Liepājas skolnieces ar zāļu tējām veiksmīgi startē konkursos
Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskolas 11.b klases audzēknes Marta Trumpika un Ieva Poškus iekļuvušas konkursa “Biznesa skices” pusfinālā. Meiteņu mācību uzņēmums “PlantTea” pircējiem piedāvā zāļu tējas un pieneņu medu.
Ligita Kupčus-Apēna
"Kurzemes Vārds"
Pirmo reizi “Swedbank” biznesa plānošanas konkursā varēja pieteikties visi, kas to vēlas, – gan komandas, kam jau ir savs skolēnu mācību uzņēmums un biznesa ideja, gan tie, kuriem to vēl nav.
Aktivitāte bijusi ļoti liela: pieteikusies 351 jauniešu komanda (1172 dalībnieki) no 26 Latvijas novadiem. Vislielākā konkurence bijusi vidusskolu grupā – 237 komandas. Tajā startējušas arī liepājnieces un, kā izrādījās, veiksmīgi, iekļūstot pusfinālā un turpinot cīņu par naudas balvu sava biznesa attīstīšanai.
“Mana doma, kāpēc tieši šim uzņēmumam izdevās, – jo uzrakstīts ļoti labs biznesa plāns,” vērtē audzēkņu pedagoģe Solvita Frišfelde.
Tā kā meitenes jau 10. klasē izveidojušas savu mācību uzņēmumu, kas reāli arī darbojas, turklāt veiksmīgi piedalās tirdziņos, biznesa plāns izdevies precīzs, jo balstīts pieredzē.
S. Frišfelde stāsta: “Esam klase ar uzņēmējdarbības novirzienu, un, ja redzu, ka konkursā varētu būt kaut kas labs skolēnam – gan pieredze, gan esošo zināšanu izmantošana, turklāt ir naudas balva, kas varētu viņus vairāk motivēt darboties, – konkursā piesakāmies.”
Skolotāja teic, ka abas meitenes ir ļoti aktīvas, teicamnieces, nesen atgriezušās no spēles “Gudrs, vēl gudrāks”.
“Kas ir interesanti – liekas, ka tēju piedāvātāju jau netrūkst, tas nav nekas jauns, un daudzi jaunie uzņēmēji un mazie uzņēmēji no tā baidās, jo domā – kas man pirks, ja tas jau ir. Baidās no konkurences. Bet te ir tas, kā tu sevi piedāvā, jo tēju cilvēki pērk un pirks. Tādēļ ir svarīgi, kā tu sevi pozicionē.”
Tējas Ieva ievāc pie savas omes Ziemupē, bet Marta dzīvo privātmājā Rucavā, tur ir plašie pieneņu lauki. Salasītie ziedi pārtop medū.
“Viņas lasa pašas savām rokām no bioloģiski tīrām pļavām. To visu izžāvē, iepako,” stāsta S. Frišfelde.
“Meiteņu vārītais medus ir supergaršīgs. Maigs, nav tik stiprs kā parastais medus. Es nemaz tējai klāt nelieku, tāpat ar karotēm ēdu.”
“Patlaban mums ir jātaisa reklāmas video savam produktam, savai idejai, vēl arī apraksts nepieciešams,” Ieva stāsta par tālākajiem soļiem konkursā, “un viss jāiesniedz līdz 28. februārim.”
Ar savu “PlantTea” skolnieces startē vēl vienā uzņēmējdarbības konkursā – “Start Strong 3+3”. “Piedalāmies meistarklasēs, pildām mājas darbus, un galvenā balva ir nometne ASV, Sietlā. Manuprāt, tieši no jauniešiem var visvairāk iedvesmoties. Šajos projektos ir darīt griboši, ar jaunām idejām, un tas veido ļoti motivējošu atmosfēru, vēlmi darīt ko vairāk,” Ieva teic, kādēļ labprāt piedalās konkursos.
Biznesa plānošanas konkursu “Biznesa skices” organizē “Swedbank” sadarbībā ar Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabriku, “Skolu 2030” un Latvijas Studentu apvienību.
Konkurss notiek ceturto reizi un turpināsies līdz 23. martam.
Arī šoreiz tas norisinās trīs vecuma grupās – pamatskolas (7.–9. klašu), vidusskolas un augstskolas grupā. Labākās komandas saņems naudas balvas biznesa attīstībai.