“Liepājas ostā LM” vienā dienā piestāj trīs kuģi
Nevaļīga diena vakar bija akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” ļaudīm, jo gandrīz vienlaikus nācās aprūpēt trīs kuģus. Tādi gadījumi, kā teica ražošanas direktors Aleksandrs Nazarovs, uzņēmuma vēsturē neesot atgadījušies tik bieži.
Vispirms, vēl tikai gaismiņai svīstot, pie beramkravu piestātnēm pietauvojies “Handimax” tipa kuģis “Yuo Yo”, kas peld ar Ķīnas karogu. Piecās līdz lūkai piepildītās tilpnēs no Dienvidamerikas tas atvedis 25,5 tūkstošus tonnu lielu sojas miltu kravu. A. Nazarovs pastāstīja, ka 166 metrus garā kuģa iegrime esot 9,45 metri un tas esot maksimālais iegrimes dziļums, ko pirms vērienīgās bagarēšanas uzsākšanas pieļauj mūsu osta. Viņš uzsvēra, ka “Handimax” tipa kuģu garums ir no 150 līdz 200 metriem un tie būvēti ar tādu aprēķinu, lai būtu ērti apkalpojami visiem termināļiem.
Lai lielo beramkravu pārvadātāju operatīvi izkrautu un tas neaizkavētos šeit, “Liepājas ostas LM” vadītāji mobilizējuši piestātnēs visu nepārtrauktam darbam nepieciešamo tehniku, taču, neraugoties uz to, stividoriem, ja vien viņus uz kādu brīdi neapstādinās nelabvēlīgi laika apstākļi, nākšoties strādāt vairākas diennaktis. Daļu no miltiem paredzēts novietot SIA “Dan Store” noliktavās, no kurienes tos nosūtīs patērētājiem, bet 3800 tonnu sojas miltu tikšot pārkrauts kuģī “Kadri”, kas kravu nogādās Kaļiņingradā. Tā rīkoties kravas īpašniekiem iznākot daudz lētāk, nekā uzņemt lielo kuģi pie sevis. Arī “Kadri” vakar ieradās mūsu ostā, un pārkraušanas darbi varēja sākties.
Dienas gaitā pie akciju sabiedrības piestātnēm pietauvojās vēl trešais kuģis “Cito”, kas atvedis 2480 tonnu lielu saulespuķu spraukumu tranzītkravu.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Vakar rīta agrumā tauvotāji sagaidīja “Handimax” tipa kuģi “Yuo Ya”, kas no Dienvidamerikas atvedis 25,5 tūkstošus tonnu sojas miltu.