Liepājas skolu kolektīvos apspriež izglītības stratēģijas projektu
0
Domes priekšsēdētāja pirmā vietniece Silva Golde un Izglītības pārvaldes vadītāja Ludmila Molčanova tikās ar Liepājas 12. vidusskolas darbinieku kolektīvu, lai diskutētu par Liepājas pilsētas izglītības attīstības stratēģijas projektu laika posmam no 2007. līdz 2013. gadam. Šādas tikšanās un diskusijas notikušas vairākās pilsētas skolās un plānots tās turpināt līdz aprīļa beigām, līdz tiks izstrādāts stratēģijas galīgais variants.
Izglītības attīstības stratēģijas projekta apspriešana jau notikusi Liepājas 2. un 6. viduskolā, par to informēti visi pilsētas vispārizglītojošo skolu direktori, aicinot iesaistīties diskusijā par skolu tālāko attīstību, izsakot savus priekšlikumus un ieteikumus. Stratēģijas projektā pilsētas izglītības process skatīts ilgtermiņā, jo statistika liecina, ka Latvijā un Liepājā līdz 2014. gadam skolēnu skaits saruks par 40 procentiem. ”Būs grūtības visām skolām saglabāt līdzšinējo statusu tieši skolēnu trūkuma dēļ, tāpēc mums visiem kopīgi jāplāno, kā tās nākotnē pārstrukturēt, saglabājot esošo skolu ēkas. Pretējā gadījumā varam nonākt līdzīgā situācijā kā šobrīd ar bērnudārziem,” uzsvēra S.Golde.
”Izglītības attīstības projekts ir tikai uzmetums, lai sāktu diskusijas un sarunas ar pedagogiem un vecākiem par Liepājas skolu nākotni, taču to nevajadzētu izmantot par pamatu politiskām spēlēm, jo bērnu skaita samazināšanās skar gan krievu, gan latviešu skolas”, aicināja S.Golde. Pārrunājot 12. vidusskolas nākotni, S.Golde pieļāva, ka viens no variantiem varētu būt ēkas K.Valdemāra ielā pārtapšana par ģimnāziju. 12. vidusskola Kr. Valdemāra ielā jau šodien pēc struktūras un arī mācību sasniegumiem atbilst priekšnoteikumiem, lai jau šodien sauktos par ģimnāziju. Savukārt Toma ielas ēkā varētu atrasties Centra pamatskola, kur varētu realizēt gan mazākumtautību, gan latviešu bērnu apmācību programmas.
S.Golde un L. Molčanova atbildēja uz 12. vidusskolas darbinieku jautājumiem gan par izglītības stratēģijas projektu kopumā, gan par iespējamiem 12. vidusskolas attīstības modeļiem. Runājot par pedagogiem, S.Golde uzsvēra, ka nav pamata bažām par darba vietu zaudēšanu, taču skolotājiem jācenšas papildināt savas zināšanas, lai spētu sevi piedāvāt darba tirgū, un tas vienādi attiecas uz visām pilsētas skolām. Arī 12. vidusskolas direktors Valērijs Jepiskoposovs atzina, ka pašvaldības uzsāktā ģimnāziju veidošana ir pareizs solis, jo skolu optimizācijas procesā pirmām kārtām jādomā, kā paaugstināt bērnu izglītības kvalitāti.
Diskusija par izglītības stratēģijas projektu tikko ir sākusies, tāpēc gan S.Golde, gan L. Molčanova un citi Izglītības pārvaldes darbinieki ir gatavi tikties ar skolu kolektīviem, lai rastu labāko risinājumu efektīva un kvalitatīva skolu tīkla izveidei pilsētā.
Kā zināms, stratēģijas galvenais mērķis ir orientēt skolu tīklu uz ilgtspējīgu attīstību, radot iespējas maksimāli piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu. Savukārt Izglītības pārvaldes speciālisti gaida priekšlikumus un ieteikumus no skolu darbiniekiem un bērnu vecākiem, jo izmaiņas nenotiks vienā dienā un par tām visi tiks informēt savlaicīgi. Runājot par jauno mācību gadu, L Molčanova uzsvēra, ka no nākamā gada vēl nekas nemainīsies un vecāki var bērnus reģistrēt 1. klasei līdz maija beigām. Savukārt ar izglītības iestāžu iespējamām strukturālajām izmaiņām nākotnē liepājnieki varēs iepazīties jau aprīlī pēc stratēģijas apspriešanas beigām.
Gunta Jākobsone,
Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste