Liepājā tramvaji atsāks kursēt pēc kustības grafikā noteiktajiem laikiem
LETA
No šodienas tramvaji Liepājā atsāks kursēt pēc kustības grafikā noteiktajiem laikiem, aģentūru LETA informēja SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.
Tramvaja līnijas rekonstrukcijas laikā tika izmantotas pārvietojamās sliežu pārmijas, jo nevarēja vienlaicīgi pilnībā izmantot abus sliežu ceļus. Šī iemesla dēļ tramvaji kavējās pat līdz piecām minūtēm. Kā informēja SIA “Skonto būve” projektu vadītājs Aldis Rērihs, teju visi sliežu ceļu atjaunošanas darbi ir noslēgušies un šonedēļ naktī no pirmdienas uz otrdienu demontētas pārvietojamās sliežu pārmijas, lai atsāktu tramvaju vagonu kustību pa abiem sliežu ceļiem pēc noteiktā grafika.
Rekonstrukcijas gaitā sakārtots Raiņa ielas un Rīgas ielas krustojums, sliežu ceļa posmi Rīgas ielā no Raiņa ielas līdz Jaunajai ostmalai un K.Valdemāra ielā no Peldu ielas līdz Robežu ielai, kā arī Peldu ielas un K.Valdemāra ielas krustojums. Kopumā no visām projekta izmaksām tikai nedaudz vairāk kā 60% tērēti sliežu ceļu būvei, bet pārējās izmaksas novirzītas inženiertīklu atjaunošanai vai pilnīgai nomaiņai.
Pagājušās nedēļas sākumā Liepājas būvvaldes pārstāvji apsekoja renovētos sliežu ceļus, norādot uz nebūtiskiem labiekārtošanas darbiem, kas būvniekam jāpaveic līdz objekta nodošanai ekspluatācijā – 14.novembrim. Kā atzina Rērihs, visus darbus pabeigs līdz noteiktajam termiņam.
Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica “Skonto būve”, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Savukārt cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājas tramvaja līnijas esošo sliežu ceļu rekonstrukciju arī uzvarējusi SIA “Skonto būve”, kas iesniedza piedāvājumu par viszemāko cenu – 1 468 792 latiem.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums “Liepājas tramvajs”.