Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Liepājas centrs – caurbraucamā zona vai pilsētas sirds

Rekonstruēto Kārļa Zāles laukumu jau apguvuši autovadītāji, pastaigu mīļotāji sākuši gaidīt pavasari, lai pilnībā izbaudītu gājēju vajadzībām pārveidoto kanālmalu. Pie pārmaiņām vēl jāpierod – tā satiksmei atvērto, bet vēl ekspluatācijā nenodoto Lielo ielu vērtē liepājnieki.

Liepājas centrs – caurbraucamā zona vai pilsētas sirds
Vispirms domājam par gājēju drošību – ielu un laukumu rekonstrukcijā Liepājā tas ir galvenais princips. Pārbūvētais Kārļa Zāles laukums atvēl plašu zonu kājāmgājējiem un velobraucējiem, taču arī labāk strukturētu automašīnu kustību un papildu stāvvietu. (Foto: Egons Zīverts)
Vispirms domājam par gājēju drošību – ielu un laukumu rekonstrukcijā Liepājā tas ir galvenais princips. Pārbūvētais Kārļa Zāles laukums atvēl plašu zonu kājāmgājējiem un velobraucējiem, taču arī labāk strukturētu automašīnu kustību un papildu stāvvietu. (Foto: Egons Zīverts)
29.11.2023 05:00

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Galvenie ieguvēji no pilsētas centra pārbūves ir gājēji un velobraucēji, atzīst Liepājas pašvaldībā, bet labums autovadītājiem ir strukturēta satiksmes organizācija.

Luksofori jāieslēdz pašiem

“Stāvēju, stāvēju un sāku domāt, ka zaļā gaisma nekad neiedegsies,” par Lielās ielas šķērsošanu pie TC “Kurzeme” pauž Agrita.

Ne viņu vien samulsinājuši luksofori, kuri šai vietā nu divi, turklāt abus gājēji ieslēdz paši, nospiežot pogu.

Vēsmai patīk, ka tagad gājēju pāreja ved tieši uz Liepājas Universitāti, nav divreiz jāiet pāri ielai.

“Un beidzot ir organizēta transporta plūsma, nevis visi brauc kā pa pļavu,”

viņa piebilst.

Ilze atzīst, ka tramvaja pietura ir izvietota labā vietā un nosaukumā ir pareizais akcents – Rožu laukums, ne vairs tirdzniecības nams.

Vienotas sabiedriskā transporta pieturas pie Rožu laukuma pagaidām nebūs. Ja autobusi brauktu pa tramvaja sliedēm, krustojumā ar Graudu ielu rastos satiksmes konflikti, uzskata Liepājas pašvaldībā. Foto: Egons Zīverts

“Pagaidām izvairos tur braukt, kamēr vēl daudzi brauc tikai paskatīties, kā tad nu tur ir,” pastāsta Mārtiņš.

Nataļja bažījas, ka, veicot kreiso pagriezienu no Graudu uz Lielo ielu, var veidoties automašīnu sastrēgumi, jo vasaras sezonā varētu būt lielāka cilvēku plūsma pa šo pāreju.

Savukārt Kristīne un Linda uzskata, ka Liepājas centru varētu pilnībā atvēlēt gājējiem un velobraucējiem.

“Tā kā Lielajā ielā pēc rekonstrukcijas ierīkotas velojoslas, brauktuve pie Rožu laukuma ir šaurāka un daudziem braukšana līdz Peldu ielai šķiet kaitinoša,

esmu par pilsētas centra slēgšanu katram, kam vēlme izbraukt cauri.

Daudzviet Eiropā centrs, pilsētas sirds ir atvēlēta kājāmgājējiem un sabiedriskajam transportam. Papildu atļaujas iebraukšanai centra zonā māju īpašniekiem, specializētajam transportam. Tikai tā ar laiku varam atdzīvināt centru, līdzās esošās ieliņas,” norāda Kristīne.

Viņasprāt, kamēr ir iespēja pa vecam paradumam braukt cauri, centrs nefunkcionēs savam mērķim.

