Liepājnieki aktīvi izmanto iespējas sadarboties ar pilsētas Domi
2009. gadā pie Domes vadības, deputātiem un amatpersonām ir bijušas 980 pieņemšanas, bet uz Domes “karsto tālruni” kopā saņemti 332 iedzīvotāju zvani. Lai gan tas ir par 53 zvaniem mazāk nekā pērn, tomēr pašvaldība ir apmierināta ar iedzīvotāju aktivitāti, kas palīdz novērst dažādas problēmas pilsētā daudz ātrāk un efektīvāk.
Pagājušajā gadā pie Domes vadības, deputātiem un amatpersonām bijis par 35 pieņemšanām vairāk nekā 2008. gadā. Visvairāk pieņemšanu ir bijis Domes juristam Ērikam Štālbergam (257) un deputātei Elitai Kosakai (150). Pie Domes izpilddirektora Edgara Rāta iedzīvotāji ir vērsušies 126 reizes, savukārt pie Domes priekšsēdētāja Ulda Seska 84 reizes, bet pie viņa vietniekiem Silvas Goldes un Gunāra Ansiņa attiecīgi 64 un 52 reizes.
Savukārt, izmantojot ”karsto tālruni”, liepājnieki visvairāk ir ziņojuši par apgaismojuma problēmām pilsētā, par ko saņemti 68 zvani. 30 pilsētas iedzīvotāji zvanījuši par apkures problēmām un teritoriju apsaimniekošanu. Vēl iedzīvotāji aktīvi Domi ir informējuši par ielu remontiem (18), par koku apzāģēšanu (9), par namu un teritoriju apsaimniekošanas jautājumiem (6), par ielu, ietvju un pagalmu tīrīšanu (5). Vairāki iedzīvotāji uztraukušies arī par problēmām ar ceļa zīmēm, bojātiem elektrības stabiem, vaļējām akām, ielu braucamo daļu netīrīšanu, luksoforu darbības pārtraukumiem, problēmām sabiedriskajā transportā, nekoptu zālāju un atkritumu šķirošanas konteineriem.
Lai gan lielākā daļa karstā tālruņa zvanu ir anonīmi, Domes amatpersonas tos uzklausa, analizē un iespēju robežās veic pasākumus, lai novērstu iedzīvotāju minētos trūkumus. Tāpēc pašvaldība aicina iedzīvotājus arī turpmāk aktīvi izmantot šo iespēju.
Iedzīvotāju ierosinājumi par netīrītām ielām, nesakoptām teritorijām, apsaimniekošanas problēmām ar Domes izpilddirektora rezolūciju nonāk atbildīgajās pašvaldības iestādēs: SIA ”Komunālā pārvaldē”, namu pārvaldēs vai Pašvaldības policijā, kur darbinieki veic faktu pārbaudi un nepieciešamos pasākumus minēto nebūšanu novēršanai.
Liepājnieki jau vairāk nekā desmit gadus izmanto šo iespēju: piezvanīt un informēt pašvaldību par sev svarīgām lietām pa diennakts ”karsto tālruni” 34 25197. Šī tālruņa līnija tika izveidota 1998. gadā, lai Domes vadība un speciālisti varētu uzklausīt un operatīvi risināt iedzīvotāju aktuālās problēmas, un tā ir pierādījusi sevi kā operatīva saikne starp pašvaldību un iedzīvotājiem.
Uz pieņemšanu pie Domes deputātiem un amatpersonām Liepājas iedzīvotājiem iepriekš jāpierakstās Domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā Rožu ielā 6, 1.st.vai pa tālr. 34 04750.
Normunds Mihailovs,
Liepājas pilsētas Domes Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas praktikants