuši tik daudz skolotāju vienlaikus,” uzsver ”Radošuma pils”
dibinātājs Jānis Ošlejs.
Konferencē tiks ziņots par sasniegto un gaidāmo, prezentēti
skolotāju radošie sniegumi – notiks Mājas darbu Lādes atvēršana. Pasākuma laikā
norisināsies skolēnu radošās domāšanas sacensības, Izglītības pārvaldes,
”Radošuma pils” un projektā iesaistīto skolu direktoru un skolotāju uzrunas,
radošā darbošanās. No 12.15 līdz 13.40 notiks atklātā stunda – meistarklase
latviešu literatūrā un ģeogrāfijā 12. klasēm
par V.Lācīša romānu ”Stroika ar skatu uz Londonu”.
Konferencē uzrunas teiks 5.vidusskolas direktore Inta
Korņejeva, ”Radošuma pils” pārstāvji Jānis Ošlejs un Guna Geikina, Izglītības pārvaldes
vadītāja Ludmila Molčanova.
Jānis Ošlejs izsaka cerību, ka Liepāja kļūs par teicamu
paraugu visām Latvijas pilsētām un pašvaldībām radošās domāšanas attīstības
virzienā, lai rezultātā tas labvēlīgi ietekmētu visas Latvijas labklājību: ”Liepājas
radošais attīstības plāns ir sastādīts tuvākajiem septiņiem gadiem, kurā
paredzētas dažādas aktivitātes no skolotāju apmācībām un regulāras
pilnveidošanās līdz konkursiem, kas paredzēti skolēniem. Šī mācību gada laikā
ir paveikts vairāk, kā bija ieplānots, kas liecina par patiesu iesaistīšanos un
ieplānotā nopietnību.”
Ideju grupu ”Radošuma pils” nodibinājis Jānis Ošlejs kopā ar
domubiedriem nodibināja 2009. gadā, lai attīstītu radošo domāšanu Latvijā un
ieviestu radošuma mācību ieviešana Latvijas skolu vispārējās izglītības
programmās.
”Radošuma pils” mācību programma balstīta uz Edvarda de Bono
domāšanas metodēm, izskaidro domāšanas pamatprincipus, aptverot gan kritisko un
analītisko, gan radošo domāšanu. Sagatavotais materiāls ietver plašu dažādu
metožu un vingrinājumu klāstu, ar kuru palīdzību iespējams strukturēt domāšanas
procesu, novērst neauglīgus konfliktus, radīt jaunas idejas. Labāk zināmā no
programmā iekļautajām metodēm ir Edvarda de Bono Sešu domāšanas cepuru metode.