“Arī pārmaiņas pie Liepājas Universitātes neko nemainīs, ja turpināsies caurskriešana. Mums ir apvedceļi centram, kuri jāsakārto, un tad nav nekādu problēmu. Tas pats attiecināms uz promenādi,” saka liepājniece.

Kūrmājas prospekts un Ganību iela ir pietiekami tuvu, lai Lielo ielu un Rožu laukumu apbrauktu, pauž Linda.  

Sajūsmā par centra pārvērtībām ir Antoņina un viņas meita Olga no Ukrainas. Vairāk nekā pusotru gadu dzīvojot Liepājā, viņas novērtē, cik ātri šeit paveikti lieli darbi. “Malači! Tik skaisti un ērti, labāk nemēdz būt,” saka Antoņina.

Abas daudz staigājot kājām, tāpēc skatījušās, kā strādā būvnieki, un priecājas, cik skaistas flīzītes izliktas uz celiņiem.

Radikālu ceļu neejam

Pirmkārt, drošība, otrkārt, ērtums – ieguvumus no centra rekonstrukcijas uzskaita Liepājas Komunālās pārvaldes vadītāja pienākumu izpildītājs Mārtiņš Jākobsons un pašvaldības izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš.

“Vizuālas pārmaiņas redzamas visvairāk, un galvenie ieguvēji ir gājēji un velobraucēji, tāpat arī transports var turpināt braukt cauri centram,”

klāsta M. Jākobsons.

“Kaut kur ir neērtāk, bet piekļūt var visur. Nupat ir pabeigta arī tranzītielas posma rekonstrukcija, un centrs nav domāts ērtai satiksmei cauri pilsētai.”

Sākumā cilvēkus mulsinot neierastās lietas, jo šur tur mainījies braukšanas joslu izvietojums, vairākās vietās jālaiž gājēji pāri ceļam. Te nu vajadzīga ieradumu maiņa un pielāgošanās jaunajai situācijai.

D. Jēriņš uzsver, ka ielas ir paplatinātas un rasti daudz drošāki satiksmes risinājumi, piemēram, atsevišķa nogriešanās josla uz Graudu ielu, kur agrāk autovadītāji paši kaut kā centās organizēties.

“Haotiskā struktūra K. Zāles laukumā vienkārši bija kaut kāds vājprāts, braukt piecās – sešās joslās bija bīstami.

Tagad ir standartiem atbilstošas brauktuves, izveidotas gājēju zonas un kārtējais “park and go” stāvlaukums, kas veicina iespēju nolikt automašīnu un iet kājām pa centru, kur tagad visur ir normāla gājēju infrastruktūra,” viņš norāda.

Nav tādas pilsētas Eiropā, kur centrā gājēji nebūtu prioritāri, ir pat tik kardināli risinājumi, ka liegts iebraukt noteiktām automašīnām, atzīmē izpilddirektora vietnieks. Liepāja tik radikālu ceļu neiet, tomēr pilsētas centra daļa kļūst kompaktāka un organizētāka.

Meklējot risinājumus, ņemti vērā iedzīvotāju ierosinājumi. “Kungu un Lielās ielas krustojumā norādīja uz to, ka pārāk mazi nogriešanās rādiusi, tos pārtaisīja. K. Zāles laukumā pārzīmēja līnijas, lai novērstu maldinošo efektu autovadītājiem,” pastāsta D. Jēriņš.

Lielās ielas rekonstrukcijas projektā neizdevās izveidot vienotu sabiedriskā transporta pieturu pie universitātes, lai gan par šādu ieceri iepriekš tika runāts.

“Tad būtu jālikvidē nogriešanās josla uz Graudu ielu un sastrēgumi būtu garantēti,”

skaidro D. Jēriņš.

Projektēšanas stadijā bijuši vairāki risinājumi, tomēr no satiksmes organizācijas viedokļa secināts – nav reāli autobusam braukt pa tramvaja sliedēm.

“Visas pieturas vienā kaudzē nevar salikt, četras paliek turpat tuvumā, kur nākotnē varētu būt mobilitātes punkts,” viņš saka.

Pilsētnieki raizējas, vai izdzīvos jaunie kociņi pie TC “Kurzeme” un vai tie neizcilās segumu un neapdraudēs ēku. D. Jēriņš skaidro, ka stādītas tiek atbilstošas koku sugas.

