Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 24. augusts

Vārdadiena: Boļeslavs, Bērtulis

Liepāja septiņu gadu laikā gatavojas kļūt par "radošuma pilsētu"  (4)

Atslēgvārdi izglītība |

Foto: Egons Zīverts

Ceturtdien, 25. aprīlī, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskolā notika Liepājas pedagogu radošās domāšanas kursu noslēguma pasākums Ne-konference „Sākuma beigas”. 79 skolotāji saņēma organizācijas „Radošuma pils” sertifikātus par gada laikā apgūtajām radošumu veicinošām metodēm, informē Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.

„Jo vairāk radīsim jaunas idejas, jo vairāk mums būs konkurētspējīgu uzņēmumu,” uzsvēra uzņēmējs, „Radošuma pils” dibinātājs Jānis Ošlejs, atzīstot, ka radošums sākas tieši no skolotāja. „Šis pasākums vēlreiz apstiprina Liepājas pilsētas vēlmi un gatavību kļūt par Latvijas radošāk domājošo pilsētu, jo no Liepājas nāk daudz radošu cilvēku. Liepāja ir pirmā pilsēta, kurā radošuma metodes ir apguvuši tik daudz skolotāju vienlaikus, “ teica Ošlejs.

“Mums ir divas iespējas – palikt, kur esam, vai iet līdzi laikam, jo 21. gadsimtā tieši radošums būs tas, kas glābs pasauli. Turpmāko septiņu gadu laikā plānojam izdarīt visu, lai Liepāja kļūtu par “radošuma pilsētu,” uzsvēra Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja Ludmila Molčanova.

Nākamajā mācību gadā Liepājā radošuma metodes apgūs vēl 70 pedagogi un divi jauni treneri, turpmākajos gados grupu skaitu plānots palielināt, radošumā apmācot vismaz divas trešdaļas pilsētas skolu un bērnudārzu pedagogu, pastāstīja Molčanova. Septiņu gadu laikā sadarbībā ar “Radošuma pili” Liepājā paredzētas dažādas aktivitātes - sākot no skolotāju apmācībām un regulāras pilnveidošanās līdz konkursiem, kas paredzēti skolēniem. Kursu laikā pedagogu izstrādātie mājas darbi - jaunas, radošas apmācību metodes savukārt tiek nodotas apmaiņā citiem kolēģiem un izmantotas mācību procesa dažādošanai un pilnveidošanai.  

 “Radošuma pils” pārstāvji ļoti atzinīgi novērtēja atklāto stundu 5. vidusskolā – meistarklasi latviešu literatūrā un ģeogrāfijā 12. klasēm  par Viļa Lācīša romānu „Stroika ar skatu uz Londonu”, kuru vadīja skolotājas Juta Birzniece un Marina Šķilvalte. Stundā skolēni diskutēja par šodien ļoti aktuālu tēmu – latviešu migrācijas ieguvumiem un zaudējumiem.

Konferencē tika ziņots par sasniegto un gaidāmo, prezentēti skolotāju radošie sniegumi - notiks Mājas darbu Lādes atvēršana. 
Ideju grupu „Radošuma pils” Jānis Ošlejs kopā ar domubiedriem nodibināja 2009. gadā, lai attīstītu radošo domāšanu Latvijā un ieviestu radošuma mācību ieviešana Latvijas skolu vispārējās izglītības programmās.

„Radošuma pils” mācību programma balstīta uz Edvarda de Bono domāšanas metodēm, izskaidro domāšanas pamatprincipus, aptverot gan kritisko un analītisko, gan radošo domāšanu. Sagatavotais materiāls ietver plašu dažādu metožu un vingrinājumu klāstu, ar kuru palīdzību iespējams strukturēt domāšanas procesu, novērst neauglīgus konfliktus, radīt jaunas idejas. Labāk zināmā no programmā iekļautajām metodēm ir Edvarda de Bono Sešu domāšanas cepuru metode.

  • Komentāri (4)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!