Liepājas ostā sācies pats intensīvākais un darbīgākais periods gadā
"Kurzemes Vārds"
Vairāki desmiti kravas automašīnu šonedēļ sastājušās garā rindā rekonstruētās Brīvostas ielas malā, gaidot savu kārtu uz graudu nodošanu. Tas nozīmē, ka Liepājas ostā sācies pats intensīvākais un darbīgākais periods gadā, kas ilgs vairākus mēnešus.
Liepājas osta gadu gaitā mērķtiecīgi audzējusi savu kapacitāti graudu pārkraušanā, un šodien graudi ir galvenā lauksaimniecības produkcija, kas uz šejieni atceļo kā pa sauszemi, tā dzelzceļu, bet tālāk klientiem daudzviet pasaulē tos piegādā ar kuģiem. Termināļos pirmais parasti nonāk vietējo zemnieku izaudzētais rapsis, bet tuvākajā laikā graudu kravas no citām valstīm uz Liepāju sāks plūst arī pa sliedēm.
“Graudi dod diezgan lielu kravu pārvadājumu apjomu, bet, protams, viss ir atkarīgs no ražas. Liepāja ir ļoti nozīmīga graudu pārkraušanas osta. Latvijā graudus faktiski pārkrauj tikai Liepājā un Rīgā, un lielākie apjomi ir tieši Liepājā,” stāsta VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs, piebilstot, ka pa dzelzceļu graudus uz mūsu ostu sāks vest tuvāko nedēļu laikā.
“Eksperti prognozē, ka graudu raža Latvijā šogad var sasniegt rekordu. Kravas auto rinda liecina, ka zemnieki Liepājas pusē ražu jau sākuši novākt,” saka Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis, skaidrojot, ka kravas automašīnu rindas ostā vērojamas katru augustu. “Labā ziņa ir tā, ka šogad pirmo gadu šīs automašīnas stāv nevis uz grants nomales, bet gan speciāli izveidotajā Brīvostas ielas joslā, netraucējot citu transportlīdzekļu satiksmi.”