“Apšu ielas gadījums pierādījis, ka apses nav stādāmas. Savukārt liepas aug tādos pašos apstākļos daudzās vietās,” viņš norāda.

M. Jākobsons piebilst, ka cilvēki grib redzēt zaļumus pilsētā, tikai betons un bruģis nebūtu labi.

Mākslīgais intelekts palīdz

Luksoforu signālplānojumi arvien vairāk tiek veidoti adaptīvi – uzstāda transportlīdzekļu detekcijas iekārtas, bet gājēji parāda, ka vēlas šķērsot ielu, nospiežot pogu. Tad luksofori darbojas atbilstoši plūsmām, skaidro M. Jākobsons.

“Pilsētas centrs dzīvo pulsveidīgi. Kādā brīdī cilvēku ir vairāk, bet uz vakarpusi paliek mazāk. Ja nav gājēju, Lielajā ielā var pastāvīgi darboties zaļais signāls.

Īpaši sastrēgumstundās ir svarīgi, ka luksofors darbojas atbilstoši plūsmai, nevis iepriekš izdomātā grafikā.

Signālplāni vairs nav inženieru izdomāti, bet intuitīvi adaptīvi, iesaistot mākslīgo intelektu.”

Pirmais faktors ir drošība, otrais – maksimāli izmantota ielas caurlaidība, uzsver D. Jēriņš. “Mazāk mašīnu pilsētā nepaliek. Ja neveiksim šādus uzlabojumus, drīz sēdēsim korķos,” viņš pauž.

Iedzīvotāji reizumis sūdzas par pārāk īsu laiku, kas dots ielas šķērsošanai. “Ja zaļā signāla fāze ir 10 sekundes, tad klāt nāk pārslēgšanās fāze – vēl sešas sekundes, ir iespēja pabeigt manevru,” pauž M. Jākobsons, taču aicina ziņot, ja kaut kur nevar pagūt tikt pāri.

Ja sūdzības ir objektīvas, varot pielikt klāt divas trīs sekundes.

Pašlaik sastrēgumstundās autovadītāji no Jūras ielas netiek uz Tramvaja tilta, jo tas jau pilns ar spēkratiem. Šeit signālplāns radīts pirms daudziem gadiem, ar modelēšanas metodēm kopā saslēgti trīs luksofori.

Saistībā ar K. Zāles laukuma pārbūvi mainījušies satiksmes risinājumi un arī luksoforu regulējums būs daļēji adaptīvs, stāsta M. Jākobsons.

“Liepājā ir tikai divi tilti, un to šķērsošanai satiksmes plūsmas sastopas trijos punktos.

Tramvaja tilta noslodze ir tuvu 20 tūkstošiem transportlīdzekļu diennaktī.

Normālos apstākļos signālplāni strādā labi, bet brīdī, kad mašīnu ir vairāk, nekā viens cikls var uzņemt, vai šobrīd, kad cilvēki ceļā uz Ziemeļu priekšpilsētu sastopas ar būvdarbiem, Tramvaja tilts nespēj laikā atbrīvoties. Tas iespaido satiksmi arī citviet,” viņš atzīst.

Ja redzams, ka nevar uzbraukt uz Tramvaja tilta, varbūt labāk doties uz Jauno tiltu.

Iedzīvotāji pauž bažas par nedaudz šaurākajām braukšanas joslām Lielajā ielā. Ja ziema būs sniegota, vai neradīsies problēmas palaist operatīvo transportu? Tāpat ziemas apstākļos nav saskatāmi ceļa apzīmējumi.

“Horizontālie apzīmējumi visur ir dublēti ar ceļazīmēm, kas ir prioritāras. Lai kā ziemas uzturētāji censtos nodrošināt, ir neiespējami, lai visos apstākļos apzīmējumi uz ielām būtu redzami. Tad mums būtu vajadzīgas apsildāmas ielas,” pauž  M. Jākobsons.

Ir jāsasnieg apmēram 50 centimetrus dziļam sniegam, lai uz ielām sāktu rasties vaļņi, un tad sniegs ir jāved ārā, uzsver D. Jēriņš. Beidzamo reizi tas darīts 2016. gadā.

Universālais dizains vajadzīgs visiem

Māris Ceirulis, Liepājas Neredzīgo biedrības vadītājs

Pilnā mērā visu apsekojuši un izgājuši vēl neesam, grasāmies to darīt. Vasarā tikāmies ar pilsētas arhitektu un Attīstības pārvaldi, jo atklājām, ka pilsētvidē uzradušās vadlīnijas, kuras nav funkcionālas.

Iepriekš bija ļoti labi izstrādāts standarts, ka vadlīnijas dziļums ir 5 milimetri un uz augšu izvirzītais pumpiņas reljefs arī ir 5 milimetri, tad to ar kāju var sajust un ar spieķi var noķert.

Diemžēl

tagad K. Zāles laukumā parādījušās 3 milimetru vadlīnijas, kuru funkcionalitāte ir ievērojami zemāka, nekā visu laiku Liepājā bija.

Mums izskaidroja, ka ienākuši vairāki ražotāji un jau pastāv trīs vadlīniju versijas. Acīmredzot iepirkuma specifikācijā bijis iekļauts vien tas, ka vadlīnijām jābūt.

Biedrība arī konsultēja būvniekus par Peldu ielu un tramvaja pieturvietu pie Pētertirgus, kur krustojums bija ļoti smags – stabi, luksofori, šaura ietve.

Lielajā ielā ar vadlīniju ir labāk, bet ne tik labi, kā agrāk.

Ir brīdinošā josla pie sliedēm, lai cilvēks nenokāpj no pieturvietas perona, nav nobrauktuvju krustojumos. Tas ir universālais dizains, kas vajadzīgs arī vecākiem ar ratiņiem, bērniem ar trīsriteņiem, skūteriem, senioriem, kur pārvietojas ar staigulīti.

Daudzi saka, ka to invalīdiem vajag, bet, nē, – universālais dizains vajadzīgs visiem un invalīdiem to skaitā.

Uzskatu, ka Liepāja ir viena no pieejamākajām pilsētām Eiropā.

Liepājas centrs pašlaik ir samocīts

Mārtiņš Zauka, autoskolas ”Autostils-L” vadītājs

K. Zāles laukumā gandrīz viss palicis tā, kā bijis, vienīgi, braucot no Bāriņu ielas, var aizbraukt pa labi uz Jauno tiltu un pa kreisi uz Tramvaja tiltu, bet krustojums palicis šaurāks.

Varēja izdarīt otrādi – uztaisīt trīs joslas, lai viena ietu pa labi, otra – pa kreisi un taisni, un trešā nāktu iekšā Bāriņu ielā.

Liepāja pēc formas ir gara, un ražotnes ir tai vienā galā, bet guļamrajoni – otrā galā.

Cauri visai pilsētai varam izbraukt apmēram pa trīs vietām – Zirņu un Ganību ielu, Uliha ielu un centru, bet to visu sašaurina.

Braucot uz un no darba, veidojas sastrēgumi, pilsētā ir vēl vairāk atgāžu, jo transports stāv.

Pašlaik patlaban nav pareizi spriest par šo tēmu, jo vēl nav satiksmei atvērts Graudu ielas un Kūrmājas prospekta krustojums un mēs neredzam īstenību. Kamēr tur ir ciet, daudzi autovadītāji izmanto centru.

Es cenšos visā saskatīt gaišo, tomēr jāsaka, ka centrs ir samocīts. Ir izveidota papildsekcija uz Graudu ielu, taču no otras puses ilgāk deg sarkanā gaisma, līdz ar ko veidojas sastrēgumi.

Ja taisām papildsekciju un samazinām plūsmu no otras puses, tad varēja joslu uztaisīt garāku, bet pašlaik tur var iebraukt tikai divas mašīnas.

Braucot no Graudu ielas, pārejas nu jau ir abās pusēs. Ja gribēja, vienu pāreju varēja pārnest vēl tuvāk krustojumam, lai nebūtu nesaskaņas ar tiem, kas izgriežas pa labi un nesaprot, braukt vai nebraukt, jo kreisajā pusē vēl deg sarkanais.

Vieta tuvāk “Drogām”, kur ir vēl viena pāreja, ir tik sašaurināta, ka vieglā mašīna ar autobusu nevar samainīties, kur nu vēl divi autobusi!

Iebraucot ekskursantam un paejot pa Liepāju, viss būs smuki, bet autovadītājiem šis Lielās ielas posms ir samocīts.

Uzziņai

Eiropas pilsētas bez automašīnām

Pontavedra Spānijā – pēdējais letālais satiksmes negadījums bijis 2011. gadā.

Venēcija Itālijā – tās šaurajās ielās nav ne automašīnu, ne velosipēdistu, satiksme notiek pa kanāliem.

Gīthorna Nīderlandē – aizliegta pārvietošanās ar motorizētiem transportlīdzekļiem.

Halštate Austrijā – UNESCO pasaules mantojuma pilsētas daļa nožogota ar barjerām, autostāvvietas ir pilsētas nomalēs.

Rovinja Horvātijā – viesus viesnīcas bez maksas nogādā apmešanās vietās, un viduslaiku pilsētiņā atļauts braukāt ar golfa mašīnām.

Lutro Grieķijā, Krētas salā – pilsētā var ierasties tikai ar laivu vai kājām.

Banjoredžio Itālijā – agrāk pilsētiņai kalna galā visu nepieciešamo nogādāja nastu nesēji ēzeļi, kurus mūsdienās aizstājuši mopēdi.

Universitātes pilsētiņa Lēvenā, Beļģijā – automašīnas jāatstāj desmit minūšu gājiena attālumā.

Obiduša Portugālē – viduslaiku mūri to pasargāja no iebrucējiem, bet tagad – no automašīnu apdraudējuma gājējiem.

Avots: themayor.eu

Es domāju tā: Ko vēl vajadzētu uzlabot centrā?

Dzintra Kirilova – pensionāre:

– Skvēra segumu, kas pie universitātes. Tagad pēc Lielās ielas remonta centrs vizuāli izskatās labāk. Es esmu jau veca, staigāju kājām un pārvietojos tā – no soliņa līdz soliņam, kur apsēžos. Man nevajag skaistumu, bet ērtumu, lai ir vietas, kur apsēsties. Ar pārējo var iztikt. 

Tanita Pūķe – māmiņa:

– Vajag vairāk gružkastes. Tādas, kurām putni netiek klāt. Izskatās, ka pārejas gājējiem būs labas. Ir jau reāli forši, un izskatās, ka pilsēta attīstās. Latvieša garā vienmēr ir teikt, ka vajag labāk. Noteikti vajag kaut ko darīt ar laukumu pie universitātes.

Jānis – vilciena vadītājs:

– Man nekā netrūkst, viss ir kārtībā. Esmu redzējis vecās fotogrāfijas no pirmskara laikiem, un tajās izskatās, ka centrā koku vairāk. Tagad koki iestādīti pie ”Kurzemes”. Redzēs, vai patiks tur augt. Kaut kas īsti nav kārtībā ar pašu Rožu laukumu. Tāds neizteiksmīgs.

Anda Jēkabsone – strādā:

– Nav, kur atstāt automašīnu. Šodien iebraucu Liepājā un kādu brīdi riņķoju pa centru, kamēr braucamajam atradu vietu laukumā pie teātra. Labi, ka tur vēl bija dažas brīvas vietas. Tagad vēl labs gabals jānosoļo pa Graudu ielu. Liepājā daudz maksas stāvvietu vai ar citiem ierobežojumiem.

Krista Ozola – jogas pasniedzēja:

– Interesanti, kāpēc biežāk veidojas sastrēgumi. Ceru, ka būs pietiekami atkritumu urnu, nevis tā, kā Rīgas centrā, kur to ļoti maz. Uz Liepājas centru skatoties, tagad viss izskatās svaigi, skaisti. Cerams, ka ielu segums, kas izlikts ar betona ķieģelīšiem, būs kvalitatīvs, nevis deformēsies zem automašīnu riteņiem. Piemēram, Ventspilī jau ir rises.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz